דרישה דחופה להגברת האבטחה במוסדות החינוך

ראשות הרשויות של ישראל במכתב בהול לשרי החינוך והביטחון הלאומי: "הסירו את ההגבלות על שעות האבטחה והיקפן במוסדות החינוך עד לחזרת התלמידים מחופשת סוכות. אסור לנו להתייחס למצב כגזרת גורל"

בצל העלייה החדה במספר הפיגועים בשבועות האחרונים, ראשות הרשויות של ישראל שלחו מכתב בהול לשר החינוך, יואב קיש, לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ולמפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי, בדרישה להרחיב באופן מיידי את האבטחה במוסדות החינוך, כך שיהיו ערוכים עד לחזרת התלמידים מחופשת סוכות. אל המכתב כותבו גם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ומנכ"לית המרכז לירון דורון לוי.

במכתב קראו ראשות הרשויות להנחות את משטרת ישראל לפרוס מערך אבטחה מוגבר, לא רק בשעות הלימודים הרגילות אלא גם בשעות הצהריים ובמוסדות חינוך קטנים, בהם עד כה לא נדרשה הצבת מאבטחים חמושים, מאחר שמספר התלמידים בהם נמוך מ-100. "אין באפשרותנו להמתין לאסון הבא," כך התריעו ראשות הרשויות. "הורים שולחים את ילדיהם לגנים ולבתי הספר בתחושת חרדה הולכת וגוברת. מוסדות החינוך, שאמורים להיות המקומות הבטוחים ביותר לילדיהם, אינם חסינים מהמפגע הבא."

במכתב הודגש הצורך במציאת פתרונות חדשים ומתואמים עם הרשויות המקומיות ומערכי הביטחון המקומיים, לנוכח התקנות הישנות שטרם הותאמו למציאות שלאחר ה-7 באוקטובר. "המציאות דורשת מאיתנו לפעול בשיקול דעת מחודש ולשנות את הקריטריונים שקובעים את פריסת האבטחה בבתי הספר ובגנים."

"יש להפעיל שיקול דעת מחודש ולמצוא פתרונות יצירתיים שיבטיחו את שלומם של ילדינו. אני קוראת לכם להסיר את ההגבלה הקיימת, שמצמצמת את האבטחה עם מאבטח חמוש רק לשעות הבוקר ובבתי ספר שמספר תלמידיהם מעל 100. לנוכח המצב הביטחוני יש להגביר את האבטחה בכלל מוסדות החינוך בהקדם האפשרי, עד לחזרת התלמידים למסגרות בתום חופשת סוכות," סיכמו במכתבן ראשות הרשויות.

יו"ר פורום ראשות הרשויות של ישראל ורה"ע גני תקווה ליזי דלריצ'ה: "המציאות הביטחונית המורכבת מצריכה מאיתנו להעניק פתרונות מיידיים ויצירתיים שיבטיחו שמוסדות החינוך יהיו מקום מוגן, בכל שעה ובכל מקום. המחשבה שההגנה על ילדינו מסתיימת בשעות הבוקר, או שמוסדות חינוך 'קטנים' אינם זכאים לאבטחה מלאה, היא בלתי מתקבלת על הדעת ועל שרי החינוך והביטחון הלאומי לפתור את זה לאלתר. אסור לנו להמתין לאסון הבא – יש לפעול עכשיו".

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט: "הוראות האבטחה הקיימות כיום במוסדות החינוך ברחבי הארץ לא משקפות את ההתמודדות האמיתית עם המציאות בשטח, כשנוצר מצב שבו אשכולות גני ילדים גדולים, שמבחינת כמות הילדים שלהם עשויים להיות גדולים יותר מבתי ספר, והם לא מכוסים על ידי מאבטח סטטי אחד אפילו. אלו מקרים שמחייבים התייחסות רצינית ואחראית. אני קוראת למקבלי ההחלטות להפשיל שרוולים ולהבין שנדרש שינוי שיותאם לצרכים שמעלים ראשי הרשויות. ויפה שעה אחת קודם".

ראש מועצת שוהם, דפנה רבינוביץ: "הודות לקשר הישיר וההדוק שלנו עם ההורים, אנו מודעות לחרדה ולחששות הנלווים לכל יציאה של ילד מהבית לבית הספר, לחוג או לתנועת הנוער. אירועי ה-7 באוקטובר לימדו אותנו שחשוב לשקול מחדש כל תפיסה ביטחונית ולבחון אותה על רקע האתגרים החדשים. צריך לשלב כוחות עם גורמי החירום, לרענן את מתכונת האבטחה ולהתאים אותה לצרכים הנוכחיים של תלמידי ישראל, בכל שעות היממה. מה שהיה נכון לפני שנה, לא נכון בהכרח היום ויש לתת לכך מענה, ובהקדם".

ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן: ״הנחיות וקריטריונים לאבטחה במוסדות החינוך צריכים להיות מותאמים למציאות הביטחונית הנוכחית. ביטחון ילדינו עומד לנגד עיננו ואנחנו מצפות ששר החינוך והשר לביטחון לאומי יבינו את הצורך ויסייעו בקידומו הדחוף ויפה שעה אחת קודם״.

קרן גרין, ראש המועצה המקומית קדימה צורן: "המצב הביטחוני מחייב אותנו לחשוב מחוץ לקופסה. הגיע הזמן לשנות את הנהלים, להתאים אותם למציאות של אחרי השבעה באוקטובר ולהבטיח נוכחות אבטחה בכל מוסדות החינוך, לרבות גני ילדים. כולנו ראינו את הסרטון מהפיגוע בחדרה, בו המחבל ניסה לפרוץ לגן ילדים ובנס לא הצליח. המצב מחייב אותנו לפעול במהירות ובנחישות. הנטל בעלויות הכספיות אינו יכול להיות רק על הרשויות המקומיות".

 

◼️ לחדשות אור יהודה  לחצו כאן

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ליאת שוחט - ראובן קפוצינסקי | ראשי- FREEPIK | ליזי דליצה'-ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן