גבעת שמואל: גינה חדשה נחנכה על שמו של ראש המועצה לשעבר חיים בונה ז”ל

יוסי ברודני, ראש העיר: "בהנצחתו זו אנחנו ממשיכים את המסורת שהוא הותיר אחריו – בניין הארץ, בניית קהילה חזקה והכרת התודה על אלה שהקדישו את חייהם לטובת הכלל."

היום (ראשון) חנכה עיריית גבעת שמואל גינה חדשה ברחוב האתרוג, על שמו של חיים בונה ז"ל, שכיהן כראש המועצה המקומית גבעת שמואל בין השנים 1966-1969. הטקס התקיים במעמד ראש העיר יוסי ברודני, סגן ראש העיר יעקב ויליאן, חברי מועצת העיר דוד חזות, הרצל ארביב, שמוליק מאירוביץ ודור חרל"פ, בני משפחתו של חיים בונה ותושבים.

חיים בונה ז"ל נולד בשנת 1906 בברלין, גרמניה. כבר מילדותו היה פעיל בתנועות נוער ציוניות, ובשנת 1930 עלה לארץ ישראל יחד עם עידית, שלימים הייתה לרעייתו ואם ילדיו. בשנותיו הראשונות בארץ עסק בחקלאות ובבניין, ובהמשך ניהל מפעל לייצור בטון ועבד בחברת "מקורות", שם היה שותף בפרויקט המוביל הארצי.

במהלך מלחמת העולם השנייה התגייס לבריגדה היהודית של הצבא הבריטי ונלחם בנאצים בצפון איטליה. עם שובו לישראל הצטרף לש.י (שירות הידיעות של ארגון ההגנה) ושימש כקצין מודיעין בתפקידים מיוחדים. בנוסף, היה חבר מפלגת מפא"י וממייסדי התאחדות עולי גרמניה.

בסוף שנות ה-50 עבר להתגורר בגבעת שמואל, שבה כיהן כראש המועצה בין השנים 1966-1969. בתקופה זו הוא פעל רבות לקידום ופיתוח העיר. ותיקי המקום זוכרים אותו כאדם ניהול מרשים, משכיל וקשוב, אשר פעל במסירות ותרם להתפתחותה של גבעת שמואל. הוא הלך לעולמו בשנת 1984.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, אמר בטקס: "חיים בונה כשמו כן הוא – מבוני הארץ. ציוני ואיש מעשה, שהקדיש את חייו למען מדינת ישראל. בהנצחתו זו אנחנו ממשיכים את המסורת שהוא הותיר אחריו – בניין הארץ, בניית קהילה חזקה והכרת התודה על אלה שהקדישו את חייהם לטובת הכלל. הנצחתו של חיים אינה רק הוקרה לפועלו בעבר, אלא גם אמירה על המשך בניית עתידנו כאן בגבעת שמואל ובמדינת ישראל כולה מתוך אותה מסירות ואמונה עמוקה בערכים של ציונות, קהילה ובניין הארץ."

 

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

◼️ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן