הסיפור האמיתי שמאחורי מרפאת מאוחדת ביבנה

יחס אישי לצד מקצועיות בלתי מתפשרת: זהו הסיפור של מרפאת מאוחדת ביבנה הירוקה בהובלתה של מירית קוגמאן אלימלך

בואו נדבר על זה. לא כל מרכז רפואי מספק אותנו, ולא כל מרפאה מאפשרת לנו לקבל את כל השירותים תחת גג אחת. בעולם הבריאות מדברים על מחסור בכוח אדם, מחסור ברופאים, מחסור באחיות ומה לא? אבל יש מרפאה אחת ביבנה אחריה אני עוקבת מאז פתיחתה – מרפאת מאוחדת בשכונה הירוקה שהוקמה בשנת 2017, והספיקה להעניק שירות ללמעלה מ-5,000 מטופלים ומטופלות מהעיר ומהסביבה.

מעיון בסל השירותים הרפואיים ניתן למצוא בה מגוון רחב בהם רפואת משפחה, רפואת ילדים, רפואת נשים, רפואת עור, כירורגיה, א.א.ג, אורתופד, נוירולוגיה, מבוגרים, קרדיולוגיה, גסטרולוגיה, אורולוגיה, עו”ס, מכון פיזיותרפיה, שלוחה של התפתחות הילד ובית מרקחת. זמינות התורים גבוהה ויחס אישי הוא לא עוד שורה בתוכן אלא הסיפור של המרפאה הזאת – צוות רפואי מקצועי אישי עם המון נשמה.

בתכל’ס, העיר יבנה ממשיכה לצמוח יחד עם השכונות החדשות שנבנו והביאו עימן אוכלוסיות מגוונות. הצורך לקבלת שירותים רפואיים איכותיים גדל וכצפוי – לצד הגידול באוכלוסייה ביבנה ואכלוס התושבים בשכונת יבנה הירוקה המתפתחת, מצליחה מרפאת מאוחדת בשכונה לבלוט כמרפאת בוטיק משפחתית מהסוג שרוצים להשתייך אליהן. אם להודות, כשמרפאה באמת מצליחה לנתב את מאמציה לטובת הציבור ולהביא שירותים כה רבים לעיר פצפונת, ניתן הקרדיט למי שמוביל אותה ובמקרה זה לתושבת יבנה, מירית קוגמאן אלימלך, מנהלת המרפאה. פייר? מגיע לה.

מירית קוגמאן אלימלך הגיעה למרפאה ובה פיתחה חזון להעניק שירותי רפואה ברמה מקצועית איכותית וגבוהה מחד ומאידך לדאוג לצרכי כל לקוחותיה גם אם צריך לעבוד מצאת החמה עד צאת הנשמה. ככה היא. “גדלתי ביבנה מגיל 10 וזו העיר שבחרתי לגדל בה את ילדיי. אני מאוד מחוברת לעיר ולקהילה שנבנתה כאן, מה שמאפשר לי להיות קשובה יותר לצרכים של התושבים בעיר”, היא אומרת בשיחה עם חדשות אפס שמונה.

“כמי שחיה ונושמת את העיר היה ברור לי שהסוד הוא באנשים הנפלאים בעיר, אזרחים שאני מכירה את הdna שלהם מקרוב ולכן גם יודעת לזהות את צרכיהם, לגשת אליהם בצורה הכי אמיתית ולדרוש עבורם את הזכויות המגיעות להם על פי חוק. שתביני, יבנה היא עיר של אנשים ובדיוק כך הצוותים במרפאה ששמים את המטופל במרכז, אבל לא כקלישאה – אלא במציאות היומיומית המאתגרת והמורכבת, בצל הלחימה כיום, במבצעים הקודמים ובצל הקורונה, וזה לא קל ולא פשוט. מאחורי כל איש צוות עומדת משפחה ויש ילדים שגם זקוקים לאוזן קשבת, יחס וטיפול, ובכל זאת, כאן שמים קודם כל את מטופלי ומטופלות מאוחדת, מתוך שליחות הרפואה האמיתית לה נשבענו ומתוך רצון אמיתי להביא לנחת בקרב מטופלי מאוחדת.

מה זה אומר?

“בואי נדבר גלויות. באופן אישי אני מבצעת התאמות במרפאה בצורה הטובה ביותר למטופלי הקופה. לתחושתי היה צורך בהרחבת שירותים רפואיים, הרחבת זמינות תורים והבאת רופאים מומחים עד ליבנה על מנת שמטופלים לא יצטרכו לנסוע לרופאים מומחים מחוץ לעיר וכך היה הוספנו למרפאה בעיר רופאת נשים, הוספנו שלוחה של התפתחות הילד, הוחלף רופא עור, הוספנו כירורג ורופאים נוספים והרחבנו את שעות הפעילות של מכון הפיזיותרפיה. בכל צורך שעולה אני מייד מעלה את הסוגיה בפני מנהלת המרחב הגב’ יוכי מאיר ונענית בקשב רב”.

כשמדברים על מרפאה שמרגישים בה בבית אי אפשר שלא להזכיר את האחות מיכל לוז, בין הדמויות המוכרות בעיר יבנה, אחות כבר כ-30 שנה במרפאת יבנה, מלווה את המטופלים ומשפחותיהם מיום הקמתה של מאוחדת בעיר. מיכל אחות ותיקה מקצועית, אחות פצע וגריאטריה, נותנת ייעוץ לכלל המרפאות ורופאי המחוז בתחום: “הייתה לי הזכות כאחות להיות ממקימי סניף מאוחדת ביבנה, מאז ועד היום אני חלק מהצוות בסניף. במהלך השנים הללו טיפלתי בארבעה דורות של משפחות, מה שהקנה לי היכרות עמוקה ורחבה עם המטופלים גם בהיבט הרפואי וגם בהיבט התרבותי סוציאלי. מעל הכל נבנו יחסים של אמון, ביטחון, ידידות ואמפתיה, תוך שמירה על מקצועיות ועמידה בנהלי הקופה. אני מרגישה שאני מדייקת יותר את הטיפול במטופל והתייחסותי אליו אישית וייחודית”.

לדברי קוגמאן אלימלך, כבר בכניסה למרפאה ההרגשה הביתית נוכחת בזכות היחס החם והטיפול המסור של מתאמות השירות במרפאה, סיגלית אהרון ורותם בן אברהם, שדואגות לספק תשובות מהירות ומענה לשאלות המבוטחים בקופה ולספק את כל המידע הנחוץ להם. “כמו כן, המרפאה מספקת שירותי רפואה ראשונית בכל ימות השבוע, בבוקר ובשעות אחר הצהריים, תוך שימת דגש על תחום רפואת הילדים עם מיטב רופאים מומחים מהתחום. בנוסף, הורחב השירות ‘ביקור בריא’, במסגרתו מומלץ לבקר עם הילדים לצורך מעקב רפואי ופיתוח הקשר האישי עם רופא הילדים”.

אחד הרופאים המוכרים והאהובים במרפאה הוא ד”ר עבדול חמיד שריף, שכבש את לב התושבים והפך לאחד מרופאי המשפחה מהמבוקשים בעיר. ד”ר עבדול מצליח בדרך מקצועית ואנושית להתחבר ולהעניק טיפול איכותי לאלפי מטופלים. במכתב תודה שקיבל מתושבת העיר בשם יעל- ד”ר עבדול צוין לשבח בזכות ערנותו ומקצועיותו באבחנת מחלה שמחייבת טיפול מיידי מציל חיים. “הרמה המקצועית הגבוהה של הצוותים הרפואיים של מאוחדת ביבנה הירוקה יחד עם מוטיבציה לעזור ולתת את השירות הרפואי הטוב ביותר, הם אלה שגורמים לנו לבחור במאוחדת כל פעם מחדש. כמובן שבמקרה שלי מדובר לא סתם בטיפול רפואי אלא בטיפול שהציל את החיים של הבת שלי. אלמלא הערנות והמקצועיות של ד”ר עבדול, היינו יכולים לסיים אחרת” ציינה יעל במכתבה.

“הקשר האישי עם המטופלים הוא הדבר הכי חשוב לי. זה לקחת חלק בתהליכים בחיים שלהם, לתת להם כלים להתמודד ולראות את השינוי, לסייע לשפר את איכות החיים גם במצבי חולי קשים. זה להתרגש ביחד איתם, להזיל דמעה ולהמשיך הלאה למטופל הבא עם כוחות מחודשים מתוך תחושת שליחות” הוסיף ד”ר עבדול.

לסיכום, מרפאת מאוחדת ביבנה דואגת לענות על צרכים קהילתיים ולקיים מגוון רחב של סדנאות, פעילויות מגוונות ושירותים ייחודים, בהם: ליווי הריון, אולם קידום בריאות, פילאטיס, התעמלות בונה עצם, גמילה מעישון, ייעוץ הנקה, ריפוי בעיסוק ועוד. רק בחודש שעבר ובצל הלחימה מאוחדת לקחה חלק פעיל בסבסוד האירוע לניצולי הנובה ובני משפחותיהם שהתקיים בפארק המים יבנה וכלל פעילות מרגשת לזכר נרצחים תושבי יבנה ולמען אלו ששרדו את הטבח הנורא.

מאוחדת יבנה הירוקה – 08-6844500 / *5343

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: מירית קוגמאן אלימלך

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן