בשורה לתלמידי התיכון בקרית מלאכי

להפוך למהנדסים כבר בגיל 19: תיכון דרכא גימנסיה קריית מלאכי, מכללת סמי שמעון והאגף הטכנולוגי במשרד החינוך, בתכנית ייחודית, המטפחת את נבחרת המהנדסים של המחר!

תיכון דרכא גימנסיה קריית מלאכי, בשיתוף פעולה עם האגף הטכנולוגי במשרד החינוך ומכללת סמי שמעון, מציעים תכנית אקדמית ייחודית המאפשרת לתלמידים להתפתח בעולם האקדמי וללמוד לתואר ראשון בהנדסה עוד בשלב התיכון.

תלמידי הנבחרת משתתפים בכל הקורסים בתחומי ההנדסה ובמקביל מוענקת להם הקלה ייחודית בבחינות הבגרות. מי שמתקבל לנבחרת אינו נדרש לגשת לבחינות הבגרות בפיזיקה ומתמטיקה ברמה של 5 יחידות ועליו להתמקד בקורסים מתקדמים בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה, מה שמעניק, יתרון מובהק בתחום האקדמי המבוקש.

המסלול בתיכון דרכא גימנסיה קריית מלאכי הפועל במכללת סמי שמעון בסיוע אגף החינוך בעיריית קריית מלאכי מאפשר לתלמידים לרכוש ידע וכישורים מתקדמים בתחומי ההנדסה ומקנה להם מומחיות בתחום הטכנולוגי. המטרה המובהקת של התכנית היא לסלול לתלמידים את הדרך לעתיד טכנולוגי תוך הקניית כישורים וביטחון תעסוקתי, ליווי אישי ותמיכה רגשית.  התלמידים לומדים לסנכרן בין הלימודים האינטנסיביים בתואר הראשון המתחילים כבר בכיתה י’,  לבין בחינות הבגרות השגרתיות המתקיימות בתיכון. התלמידים שמצליחים לעבור את שלבי המיון שנערכים כבר בכיתה ז’, יכולים לסיים תואר ראשון בגיל 19.

מחזור זה, המהווה פיילוט ראשוני, מסיים בימים אלה את שנת הלימודים הראשונה בתכנית. מאז תחילת השנה האקדמית, התלמידים עבדו קשה והשקיעו המון זמן ומאמץ בכדי לרכוש את הידע התיאורטי והמעשי הנדרש להם כסטודנטים בתחומי ההנדסה. במהלך השנה, הם נתקלו באתגרים רבים ועמדו בפני קשיים שונים, אך הם המשיכו להעמיק בלימודיהם באופן עקבי ורציף.

נועה לוגסי תלמידה בכיתה ט’ בתיכון דרכא גימנסיה קריית מלאכי: “לא כולם מקבלים הזדמנות לסיים תואר ראשון עוד לפני גיוס,  אני שמחה שנבחרתי לתכנית כי זה מאפשר לי ביטחון ושגשוג בטווח הארוך אבל זה דורש ממני המון אחריות, התמדה, רצינות, בקיאות ומקצועיות ולעיתים זה גם בא על חשבון חיים חברתיים.  ההורים שלי תומכים ומלווים. אני חושבת שלא הייתי מצליחה אם לא הייתה לנו מורה טובה מאוד למתמטיקה ובמקרה הזה, בורכתי”.

מיכל חזן, מנהלת תיכון דרכא גימנסיה קריית מלאכי: “אנו גאים בתלמידינו על התקדמותם המרשימה והמאמץ המתמיד שהם משקיעים בלימודיהם. מאחלים להם המשך הצלחה בשלבי הלימוד הבאים ובקריירה העתידית שלהם כמהנדסים מוערכים. סיום השנה הראשונה הוא אירוע מרגש ומשמעותי, המעיד על ההתקדמות והצלחת התלמידים במהלך השנה הלימודית.  אנו מברכים את התלמידים שלנו על ההשקעה במהלך השנה הראשונה ומאחלים להם המשך הצלחה בשנות הלימוד הבאות. אנחנו גאים בכם ומקווים שתמשיכו להתפתח”.

אליהו זוהר ראש עיריית קריית מלאכי: “תכנית מדהימה שברגע שהוצעה לנו קפצנו עלייה כמוצאי שלל רב. היא מתיישבת היטב עם התפיסה שלנו לגבי מצוינות ויצירתיות במערכת החינוך הבאה לידי ביטוי הן באחוזי הבגרות ההולכים וגדלים ואף בגידול משמעותי באיתור מחוננים ומצטיינים וכן, בהטמעת חדשנות ויצירתיות בכל בתי הספר בעיר. מצפה בכיליון עניים לראות את הבוגרים הראשונים של התכנית המופלאה הזו. זו הזדמנות לומר תודה למכללת סמי שמעון, לאגף הטכנולוגי במשרד החינוך ולרשת דרכא על היוזמה והביצוע”.

◼️ לקבוצת החדשות בקריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה לחצו כאן 

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן