גאווה עירונית בנס ציונה: עדן מיסון נבחרה לחונכת מצטיינת בתכנית פר"ח 

תכנית החונכות הארצית פר"ח מציינת 50 שנות פעילות עם השתתפות של יותר מ-2 מיליון חונכים וחניכים לאורך השנים ומלגות בהיקף של 150 מיליון שקלים מדי שנה

עדן מיסון תושבת נס ציונה נבחרה לחונכת מצטיינת של תכנית פר"ח בטקס שהתקיים במעמד נשיא המדינה

עדן חנכה את א', תלמיד כיתה ד' הנמצא על הרצף האוטיסטי

תכנית החונכות הארצית פר"ח מציינת 50 שנות פעילות עם השתתפות של יותר מ-2 מיליון חונכים וחניכים לאורך השנים ומלגות בהיקף של 150 מיליון שקלים מדי שנה.

נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, ארח את ארגון פר"ח לרגל יובל להקמתו. במהלך הארוע החגיגי הוענקו אותות הצטיינות ל 12 חונכים וחונכות של תכנית פר"ח כהוקרה לפעילותם במהלך שנת הלימודים תשפ"ג זאת במסגרת חגיגות 50 שנה לפר"ח. הטקס התקיים במעמד הנשיא ורעייתו הגב' מיכל הרצוג ובנוכחות פרופ' אלון חן, נשיא מכון ויצמן למדע ויו"ר מועצת פר"ח, פרופ' יוסי מקורי יו"ר הות"ת של המל"ג, מר אלון גלרון מנכ"ל פר"ח; ורבים אחרים.

עדן מיסון מהאוניברסיטה הפתוחה יצרה קשר מיוחד עם א', תלמיד כיתה ד' מתל אביב הנמצא על הרצף האוטיסטי, בתפקוד בינוני-נמוך, בתהליך חונכות אמיצה, גדושת אמוציות, הזדהות ואמפתיה. א' התייתם מאימו, כאשר הקושי הרגשי שנאלץ להתמודד היה קשה מנשוא. א' התקשה לתקשר עם הסביבה ומיעט לדבר, לא התייחס אל עדן, ולפעמים אפילו התעלם ממנה.

לאחר מספר חודשים הוצע לעדן להפסיק את החונכות, אך עדן לא הסכימה לוותר ועם הרבה ניסיון ונחישות מצאה דרכים יצירתיות להגיע אל ליבו השבור של א' ולגרום לו לבטוח בה ולהיפתח. עם הזמן עדן הפכה לקרן אור בחייו של א', ומילד שלא מתקשר ולא מישיר מבט, הפך לילד חייכן שמגיב לסביבתו וגם יכולותיו הלימודיות השתפרו פלאים.

ד', אביו של החניך א':

"אכפתית, מסורה ומתמידה, לוקחת ברצינות את התפקיד, ומעניקה חום ואהבה לא' וגם לאחותו. אני לא יודע מה היינו עושים בלעדיה. אנחנו רוצים להודות לעדן בחיבוק גדול ומכל הלב. זכינו להכיר אותך".

עדן פגשה ילד בודד לאחר טראומה נוראית, ילד שלא ידע כיצד ליצור קשר אינטימי ועדן לא ויתרה. היא עמדה באתגר בגבורה אמיתית והצליחה לבסס קשר אוהב, אינטימי ומפרה. האכפתיות שלה, העקשנות והרצון לעורר שינוי אמיתי, ראויים להערכה ושבח.

במקביל לחונכות עדן שימשה כרכזת בפר"ח וכיום היא ממלאת מקום מנהלת צוות.

פר"ח היא תכנית התנדבות ארצית במסגרתה סטודנטים מקבלים בתמורה לפעילות התנדבותית עם ילדים, מלגה המסייעת להם במימון שכר הלימוד.  מדובר בפרויקט חברתי רחב היקף שיש לו השפעה חברתית עצומה. בכל שנה מחולקים מלגות בהיקף של כ- 150 מיליון ₪; מדי שנה מעורבים בפרויקט כ-24,000 סטודנטים, שחונכים כ- 40,000 ילדים ובני נוער מהפריפריה הגאוגרפית והחברתית בישראל – יהודים וערבים, דתיים וחילוניים ביותר מ 200 יישובים ברחבי הארץ מקרית שמונה ועד אילת, בדגש על יישובי הפריפריה. לאורך שנותיו פר"ח נגע בחייהם של יותר מ 2 מיליון איש, חונכים וחניכים.

אלון גלרון, מנכ"ל פר"ח מוסר:

"פר"ח מעניק מדי שנה אות הצטיינות בליווי מלגה לאלו שבלטו בעשייתם מעל ומעבר בכל הנוגע לעשייה החברתית אך השנה מדובר בטקס מרגש במיוחד שכן אנו מציינים 50 שנות פעילות ענפה ומשמעותית. בשנה הראשונה פעלו בפר"ח 12 מתנדבים בלבד וכיום יש כ 24,000 חונכים. עם השנים הרחבנו את פעילותנו עם תכניות ייחודיות נוספות, במבט היסטורי אנו גאים על כ- 800,000 הסטודנטים סה"כ שלקחו חלק בפעילות התנדבותית בפר"ח במהלך שנותיו. בשנים האחרונות הפכנו לדוגמא לפרויקטים אחרים ברחבי העולם אשר שואבים מאיתנו השראה וחומרי הדרכה למפעלי חונכות דומים בכ-20 מדינות שונות".

"אנחנו גאים מאד בעדן על פועלה לאורך תהליך החונכות. עדן ושאר המצטיינים נבחרו בזכות מסירותם לחניכיהם והשפעתם המשמעותית על קידום הילד/ה שחנכו בתחום הרגשי, החברתי והלימודי. בין החונכים לחניכים נוצר קשר מיוחד ומשמעותי שללא ספק משפיע על שני הצדדים לאורך שנים. אנחנו מודים להם על ההשקעה הכנה והמסירות", הוסיף גלרון.

 

◼️  לקבוצת חדשות נס ציונה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ פורום חדשות אונליין מהערים: חולון, בת ים, ראשון לציון, אזור, באר יעקב, רחובות, נס ציונה, תל אביב ועוד… לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

מימין לשמאל: עו"ד צבי וגיל אגמון, בניו של אברהם אגמון ז"ל – מראשוני התורמים לפר"ח; עדן מיסון, חונכת מצטיינת; אלון גלרון, מנכ"ל פר"ח והילה מגדל בק, סמנכ"לית פר"ח.

צילום: ניר וידלץ 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן