דובר צה”ל: “לפנינו ימים מאתגרים, ממשיכים להיות בהגנה ובהתקפה בכל הזירות”

“לפנינו ימים מאתגרים, ממשיכים להיות בהגנה ובהתקפה בכל הזירות. להתנהלות הנכונה ולחוסן שלכם יש חלק גדול במניעת ההישגים לאויב”, אומר תא”ל הגרי “תקפנו טילים שמגיעים לאלפי קילומטרים בבית של משפחה לבנונית שמשמשת כמגן אנושי”, הוסיף דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, הופיע לפני זמו קצר ועדכן בפעילות כוחות צה”ל ובעיקר חיל האויר במהלך היום.

עוד עדכן תא”ל הגרי, על אישור הממשלה והכרזה על מצב מיוחד בעורף לכל הארץ עד 30 בספטמבר.
ההחלטה מעניקה לצה”ל ופיקוד העורף סמכויות על אוכלוסייה אזרחית כמו סגירת מקומות עבודה בצו ופינוי אוכלוסייה
ההחלטה התקבלה כי ישנו חשש שהירי של חיזבאללה יכול להגיע לכל נקודה בארץ ולא לוקחים סיכונים נוכח האפשרות שחיזבאללה ינסה להרחיב את גבולות הירי.

בשלב זה אין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי: 

“ערב טוב,
הבוקר צה”ל יצא להתקפה אווירית עוצמתית ורחבה. בהכוונת מודיעין מדויק, תקפנו היום 1,300 מטרות טרור של חיזבאללה ברחבי לבנון ואנחנו עוד תוקפים. אלו היעדים בארסנל הנשק של חיזבאללה אותם תקפנו –
טילי שיוט המגיעים לטווח של כמאתיים קילומטר. רקטות עתירות משקל, רקטות קטלניות, בעלות ראש נפץ של כאלף קילוגרמים. זאת אותה הרקטה שנורתה באסון במג’דל שמס בו נרצחו 12 ילדים וילדים. תקפנו גם רקטות לטווח בינוני, היכולות להגיע לטווחים של עד מאתיים קילומטרים. פגענו ברקטות קצרות טווח שיכולות לפגוע עד חמישים קילומטרים. ובכלי טיס בלתי מאוישים וחמושים מסוג ‘ציאד 107’.

אלו יכולות חימוש אסטרטגיות של חיזבאללה אותם הוא מיקם בלב הכפרים, בבתים אזרחיים ומשם התכוון לשגר אותם ולפגוע באזרחי מדינת ישראל. בתמונות כאן אתם יכולים לראות כיצד חיזבאללה מסתיר רקטות ארוכות טווח, המגיעות לאלפי קילומטרים, בתוך עליית גג של בית בלב הכפר חומין אל-תחתא שבדרום לבנון. כפי שרואים בתמונה, הטיל מאוחסן על מערכת הידראולית והוא ערוך לשיגור מתוך פתח בגג לעבר עורף ישראל. מתחת לעליית הגג, בקומה הראשונה גרה משפחה לבנונית, ומשמשת כמגן אנושי. זה איום מיידי וממשי על אזרחי מדינת ישראל, ולנו יש חובה להסיר אותו.

היום חשפנו לעולם את השיטה האכזרית של חיזבאללה – הוא משגר רקטות, טילים וכטב”מים בכדי להרוג אזרחים ישראליים, ובו בזמן מסכן את תושבי לבנון. במהלך היום תקף חיל האוויר מאות רבות אמצעי לחימה כאלה ברחבי לבנון. כאן אתם יכולים לראות תקיפה של בית בכפר בריקא שאוחסנו בו אמצעי לחימה. בתיעוד כאן ניתן לראות באופן ברור את פיצוצי המשנה, ורקטה שיוצאת ממנו ופוגעת בבית סמוך. זו הוכחה נוספת – חיזבאללה הפך את דרום לבנון למרחב לחימה, מחומש באמצעי לחימה אסטרטגים ומתקדמים. ביחס לדיווחים על הרוגים רבים בלבנון, המספרים האלה מתייחסים גם למחבלים רבים שהרגנו היום בתקיפה, ושהיו בסביבת אמצעי הלחימה, אנחנו נעדכן בנתונים בהמשך באופן מדויק.

בהתאם להערכת המצב, שר הביטחון הרחיב הערב את המצב המיוחד בעורף לכלל שטח מדינת ישראל. בשלב זה אין כל שינוי בהנחיות ההתגוננות, ואנחנו נעדכן בכל שינוי באופן מיידי כאן ובפלטפורמות הרשמיות. הפעולה של צה”ל ביממה האחרונה מוכיחה יכולת תכנון וביצוע גבוהה ומדויקת, והן שהביאו להישגים רבים. לצד זאת, חשוב לומר שלפנינו ימים מאתגרים. אנחנו ממשיכים להיות ממוקדים בהתקפה בהגנה ובהתגוננות – בכל הזירות.

אני פונה לכל אחת ואחד מכם – להתנהלות הנכונה והאחראית שלכם, ולחוסן שלכם, יש חלק גדול במניעת הישגים לאויב. יש לנו עוד משימות רבות לבצע, יש לנו עוד חטופים המוחזקים באכזריות על די חמאס בעזה שצריך להשיב אותם הביתה, ולהבטיח את הביטחון של אזרחי מדינת ישראל בכל הגבולות – בדרום ובצפון”.

שאלות תשובות

שאלות ותשובות

ש: הממשלה אישרה הערב את הרחבת מצב החירום לכל המדינה, מה היא ההערכה המעודכנת לגבי הרחבת הירי למרכז הארץ והדרום?
ת: אנחנו מקיימים הערכת מצב שוטפת כולל ובדגש על המצב בעורף, פיקוד העורף עושה את הערכת המצב הזאת בדגש למדיניות המוכנה בכל אזור. מה שמנחה אותנו זה לנהוג בזהירות ובאחריות כלפי הציבור הישראלי. אנחנו נעדכן בכל שינוי באופן מיידי, ניתן את ההסברים המפורטים, הם יהיו רשומים באתרים ואנחנו נסביר לכם כאן אותם גם על המסך.

ש: האם צהל נערך גם לפעולה קרקעית בלבנון?
ת: אנחנו נעשה כל מה שצריך בכדי להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם.

ש: האם יש כוונה להרחיב את בנק המטרות גם לנכסים של מדינת לבנון ולא רק לתשתיות צבאיות של חיזבאללה?
ת: לנו יש תוכניות סדורות, אנחנו עובדים – תנו לנו לעבוד.

ש: האם אתם צופים שזירות נוספות ישתתפו בלחימה כמו סוריה, עיראק ותימן, וכיצד צה״ל מתכוון להגיב לכל הסלמה כזאת?
ת: אנחנו במלחמה רב זירתית כבר חודשים רבים, ונתקלנו מהזירות שצוינו פה, סוריה, תימן, עיראק וגם איראן באיומים, ואנחנו מסתכלים על הזירות האלה מסביב לשעון, ערוכים חזק בהגנה וגם בהתקפה.

ש: האם צה״ל ערוך לתקוף באיראן במידה ויחליטו להצטרף ללחימה?
ת: אנחנו נדע להיות ערוכים לכל הזירות.

ש: ביום שישי חוסלו איברהים עקיל וראשי כוח רדואן, האם מאז התקבל אות חיים מנסראללה?
ת: אני לא חושף מודיעין פה.

תודה רבה וערב טוב

 

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן