העסקים בפארק המדע ברחובות בימי הקורונה: “הנזק הכלכלי עצום”

אלון וקנין הוא בעלים ומנכ”ל של חברת business to pleasure אשר קיימת 10 שנים. העסק יושב בפארק המדע רחובות ושם מאמינים שהחשיבה מחוץ לקופסא שלהם, היצירתיות, הערך המוסף והשירות, הם אלו העושים את ההבדל כשעל הדרך הם מפיקים כנסים, אירועים וטיולי תמריץ בארץ ובעולם בעיקר לחברות.

בעקבות המצב וקנין התפנה לדבר על הקושי העיקרי שהוא תזרימי: “החל מאמצע ינואר התחלנו לקבל ביטולים כפי שאמרו לפני מ 100 ל-0 ובעצם החברה חדלה מפעילות. המון כספי מקדמות והתחייבויות ותשלומים עתידיים, מעבר לשוטף, ממשיכים לרדת ללא כל הכנסה וזה הקושי העיקרי”.

איך העובדים קיבלו את זה?

“בניגוד לנו, בעלי העסקים שההנחיות נוחתות כרעם ביום בהיר, התהליך עם העובדים היה הדרגתי  אבל אנחנו משפחה וגם מרחוק נשאר תמיד ״קשר דם״. לא קיבלתי דבר מלבד תמיכה”.

מה ההשלכות?

“כרגע כלל העובדים בחל”ת והמשרדים סגורים. הנזק הכלכלי עצום. מעבר לשיח על פיצוי אובדן ההכנסות מטורף”.

איך מנסה לגרום לעסק לא להיעלם?

“מבצע מס’ פעולות CRM ארגון מחדש, נהלים, פרוטוקולים, מערכת – מנסה לייצר ״עץ רעיונות״ על צרכי הלקוחות בעתיד ⁃ מייצר פתרון תזרימי ככל הניתן לשרוד את החודשים הקרובים ⁃ בשל ההנחה שלא ניתן להשאיר ישראליים ללא תיירות ואירועים לאורך זמן. כבר עכשיו ההפרות של ההנחיות כולל ראש הממשלה והנשיא לא מחזיקות מים. זה רק עניין של זמן. אני שומר על נוכחות ומפרסם פעילויות קודמות שלנו למען תכנון עתידי ויצירת השראה אצל לקוחות”.

מה אומר ללקוחות?

“אנחנו חזקים ונעבור את זה. אומנם נכנס לעולם חדש אבל נכנס וזה רק עניין של זמן ולאלו ששואלים איך? אני משאיר את זה לנו חברות ההפקה למצוא את הדרכים היצירתיות”.

מה יקרה לדעתך אם המצב יימשך הרבה זמן?

“אני חושב שעברנו את זה כבר. המצב כבר נמשך זמן רב, התחלנו בינואר, אנחנו בסוף אפריל ומדברים איתנו אולי על ספטמבר וגם חלקית. אני חושב שמי שלא ייערך, יעשה את המקסימום במינימום, ילך הביתה כי הוא לא ישרוד. באשר אלי – אני שומר על אופטימיות ונלחם בכל דרך אפשרית”.

מה אתה מצפה מהמדינה לעשות?

“מה לא נאמר בהפגנות, ברשתות, בכל דרך אפשרית? את האמת אני כבר ללא ציפייה. המילה עצמאי משקפת בעיני את הפועל היוצא – עצמאי על כל המשתמע ולכן אני עושה ככל שביכולתי לשמר את העסק ואת העובדים המדהימים שלי. אני חושב שעם זאת, ראוי כי ניקח דוגמא ממדינות העולם הרבות שלא הפקירו את בעלי העסקים ותמכו בהם. הממשלה לא מאפשרת לנו לשמור על ההנחיות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן