הצהרה מיוחדת של דובר צה"ל – סרטונים נוספים של סינואר מליל הטבח

הערב אנחנו חושפים חומרים מהמרדף של צה"ל ושב"כ אחר יחיא סינוואר במהלך השנה האחרונה – מהשעות הראשונות שלפני הטבח האכזרי בשבעה באוקטובר, ועד לחיסולו ביום רביעי האחרון על ידי לוחמי צה"ל.

הצהרה מיוחדת של דובר צהל תאל דניאל הגרי הערב (מוצ"ש):

במהלך סוף השבוע כוחותינו המשיכו לפעול בכל הגזרות. כוחות צה"ל פועלים בדרום לבנון. על פי הערכות שבידינו, עד כה חוסלו יותר מ-1,500 פעילי חיזבאללה מתחילת המלחמה, את חלקם שבינו והם הועברו להמשך חקירה. בשעות האחרונות תקפנו חמישה בניינים בדאחייה בביירות בהם היו מחסנים לאחסון אמצעי לחימה של חיזבאללה, המכוונים לעורף ישראל. המחסנים האלו הוסתרו בבניינים אזרחיים, כפי שחיזבאללה נוהג להשתמש באוכלוסייה כמגן אנושי. הוצאנו אזהרה מוקדמת לאזרחים להתפנות מהמבנים טרם התקיפה, ולאחר מכן תקפנו אותם.

 אנחנו לא עוצרים, אנחנו במלחמה ותוקפים בכל המקומות שחיזבאללה משתמש בהם לטרור.

הבוקר חדרו מלבנון שלושה כלי טיס בלתי מאוישים, שניים מהם יורטו והשלישי פגע במבנה בקיסריה, תוך ניסיון לפגוע בראש הממשלה. ראש הממשלה ובני משפחתו לא היו במקום ואין נפגעים בתקיפה. האירוע מתוחקר.

אנחנו נלחמים בחיזבאללה בנחישות והתוצאות מדברות בעד עצמן. בעקבות הניסיון הזה והפגיעה באזרחים ישראליים – הלחימה רק תגבר.

במהלך היום בוצעו עשרות שיגורים לעבר יישובי הצפון, רובם יורטו או נפלו בשטחים פתוחים. אזרח אחד נהרג כתוצאה מנפילה בעיר עכו ומספר אזרחים נוספים נפצעו. אנחנו משתתפים בצער המשפחה ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. ההגנה לא הרמטית, ועל כן יש לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף – הן מצילות חיים.

בעזה, כוחותינו ממשיכים לפעול בצפון ובדרום הרצועה. בג'באליה הכוחות מחסלים מחבלים ומשמידים תשתיות טרור, ובעקבות הפעילות המתמשכת שלנו החלו להתפנות אלפי עזתיים מהמרחב.

היום נפלו שני לוחמי צה"ל במהלך הלחימה ברצועת עזה. סמל ראשון אופיר ברקוביץ' וסמל אלישי יאנג זיכרונם לברכה, הם נהרגו מפגיעת טיל נ"ט בטנק. יהי זכרם ברוך.

הערב אנחנו חושפים חומרים מהמרדף של צה"ל ושב"כ אחר יחיא סינוואר במהלך השנה האחרונה – מהשעות הראשונות שלפני הטבח האכזרי בשבעה באוקטובר, ועד לחיסולו ביום רביעי האחרון על ידי לוחמי צה"ל.

במסגרת המרדף אחר סינוואר, התחקינו אחר הפעולות שלו בשעות שלפני הטבח, על מנת להבין את מסלול ההימלטות שלו. במסגרת כך, כוחותינו תפסו לפני מספר חודשים ברצועת עזה, תיעוד בו נראה יחיא סינוואר בשעת לילה בשישה באוקטובר.

גם בערב שלפני הטבח האכזרי, סינוואר היה עסוק בשרידותו האישית שלו ושל בני משפחתו, ובבניית מסלול ההימלטות שלו. הערב נחשוף את הציניות והאכזריות של סינוואר וחמאס לעולם כולו.

בסרטון כאן, אתם יכולים לראות כיצד סינוואר ובני משפחתו בורחים למתחם תת קרקעי מתחת לביתם, בליל השישה באוקטובר, שעות בודדות לפני הטבח האכזרי. בתיעוד כאן, נראים סינוואר, ילדיו ואשתו, כשהם נמלטים למנהרה ומציידים אותה. במשך שעות, סינוואר ובנו עולים ויורדים, מצטיידים בשקי אוכל, מים, כריות, מסך פלזמה, מזרנים ומוצרים נוספים לשהייה ארוכה. מדוע הוא פעל לבדו עם משפחתו? בכדי לשמור על מידור.

שעות לפני הטבח האכזרי, סינוואר דאג רק לעצמו ולמשפחתו, בעוד הוא משלח מחבלים למתקפה הרצחנית נגד ילדים, נשים וגברים ישראלים בהם עדין מאה ואחת חטופים המוחזקים על ידי חמאס באכזריות בעזה.

בין היתר, הסרטונים האלה הביאו את צה"ל ושב"כ לצמצם את מרחבי המרדף אחר סינוואר. רדפנו אחריו והבאנו אותו לנהוג כמבוקש נמלט. סינוואר בנה בחאן יונס, עיר מולדתו, מבצר תת קרקעי – שם התחבא ומשם המשיך והורה לצאת למתקפה.

בחודש פברואר, כוחות צה"ל ושב"כ נכנסו לחאן יונס ושם איתרנו את התוואי התת קרקעי בו סינוואר שהה מתחת לאדמה, מסתתר מתחת לאוכלוסייה אזרחית. שם מצאנו מתחם לשהות ארוכה, שירותים ומקלחת, מטבח עם מזון, מיטות, מדים, כספות, כסף מזומן רב, מסמכים ומודיעין נוסף. מספר פעמים כוחותינו היו קרובים אליו מאוד והגיעו למקומות בהם שהה זמן קצר לפני שהספיק לברוח.

פעילות כוחות צה"ל ושב"כ בחאן יונס, הביאו את סינוואר להימלט לרפיח, למרחב תת-קרקעי בשכונת תל אל סולטאן. סינוואר שהה במתחם בכירים מתחת לאדמה. במתחם היה כל מה שהוא היה צריך – טלויזיה, אוכל, ספות, מיטות, אמצעי קשר ושליטה. איך ידענו שהוא היה שם? מצאנו שם דגימת ה-DNA שלו על טישו, איתו הוא קינח את האף. אנחנו בדקנו כל פיסה של מידע אפשרי כדי ללכוד אותו.

הנקודה בה שהה נמצאת כמה מאות מטרים מהמנהרה שבה נרצחו הירש, עדן, אורי, אלכס, אלמוג וכרמל זיכרונם לברכה.

על פי המודיעין שלנו, סינוואר התחבא רובו המוחלט של הזמן מתחת לפני הקרקע במרחב שבין חאן יונס לרפיח, ויצא רק לטובת בריחה – מלווה בשומרי ראש ועם מסמכים, תעודות, אמצעי לחימה וכסף שהיו ברשותו.

לוחמי צה"ל יחד עם לוחמים של השב"כ המשיכו לפעול לאורך כל המלחמה, מעל ומתחת לקרקע בחאן יונס וברפיח, בכדי ללכוד את סינוואר עד שהוא עשה טעות.

ביום רביעי האחרון, כוח צוות הקרב של חטיבת בית הספר לחי"ר שפעל בשכונת תל אל סולטאן, זיהה שלושה מחבלים. הלוחמים חתרו למגע, השיבו באש ופגעו במחבלים שהחלו לברוח ולהתפצל לשני מבנים סמוכים. יחיא סינוואר ברח לבדו לאחד המבנים. הכוחות ירו לעבר המבנה בו סינוואר הסתתר בירי טנק, אותו אתם רואים בסרטון כאן. הכוחות פועלים באופן מקצועי, מזהים את המחבל, ויורים ירי מקלעים ופגז טנק לעבר החלון.

זוהי למעשה הפעם הראשונה שיחיא סינוואר, שבמשך שנה התחבא מתחת לאדמה, פגש את כוחות צה"ל בעזה – וזה גם הרגע שבו הוא חוסל.

ההתמדה, הנחישות, המקצועיות, ניתוח השטח והחתירה למגע של לוחמי צה"ל, כוחות פיקוד הדרום ולוחמי השטח של השב"כ, סגרו מעגל עם מי שהיה אחראי לטבח האכזרי של השבעה באוקטובר.

מה שהראנו הערב מוכיח פעם נוספת כי למנהיגי ארגון הטרור חמאס, באשר הם, לא אכפת מהמחיר שמשלמים התושבים בעזה, הם משתמשים בהם רק כמחסה אנושי, ועסוקים בהישרדותם האישית בלבד.

כפי שניתן לראות לאורך כל הדרך, סינוואר דאג קודם כל לעצמו ולשרידותו האישית. דוגמה לכך היא סכומי הכסף שהחזיק בכל מקום בו שהה.

אחרי חיסולו יש מי שמנסים להחזיר את כבודו. סינוואר חי והתנהל כמו טרוריסט מבוקש כאשר הוא במנוסה וסיים כך את חייו.

לאורך השנה האחרונה, סינוואר הסתתר וברח בשעה שפעמים רבות המלחמה התרחשה לידו ומעליו. בזמן שמפקדי צה"ל נלחמו ונלחמים בחזית, מחבלי חמאס מתחבאים ועושים כל מאמץ על מנת לברוח.

לא היו חטופים עם סינוואר בעת חיסולו. הכוחות פועלים בזהירות המתבקשת לשמירה על ביטחון החטופים והלוחמים. ביממה האחרונה הופצו שמועות לא נכונות על חילוץ חטופים. אני קורא לכם, אל תשתפו פעולה עם הפצת שמועות ומידע כוזב בדגש לסוגיית החטופים. משפחות החטופים המצויות בכאב שלא ניתן לדמיין, וכל הכבדה נוספת עליהן היא פשע. גלו אחריות ואל תעבירו שמועות.

אנחנו נמשיך לפעול ככל שיידרש ובכל המאמצים בכדי לייצר את התנאים להחזרת החטופים. זהו יעד מרכזי ונמשיך לעשות הכל על מנת להשיגו.

צילום: דובר צהל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן