הרב אפרים זלמנוביץ: בינה מלאכותית מקרבת את האדם לחיי גן עדן

AI  משמש כלי רב עצמה המספק לאדם מידע על החיים להבנת חוקי הטבע אותם טבע הקב"ה ביקום ועל פיהם מתנהל העולם
תמונה-אפרים

במאה ה-19 החלה שיבת ציון ראשית צמיחת גאולתנו ועמה הטכנולוגיה המודרנית זכתה לתנופה המקרבת את האדם לחיי גן העדן עלי אדמות.

לדוגמא; בינה מלאכותית, זו טכנולוגיה המחקה את האינטליגנציה האנושית. צלם אלוהים והמשפרת משמעותית את היכולות והתרומות לביצוע משימות על ידי איסוף מידע עם יכולת חשיבה וניתוח נתונים.

AI  משמש כלי רב עצמה המספק לאדם מידע על החיים להבנת חוקי הטבע אותם טבע הקב"ה ביקום ועל פיהם מתנהל העולם.

 

הרמב"ם קבע "יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע שיש שם מצוי ראשון והוא ממציא כל נמצא וכל הנמצאין מן שמים והארץ ומה שביניהן לא נמצאו אלא מאמתת המצאו" (יסודי התורה פ"א).

עם אמונה באל כל יכול ניתן ללמוד מההיסטוריה האנושית איך להתנהל על פני האדמה באופן הנכון. להידבק בדרכיו ובמידותיו בבחינת מה הוא רחום אף אתה. זאת במטרה לבנות חברה אנושית אידיאלית המשתתת על בסיס הצדק האלוהי ושוויון בין כל מי שנברא בצלם.

ה' יצר את אדם הראשון ונטעו בגן עדן. זכה לקבל מן המוכן כל הנדרש למחייתו בגשמיות וברוחניות.

אמר רב יהודה אמר רב: אדם הראשון מסוף העולם ועד סופו היה, שנאמר למן היום אשר ברא אלהים אדם על הארץ ולמקצה השמים עד קצה השמים, כיון שסרח – הניח הקדוש ברוך הוא ידו עליו ומיעטו …  היינו דאמר ריש לקיש: מאי דכתיב זה ספר תולדת אדם – מלמד שהראהו הקדוש ברוך הוא דור דור ודורשיו, דור דור וחכמיו…" (סנהדרין ל"ח ב'). אדם הראשון אצר במוחו את כל הידע האנושי מעת הבריאה ועד סוף כל הדורות.

חכמת אדם הראשון, השכל האלוהי, צלם אלוהים (המהר"ל רואה בו את הנשמה) אמורה הייתה לאפשר לו להתנהל חכם בגן העדן. לדעת שיש אלוהים ממציא כל נמצא. ללמוד את תורתו כאמור בזוהר קודשא חזי באוריתא וברא עלמא. להבין את חוקי הטבע שטבע הא-ל בעולם ולחיות  בו ללא טעויות, חיים נצחיים.

 

אלא מאי? – אדם הראשון נכשל וחטא בחטא הקדמון; אכל מעץ הדעת טוב ורע כאמור (בראשית ב' י"ז) "וּמֵעֵ֗ץ הַדַּ֙עַת֙ ט֣וֹב וָרָ֔ע לֹ֥א תֹאכַ֖ל מִמֶּ֑נּוּ כִּ֗י בְּי֛וֹם אֲכָלְךָ֥ מִמֶּ֖נּוּ מ֥וֹת תָּמֽוּת" ומאז האדם מתקשה להבחין מה טוב או מה רע.

אם טעה ועשה את הרע בעיני ה' נולד מלאך המוות. מיד אחרי החטא הוא גורש מגן העדן וכל ההיסטוריה האנושית כולל ההתפתחות הטכנולוגית באה ליצר כלים שיסייעו לאדם ללמוד את הדרך הנכונה לשוב ולחיות בגן עדן עלי אדמות.

ה' הצמיח, בגן העדן, בתווך, עץ הדעת טוב ורע הכרוך בעץ החיים (רש"י). אמרו, אין יודע בו אמיתת נקודת האמצע בלתי השם לבדו.  מוסיף הרמב"ן "ופרי האילן היה מוליד הרצון והחפץ שיבחרו אוכליו בדבר או בהיפוכו לטוב או לרע".

לקב"ה לבדו יש את המידע למינון הנכון. ככל שיזכה האדם להרבות חכמה ודעת להבחין מה טוב ומה רע ולהבין מהו המינון הנכון להתנהל על פיו או אז ידבק האדם בבוראו ויזכה לחיי גן עדן עלי אדמות.

 

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – דת ומסורת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הרב אפרים זלמנוביץ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן