בקרוב: מיון ילדים בחסות שניידר ייפתח באילת

ד״ר יפה אשור – מנהלת יוספטל ציינה בפני שר הבריאות את ההזדמנויות שבאות לידי ביטוי בזכות שיתופי הפעולה עם בתי החולים של כללית בהן ״המרכז לרפואת ילדים שניידר״, ״מרכז דוידוף לסרטן מבי״ח בילינסון״, בית חולים סורוקה ועוד

מנכ"ל משרד הבריאות – משה בר סימן טוב ביקר השבוע בעיר אילת יחד עם הנהלת המשרד. הביקור כלל סיור בבית חולים "יוספטל" ודיון מקצועי בהובלת ראש העירייה – אלי לנקרי ובהשתתפות גורמי הבריאות העירוניים. מנכ"ל המשרד שיבח את שיתופי הפעולה של אילת עם בתי חולים בארץ, בזכותם נפתחה בבית חולים "יוספטל" שלוחה של מרכז דוידוף לטיפול בסרטן בבילינסון וממש בקרוב ייפתח מרכז לרפואה דחופה (מלר"ד) ילדים בחסות מרכז שניידר לרפואת ילדים. לצד תוספת מיכשור חדש ובנייה של מחלקות חדשות, סוכם כי תקודם תכנית משותפת להקמת תשתית רפואית שתאפשר גם ביצוע צנתורים באילת.

בדיון בו השתתפו מנהלת בית חולים "יוספטל" ומרחב אילת של הכללית, מנהלי קופות החולים מכבי ולאומית, מנהלי המרכזים שר"פ ו"מדיקל דוקטור" וגורמי עירייה, סקר ראש העירייה את האתגרים של אילת בתחומי הבריאות והדגיש, כי מבחינתו זהו האתגר הגדול ביותר של העיר ולכן הוא שם אותו בראש סדר העדיפות. בין הנושאים שנדונו עלה עניין שירותי הרפואה והמיון בבית חולים "יוספטל" בדגש על שירותי רפואת מומחים ותקני כוח אדם, הגדלת תקני המקצועות בתחום בריאות הנפש בכל קופות החולים, הפיכת בית חולים יוספטל למרכז אוניברסיטאי כחלק מקידום הקמת פקולטה לרפואה באילת בשיתוף "מדיקל דוקטור", המשך תקצוב המסוק לפינוי מטופלים וביסוס שיתופי הפעולה עם בתי חולים בארץ כמו בית חולים "שיבא" תל השומר עם שר"פ אילת – המרכז לשירותי רפואה והמרכז לרפואת ילדים "שניידר" עם בית חולים "יוספטל". מנכ"ל המשרד שמע ממנהלי קופות החולים על האתגרים השונים וגם על מצוקת הטיסות שמשפיעה על שירותי הבריאות.

לצד האתגרים ציינה ד״ר יפה אשור – מנהלת בית חולים ״יוספטל״ ומרחב אילת מקבוצת כללית את ההזדמנויות שבאות לידי ביטוי בזכות שיתופי הפעולה עם בתי החולים שבקבוצת כללית בהן ״המרכז לרפואת ילדים שניידר״, ״מרכז דוידוף לסרטן מבי״ח בילינסון״, בית חולים סורוקה ועוד. כך בעידוד, דחיפה ושיתוף פעולה של ראש העירייה – אלי לנקרי עם בית החולים, תיפתח בקרוב מחלקה חדשה לרפואה דחופה לילדים בשיתוף פעולה עם מרכז שניידר לרפואת ילדים. החל מה 1.11 יעבדו במלר״ד (מרכז לרפואה דחופה) רופאי הילדים של שניידר, במתכונת של 8 שעות מידי יום במיון וכוננות 24/7. עוד כחלק מהתכנית יכשירו הרופאים הבכירים את הרופאים הצעירים בבית החולים גם לטיפול בילדים.

עוד ציינה ד״ר אשור את מרכז דוידוף לטיפול בסרטן בבילינסון, שפתח שלוחה בבית החולים יוספטל, במסגרתו מומחי דוידוף, בשיתוף צוותי בית חולים יוספטל, מטפלים בתושבי העיר באשפוז יום אונקולוגי שבבית החולים, במגוון מחלות אונקולוגיות: גידולי שד, מערכת עיכול, ריאה, מוח, מערכת השתן, עור וגידולים ממקור גינקולוגי. בנוסף, ניתנים טיפולים בתחומים שלא טופלו עד כה בעיר כמו: גינקו-אונקולוגיה, מלנומה וסרטני עור.

״ההתגייסות של רופאי בילינסון ושניידר לצד פעילותם הנמרצת של צוותי יוספטל, הם נדבך נוסף בפעילות של בית החולים והנהלת כללית לקידום מטרה לאומית משותפת – חיזוק מערכת הבריאות באילת והבטחת בריאותם ורווחתם של תושבי העיר והסביבה" אמרה ד״ר אשור וציינה, כי על אף שלא כל השירותים יכולים להינתן באילת, ישנם שירותים שניתן וצריך לקיים בעיר כמו צנתורי לב, טיפול יום, בית מאזן וגריאטריה.

מנכ"ל המשרד שהיה מבין אלה שקידמו את אילת כאי ירוק בתקופת הקורונה והיה שותף גם להבאת המסוק לאילת ציין, כי הוא שמח לראות כל פעם מחדש את ההתפתחות הגדולה של בית החולים ובעיקר את שיתופי הפעולה שצמחו בתקופה הזו של המלחמה וממשיכים להניב פירות. "במאמץ משותף נפעל להמשיך ולהרחיב את המענים והשירותים הרפואיים לתושבי אילת" אמר המנכ"ל והדגיש את המחויבות של משרד הבריאות וארגוני הבריאות להעניק לתושבי אילת רפואה ציבורית איכותית, בדגש על הזמינות. במסגרת זו סוכם כאמור לקדם הקמת מחלקה קרדיולוגית ומענים בתחום בריאות הנפש לצד המשך דיונים להגדלת תקנים וביסוס שיתופי פעולה שישפרו את שירותי הבריאות.

 

◼️ לחדשות אילת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן