"הבחירה הייתה מורכבת": אלו השמות שנקבעו לבתי הספר החדשים בקריית אונו

מיכל רוזנשיין ראש העיר קריית אונו: "אני שמחה וגאה כי לאחר הליך שיתוף ציבור מרשים, נבחרו השמות מתוך תחושת אחריות וחשיבות לשם שייצג את ערכי הקהילה, שם שיעמוד גם במבחן הזמן".

בעוד כחודש וחצי תיפתח שנת הלימודים בקריית אונו עם שני בתי ספר חדשים, יסודי ותיכון. בעיריית קריית אונו בחרו לשתף את התושבים בהליך בחירת השם.

בתום כשבוע, בו נקראו התושבים והתושבות להעלות רעיונות ולנמק את בחירתם, התכנסה ועדת השמות העירונית בראשותה של סגנית ראש העיר אתי כהן, ומבין למעלה מ-300 הצעות שהוגשו, הוועדה קבעה כי בית הספר היסודי בשכונת אונו הצעירה, יקרא על שמה של ראש ממשלת ישראל הרביעית, גולדה מאיר, ואילו התיכון החדש, יקרא על שמו של נשיא המדינה הרביעי, הפרופ' אפרים קציר.

לוועדת השמות הוזמנו גם נציגי קהילה משכונת אונו הצעירה וכמובן נציגות של הנהלות שני בתי הספר. בהחלטה ניתן משקל רב לדבריהם. בישיבת מועצת העיר הקרובה תביא הוועדה בפני נבחרי הציבור את השמות הנבחרים לאישור.

מיכל רוזנשיין ראש העיר קריית אונו מסרה: "ההחלטה התקבלה מתוך תחושת אחריות והענקת חשיבות לשם שייצג את ערכי הקהילה, שם שיעמוד גם במבחן הזמן. בית הספר ע"ש גולדה מאיר אשר בלב בשכונת אונו הצעירה, מוקף כולו ברחובות הנקראים על שמות נשים אמיצות ופורצות דרך. אני גאה בעובדה כי גם שם בית הספר, נקרא על שם מנהיגה שללא ספק, אנו יודעים עד כמה הייתה מיוחדת ומובילה, אשר היוותה השראה לעוד נשים רבות. הפרופ' אפרים קציר, ביופיזיקאי ומדען בכיר, שזכה בפרסים מדעיים רבים וראה חשיבות עליונה בחינוך המדעי. התיכון ע"ש אפרים קציר ממשיך את המסורת בה כל החטיבות העליונות בעיר נקראות על שם נשיאי ישראל. אני בטוחה שרוחו ודרכו המיוחדת, הצנועה, והחותרת לחדשנות (קציר ביקש לפרוש אחרי קדנציה אחת כי רצה לחזור לעבודתו כמדען), תשרה גם בתיכון על שם אפרים קציר".

אתי כהן סגנית ראש העיר קריית אונו: "אני מודה לכל מי שנטל חלק בתהליך הבחירה המכובד הראוי והמשותף ולכל מאות התושבים שביקשו לסייע בתהליך. השמות שהוצעו והנימוקים היו מאד מרגשים והפכו את הבחירה למאוד מורכבת. תודה גדולה לכל חברי ועדת השמות ולנציגי הציבור והקהילה שהגיעו לדיון ההיסטורי".

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: עיריית קריית אונו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן