גזבר עיריית אור יהודה, רו"ח גיל גבריאל: "תעריף הארנונה שאושר משקף את המדיניות של ראש העיר"

מועצת אור יהודה שמרה על תעריפי הארנונה בשנתיים הקרובות מבלי להעלות מעבר לעדכון האוטומטי הקבוע בחוק, כל זאת על אף ההתייקרויות במשק ובמטרה להשאיר את התעריפים באור יהודה מהנמוכים ביותר במרכז. בנוסף, נקבע תעריף חדש לבתי מלון

מועצת העיר אור יהודה אישרה את צו הארנונה ל-2024 ו-2025

המועצה שמרה על תעריפי הארנונה בשנתיים הקרובות מבלי להעלות מעבר לעדכון האוטומטי הקבוע בחוק, כל זאת על אף ההתייקרויות במשק ובמטרה להשאיר את התעריפים באור יהודה מהנמוכים ביותר במרכז. בנוסף, נקבע תעריף חדש לבתי מלון.

מועצת העיר אור יהודה אישרה ביום שלישי בישיבתה את צו הארנונה לשנים 2024 ו-2025 שמבשר כי גם בשנתיים הקרובות תעריפי הארנונה בעיר יהיו מהנמוכים ביותר באיזור המרכז. אישור שני הצווים במקביל נעשה בשל הבחירות לרשויות המקומיות ובהתאם להנחיית משרד הפנים. במסגרת הצו עודכנו התאריכים כמחויב על פי חוק בהתאם לנוסחת העדכון הקבועה בחוק ההסדרים – עדכון של 2.68% לשנת 2024 ו-5.29% לשנת 2025.

על אף גל ההתייקרויות במשק, החליטה ראש העיר ליאת שוחט להוביל מדיניות שבמסגרתה לא יוגדלו בשנתיים הקרובות תעריפי הארנונה למגורים מעבר לעדכון הקבוע בחוק, כל זאת כדי לא להעמיס עוד יותר על כתפי התושבים בתקופה מורכבת זו. עם זאת, בעירייה מבהירים כי סל השירותים הרחב שניתן בשנים האחרונות ימשיך להיות עשיר ורחב עם המשך השקעה בשלל תחומי הפעילות ובעיקר בתחום החינוך (כ-40 אחוז מתקציב העירייה מוקצה לחינוך).

באור יהודה נהוגה במשך שנים שיטת הטלת ארנונה שוויונית כך שבכל שכונות העיר, חדשות כוותיקות, מוטל אותו תעריף נמוך, כל זאת למרות שמשרד הפנים מעודד רשויות להטיל תעריפי ארנונה גבוהים בשכונות חדשות כמו בית בפארק. בהתאם לכך תעריף הארנונה לדירות ששטחן עד 70 מ"ר מגיע ל-42 שקלים בלבד למ"ר (לשנת 2024), בעוד התעריף המקסימלי (דירות ששטחן מעל 110 מ"ר) עומד על 54 שקלים למ"ר, מהתעריפים הנמוכים ביותר באיזור המרכז.

לצורך ההשוואה, תעריפי הארנונה למגורים ברשויות עירוניות אחרות בשנת 2022 היו גבוהים משמעותית מאור יהודה: ירושלים 84.28, פתח תקווה 83.13, רמת גן 75.02, ת"א-יפו 66.83 (ב-2024).

בנוסף, למרות שהמדינה החליטה להשית על הרשויות המקומיות את ההשתתפות באופן חריג ויוצא דופן בעלויות הקמת המטרו, עיריית אור יהודה החליטה (בשונה מערים אחרות) שלא להטיל את העלויות האלה על התושבים במסגרת צו הארנונה.

יצוין כי למרות שמדובר בתעריפי ארנונה מהנמוכים באיזור, עיריית אור יהודה הגישה בקשה מיוחדת להקלה בתעריפי הארנונה עבור השטחים המשותפים בשכונת בית בפארק. על פי הבקשה, שטעונה אישור של משרד הפנים, בשנת 2024 ו-2025 יחויבו השטחים המשותפים בתעריפים מופחתים כך שהתשלום בעבורם יהיה בגובה של 42 שקלים בשנת 2024 ויזכה להנחה גם בשנת 2025 (50 אחוז ממנו לפי התעריף הרגיל ו-50 אחוז לפי התעריף המופחת).

צו הארנונה גם כולל בשורה חשובה במאמצי העירייה להמשיך להביא אל העיר גופים וחברות גדולות, כל זאת על רקע התחרות בתעריפי הארנונה עם רשויות אחרות. כעת לראשונה יש לאור יהודה תעריף מיוחד למשל לבתי מלון שעתידים לקום במסגרת OPARK (תשעים ש"ח למ"ר).

עוד חשוב לציין שעיריית אור יהודה תמשיך להעניק הנחה בשיעור של 5 אחוז בארנונה באופן יזום למשרתי מילואים והנחה של 25 אחוזים למפקדי מילואים פעילים תושבי העיר, כל זאת מבלי שהם נדרשים להגיש בקשה לכך. הדבר ייעשה בהתאם לקובץ משרתי המילואים שהתקבל ממשרד הביטחון.

גזבר העירייה, רו"ח גיל גבריאל, מציין:

"תעריף הארנונה שאושר משקף את המדיניות של ראש העיר, ליאת שוחט, וההנהלה להקל ככל שניתן על התושבים בתקופה המורכבת הזו ולא להגדיל את התעריפים מעבר למה שנדרש בחוק. כמו כן, אנו ממשיכים לקדם הזדמנויות שמאפשרות לנו להביא לעיר עסקים וגופים גדולים באמצעות צו ארנונה שיהיה אטרקטיבי עבורם".

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אור יהודה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן