הרב אפרים זלמנוביץ: ההסתה כלפי יצחק רבין הביאה לרצח ראש ממשלה

שיח השנאה היום עלול חלילה להמיט עלינו את האסון הנורא – רצח פוליטי שני רחמנא לצלן. 
תמונה-אפרים

קביעה זו אמרתי בנאום שנשאתי, במוצאי שבת בו נרצח ראש ממשלת ישראל, בעצרת הזדהות ותמיכה בישראל בניו יורק. ההסתה והשנאה שהופנתה כלפי יצחק רבין בימים שקדמו לרצח, הביאה את הרוצח לשפוך דם נקיים. המסיתים הקנו לרוצח השפל עורף מוסרי וצידוק חולני לבצע את הרצח הפוליטי הראשון במדינת ישראל.

בדומה לאותו יום מר ונמהר, גם היום עדים אנחנו לשיח השנאה המופנה כלפי ההנהגה, המדינית והצבאית, העלול חלילה להמיט עלינו את האסון הנורא – רצח פוליטי שני רחמנא לצלן.

התורה מצווה "וְנָשִׂ֥יא בְעַמְּךָ֖ לֹ֥א תָאֹֽור" (שמות כ"ב כ"ז). בעל ספר החינוך  מבאר (מצווה ע"א) "משורשי המצוה, לפי שאי אפשר לישוב בני אדם מבלי שיעשו אחד מביניהם ראש על האחרים לעשות מצוותו ולקיים גזרותיו, מפני שדעות בני אדם חלוקין זה מזה ולא יסכימו כולם לעולם לדעה אחת לעשות דבר מכל הדברים, ומתוך כך יצא מביניהם הביטול והאסיפה בפעולות, ועל כן צריכין לקבל דעת אחד מהם אם טוב ואם רע למען יצלחו ויעסקו בעסקו של עולם, פעם ימצא בעצתו וחפצו תועלת רבה ופעם ההיפך, וכל זה טוב מן המחלקת שגורם בטול גמור". לכן, "ראוי הדבר וכשר שלא נקל בכבודו, וגם שלא לקללו".

הרבנים הראשיים לישראל, הרב קוק והרב הרצוג, קבעו ראש הממשלה הנבחר על פי החוק, הוא בעל הסמכויות שהיו למלך ישראל, וודאי עומד הוא במקום המלך. החכם באדם, שלמה המלך הציע (קהלת י') "גַּ֣ם בְּמַדָּֽעֲךָ֗ מֶ֚לֶךְ אַל־תְּקַלֵּ֔ל וּבְחַדְרֵי֙ מִשְׁכָּ֣בְךָ֔ אַל־תְּקַלֵּ֖ל עָשִׁ֑יר כִּ֣י ע֤וֹף הַשָּׁמַ֙יִם֙ יוֹלִ֣יךְ אֶת־הַקּ֔וֹל וּבַ֥עַל כְּנָפַ֖יִם יַגֵּ֥יד דָּבָֽר". במחשבתך, ודאי בדבורך, קל וחומר במעשה חלילה וחס, אל תקלל ותפגע במי שהוא ראש השררה על ישראל.

הרמב"ם הגדיל לעשות, בצרפו דין מבזה המלך לדין המורד במלכות. עיקר תפקיד השליט לשמור על בני עמו. והמורד במלכות מערער את היציבות השלטונית ונוע תנוע הארץ כשיכור (הנביא ישעיהו). לפיכך חל על המסית דין רודף.  הרי הוא פגע אנושות בלגיטימיות החוקית של הממשלה למשול. מטרתו לסלק את השלטון הנוכחי וכידוע אי יציבות שלטונית פוגעת במדינה.

דתן ואבירם לא רצו לעלות לארץ ישראל והסיתו את העם וטענו: הנה זה משה הוציא אותנו ממצרים אל המדבר להמיתנו. מה עשו? – הלכו אל פרעה והלשינו שמשה הרג את המצרי כעונש על שהכה איש עברי. כוונתם היתה לגרום לפרעה להרוג את משה.

גם היום ישנם אזרחים המבקשים להפיל את הממשלה. יש להבין! בשעת מלחמה אין לתת מקום כבוד לחופש הדיבור. דיבורים לא אחראים מסכנים את החיילים. החוק אוסר כל פגיעה בביטחון שדה. בשעת מלחמה אין מקום למחלוקות. בשעת מלחמה חובה להיזהר מכל פעולה המפלגת את החברה

הישראלית. לדוגמא; בחירות או הקמת ועדת חקירה, יען כי רק יחד – ננצח.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – דת ומסורת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הרב זלמנוביץ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן