גם אתם שמעתם הדי פיצוצים ללא אזעקה?

פניות רבות של גולשי חדשות 08 אודות הדי פיצוצים (בומים אדירים) שנשמעים היטב ברחבי המדינה. הנה ההסבר על הדי הפיצוצים שאתם שומעים. ספויילר: אין ממה להיבהל!

פניות רבות של גולשי חדשות 08 אודות הדי פיצוצים (בומים אדירים) שנשמעים היטב ברחבי המדינה. אזעקה באזור מסוים תופעל רק במידה והמערכת של הצבא מזהה כי השיגור בוצע לאזור הספציפי שנתון תחת סכנה. המשמעות: אין סכנה = אין אזעקה! התרעות פיקוד העורף ניתנות באופן ממוקד לכל יישוב בנפרד ומופעלות רק באזורים שנשקפת בהם סכנה לאוכלוסייה. גם אם נשמעו הדי פיצוצים הרי שהם יורטו באוויר, או נחתו בים – ולא נשקפת סכנה.

בפיקוד העורף הסבירו היום כי המדינה מחולקת ל-1700 פוליגונים שונים, המוגדרים כאזורי התרעה ובטכנולוגיה מתקדמת ניתן לדעת היכן אמורה ליפול הרקטה.

בפיקוד העורף הסבירו לא אחת כי לכל אזרח בישראל ישנן 3 שכבות הגנה.

שכבת ההגנה הראשונה היא ההגנה האווירית הכוללת את "כיפת ברזל", "שרביט קסמים" (קלע דוד) ומערכת "חץ" בצד הדרומי של המדינה – אילת והסביבה – אתמול, השתמשה מערכת הביטחון בשיתוף צה"ל במערכת לראשונה – להרחבה בנושא לחצו כאן.

שכבת ההגנה השנייה היא ההתרעה בצופרים וביישומון של פיקוד העורף.

שכבת ההגנה השלישית היא הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף.

הנחיות ההתנהגות של פיקוד העורף מאפשרות להיפגש בסוף השבוע עם משפחה וחברים, ואף לצאת לטייל להתאוורר ולהתרענן, תוך שמירה על ערנות וקיום ההנחיות. לכן יש לדעת בכל מקום בו אתם נמצאים מהו זמן הכניסה למרחב המוגן העומד לרשותנו במקום בו אנחנו נמצאים, היכן נמצא המרחב המוגן ואיך מגיעים אליו בזהירות ובמהירות וכיצד עלינו לפעול בעת קבלת התרעה.

בעת קבלת התרעה על ירי רקטות וטילים, היכנסו למרחב מוגן בהתאם לזמן ההתגוננות העומד לרשותכם ושהו בו 10 דקות, בהתאם להנחיות הבאות:

במבנה במבנה
היכנסו למרחב מוגן בהתאם ליכולת להגיע אליו בזמן ההתגוננות העומד לרשותכם ולמיגון הקיים בסביבתכם, לפי סדר העדיפויות הבא:
• ממ"ד (מרחב מוגן דירתי), ממ"ק (מרחב מוגן קומתי), ממ"מ (מרחב מוגן מוסדי), או מקלט – סגרו את הדלת על ידי סיבוב הידית בזווית של 90 מעלות וודאו שחלון הפלדה החיצוני וחלון הזכוכית הפנימי סגורים.
• חדר מדרגות פנימי – ללא חלונות, פתחים וקירות חיצוניים. שבו על מדרגות ולא בחלל הקומה. בבניין מעל שלוש קומות – יש לשהות בגרם מדרגות שיש מעליו שתי קומות לפחות. בבניין מתחת לשלוש קומות – יש לשהות בקומה האמצעית. אין להשתמש במעלית.
• חדר פנימי – עם כמה שפחות קירות חיצוניים, חלונות ופתחים. שבו בפינה פנימית, מתחת לקו חלונות ולא מול הדלת. מטבח, מקלחת או שירותים אינם יכולים לשמש כחדר פנימי.
בחוץבחוץ
• בשטח בנוי – היכנסו למקלט או לחדר מדרגות במבנה קרוב. אין לשהות ברחבת הכניסה.
• בשטח פתוח – שכבו על הקרקע והגנו על הראש באמצעות הידיים. בעת פגיעת רקטה בקרקע, הדף הפיצוץ מסכן את העומדים או היושבים בפגיעה של רסיסים.
ברכב ברכב
• עצרו בצד הדרך, צאו מהרכב והיכנסו למקלט או לחדר מדרגות במבנה קרוב.
• אם לא ניתן להגיע למבנה בפרק הזמן העומד לרשותכם – צאו והתרחקו מהרכב מעבר לשולי הדרך או למעקה הבטיחות, שכבו על הקרקע והגנו על הראש באמצעות הידיים.
• רק אם לא ניתן לצאת מהרכב, עצרו בצד הדרך, פתחו את החלונות והתכופפו מתחת לקו החלונות.
בתחבורה ציבורית בתחבורה ציבורית
• באוטובוס בין-עירוני ובהסעות תלמידים – על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את הדלתות, ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
באוטובוס עירוני – על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את הדלתות כדי שהנוסעים יירדו וייכנסו למבנה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה בזמן העומד לרשותכם, התכופפו מתחת לקו החלונות והגנו על הראש באמצעות הידיים.
בנסיעה ברכבת – על הנהג להאט למהירות של 30 קמ"ש למשך 10 דקות, ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות בקרונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

• הישארו במרחב המוגן 10 דקות כדי להתגונן ממטח רקטות ומשברי יירוט.

• אין להתקהל באזור אירוע. ההתקהלות מסוכנת עקב חשש לירי נוסף.

• אין להשתמש במעלית. אם המרחב המוגן הינו המקלט המשותף או קומה אחרת בחדר המדרגות  – יש לוודא כי ניתן להגיע אליהם באמצעות המדרגות בזמן ההתגוננות העומד לרשותנו.

• אם זיהיתם חפצים חשודים: התרחקו מהמקום, הרחיקו אנשים אחרים ודווחו בהקדם למשטרת ישראל במוקד 100.

מערכות ההגנה של צה"ל, "חץ", "שרביט קסמים" ו"כיפת ברזל", כוללות הגנה רב-שכבתית, המורכבת ממערכות נשק ליירוט רקטות וטילים מכל הטווחים: ארוכים, בינוניים וקצרים. מערכות ההגנה הללו פועלות ליירוט של טילים או רקטות, אבל הן אינן מהוות תחליף לקיום הנחיות פיקוד העורף בשל מספר סיבות:

1. פרק הזמן שלקח לשברי יירוט רקטות ליפול אל הקרקע עלול להימשך דקות ארוכות ולסכן את מי שיוצא מהמרחב המוגן לפני חלוף הסכנה. פיקוד העורף מפעיל התרעה בכל מקום בו קיימת סכנה לתושבים, כולל באזורים שנשקף בהם סיכון לנפילה של שברי יירוט.

2. מטח רקטות עלול להימשך זמן מה, מאחר שהוא יכול לכלול מספר רב של רקטות שמשוגרות בהדרגה. לפיכך, גם אם ראיתם או שמעתם יירוט או נפילה של רקטה, ייתכן שהירי עדיין בעיצומו והאיום טרם חלף.

3. מערכות ההגנה אינן נותנות מענה הגנתי מלא. משום כך מסוכן להישאר בחוץ או לצאת החוצה כדי לצפות ביירוטים או לצלם אותם.

צילום: ארכיון, יירוט מעל קרית גת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן