מליאת העיר אישרה: הארנונה למגורים בנס ציונה לא תעלה

הארנונה תעלה רק בעדכון האוטומטי אשר קבוע בחוק ההסדרים ואינו ניתן לשינוי

מליאת מועצת העיר אישרה היום את צו הארנונה לשנים 2024-2025. מלבד עדכון אוטומטי על פי חוק, לא תעלה הארנונה למגורים בנס ציונה

ראש העיר שמואל בוקסר: "למרות עלית המחירים במשק, והעובדה שהעירייה משלמת יותר על שירותים הניתנים לתושבי העיר, זה לא הזמן להעלות את הארנונה- מעבר לעליה המחויבת על פי חוק. המשפחות והעסקים הקטנים מתמודדים עם נטל יוקר המחיה ועם אתגרים רבים אשר נוספו מאז ה-7 באוקטובר. בעת הזו אנחנו מסייעים לתושבים ככל שאנחנו יכולים".

ארנונה למגורים בנס ציונה היא הנמוכה ביותר ביחס לערים השכנות. בעוד תעריף ממוצע משוקלל בש"ח למ"ר ברחובות עומד על 69.51, בראשל"צ על 61.43 וביבנה על 52.99 ארנונה למגורים בנס ציונה עומדת על 52.05 בלבד. הארנונה למגורים בנס ציונה נמוכה גם ביחס לערים דומות כמו כפר סבא- 55.55, הרצליה 67.07 או גבעתיים 71.90.

ראש העיר שמואל בוקסר שיקף לחברי המועצה כיצד תכנון נכון ועידוד תעסוקה, מסחר ותעשיה בפארק המדע, הוביל השנה לראשונה להיפוך מגמה לפיה לראשונה בעיר ארנונה מתעסוקה ומסחר מהווה בשנת 2024 51.3% מחיובי הארנונה בעיר מול 48.7% ארנונה למגורים. כידוע, הארנונה מתעסוקה, מסחר ותעשיה גבוהה מארנונה למגורים ומאפשרת את השמירה על האיתנות הפיננסית של העיר.

כאמור, למרות קריאת שר הפנים לראשי הרשויות להעלות ארנונה, בכדי לעמוד בנטל ובמטלות הרבות של הרשויות במיוחד לאחר ה 7.10, בנס ציונה הארנונה למגורים לא תעלה ונשארת נמוכה. עדכון אוטומטי על פי חוק עומד על- 2.68% בשנת 2024, ו-5.29% בשנת 2025.

עוד אישרו חברי המועצה הגשת בקשה למשרדי הפנים והאוצר להשוות את תעריפי הארנונה לתעשייה בפארק המדע, לתעריפים הנגבים ממפעלי תעשיה בפארק – בשטחה של רחובות. העלייה לתעשייה בפארק המדע בלבד.

ההצבעה התקבלה ברוב של 8 חברי קואליציה מול 6 מתנגדים. חבר המועצה איתי דגן נמנע. חבר המועצה תומר תדהר, לא נכח.

הדיון התנהל באופן ענייני כאשר חברי האופוזיציה שאלו שאלות רבות וקיבלו מענה מראש העיר שמואל בוקסר, גזבר העירייה ערן לבב ומנהל אגף הגביה אילן קדוש.

 

◼️  לקבוצת חדשות נס ציונה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן