החטופים רב”ט ניק בייזר, סמל רון שרמן ואליה טולדנו ז”ל נהרגו בתקיפה אווירית 

דובר צה”ל מתיר לפרסם סיכום תחקיר נסיבות מותם של החטופים רב”ט ניק בייזר, סמל רון שרמן ואליה טולדנו ז”ל
דובר צה”ל: ממצאי התחקיר בדבר נסיבות מותם של החטופים רב”ט ניק בייזר, סמל רון שרמן ואליה טולדנו ז”ל הוצגו היום (א’) למשפחותיהם.

התחקיר בוצע על ידי קציני אגף מודיעין, מפקדים מבצעיים בחיל האוויר וקצינים ממפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין, שבחנו את נסיבות מותם של שלושת החטופים וכן את המודיעין שהיה בידי צה״ל מאז נחטפו. התחקיר סוכם בימים האחרונים, לאחר מיצוי מאמצי חקר מודיעיניים ומבצעיים ומשיקולים של ביטחון החטופים.

מממצאי התחקיר עולה הערכה כי בסבירות גבוהה השלושה נהרגו מתוצר לוואי של תקיפה אווירית של צה״ל, במהלך חיסולו של מפקד החטיבה הצפונית של החמאס, אחמד ע׳נדור, ב-10 בנובמבר 2023. מדובר בהערכה בסבירות גבוהה נוכח כלל הנתונים, אך לא ניתן לקבוע בוודאות את נסיבות מותם. קביעה זו מבוססת על מיקום מציאת גופותיהם ביחס לפגיעת התקיפה, חקר ביצועים של התקיפה, ממצאי מודיעין, תוצאות הדו״חות הפתולוגיים וכן קביעת המכון לרפואה משפטית.

מהתחקיר עולה כי שלושת החטופים הוחזקו במתחם המנהרות ממנו פעל ע׳נדור. בעת התקיפה לא היה בידי צה״ל מידע על הימצאות חטופים במתחם שהותקף, ויתרה מכך, היה מידע שהצביע על מיקומם במקום אחר, ולכן המרחב לא הוגדר כאזור שבו יש חשד לנוכחות חטופים. לאורך כל המלחמה, צה”ל לא תוקף במרחבים בהם יש אינדיקציות או חשד להמצאות חטופים. צה״ל מפעיל מנגנון של מפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין, שמטרתו לוודא שהפעולות ההתקפיות אינן פוגעות בחטופים ככל הניתן, ומשקיע מאמצים גדולים בהבאת מידע אודות החטופים.

גופותיהם של שלושת החטופים חולצו מהמנהרה שבה שהה ע׳נדור ב-14 בדצמבר, בעקבות מידע מודיעיני והם הובאו לקבורה בישראל.

צה״ל משתתף בצערן של המשפחות על האובדן הקשה וימשיך ללוותן.

צה”ל ממשיך גם בשעה זו, לפעול בכלל המאמצים על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כל החטופים.

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: באדיבות המשפחות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן