גדרה: 12 גני ילדים יקראו על שם הנופלים מהמושבה

יוזמת הפרויקט ומפיקת התערוכה היא גפני שליין. מלווה אומנותית וטקסטואלית: נעמי לשם. הצלמים המציגים: אילנה הראל, גפני שליין, יהושע רווה, משה דנגור, רינה מייסי ושלמה שנהר.

אירוע מרגש: טקס פתיחת תערוכת "מצלמים וזוכרים" של מועדון הצילום בגדרה לזכרם של בני ובנות גדרה שנרצחו במסיבת הנובה, בקרבות ביישובי עוטף עזה ולזכר מי שנפלו במלחמת "חרבות ברזל".

לפני שהחל הטקס, נפגש ראש המועצה עם משפחות הנופלות והנופלים בני המושבה בלשכתו, אותם שיתף כי המועצה קיבלה לאחרונה הרשאות לבניית 12 גני ילדים וכי יביא לישיבת המועצה הקרובה את הצעתו שכל גן יקרא על שם אחד הנופלים מהישוב. לדבריו, בדרך הזו, ילדות וילדים ישחקו, יגדלו ויתחנכו לאור הערכים והאור הגדול של בני ובנות המושבה.

באירוע, קבוצת צלמים מ'מועדון צילום גדרה' נרתמה לפרויקט. כל אחד מהם נפגש עם משפחה ששכלה את יקירה. המשפחות סיפרו על אהובן ועל מה שאפיין אותם. בני המשפחות התבקשו לבחור משפט שהם היו רוצים לומר ליקיריהן: משפט שמייצג את הדמות ואת מה שהיה יכול להיאמר אבל נשאר מאחור. כך, הצלמים המשתתפים בתערוכה יצרו תמונות בהשראת המשפטים, הסיפורים והתיאורים ששמעו. סיפורים ותחושות אלה היו יכולים למלא דפים רבים, ועכשיו הם מתרכזים בתוך הדימוי הוויזואלי האחד. בתמונות ניתן לראות סמלים ומשלים ויזואליים המצביעים על מורכבותן ועומקן של הדמויות, תוך מתן דגש לתחושות של בני המשפחה לצד התהליך אותן הן עוברות.

הטקס הרשמי של מועצת גדרה לציון שנה לאירועי השבעה באוקטובר, ייערך ביום האבל הלאומי שנקבע למועד התאריך העברי, ב- 27 באוקטובר בשעה 19:30 ב"אמפי הנשר" במרכז אופק.

סהר פינטו, ראש המועצה: "האירוע היום לא נועד רק להנציח את הדמויות שהיו, אלא גם את זיכרון הרגעים הקטנים והזיכרונות המיוחדים שהם השאירו בחיינו – לזכור את מי שהם היו. כל תמונה כזאת מספרת לנו סיפור, סיפור שהוא טעימה אחת קטנה מעולם ומלואו. עוד סיפור אחד קטן שילך איתנו ויזכיר לנו אותם. אני רוצה להודות למועדון הצילום של גדרה ולכל מי שלקח חלק במיזם המרגש והחשוב הזה. אנחנו מחבקים את המשפחות מעומק הלב ונמשיך להוקיר, לזכור ולהנציח את נופלי ונופלות המושבה".

יוזמת הפרויקט ומפיקת התערוכה היא גפני שליין. מלווה אומנותית וטקסטואלית: נעמי לשם. הצלמים המציגים: אילנה הראל, גפני שליין, יהושע רווה, משה דנגור, רינה מייסי ושלמה שנהר.

 

◼️ לחדשות גדרה והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות המועצה המקומית גדרה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן