בצל המלחמה מכינים את החיילים המשתחררים מאילת

90 חיילים וחיילות תושבי אילת הנמצאים לקראת סיום שירותם הצבאי, השתתפו במחזור הקיץ של סדנת הכנה לאזרחות, שהתקיימה בשבוע שעבר, בצל האירועים הביטחוניים בצפון הארץ וגם באזורנו

זוהי הסדנה ה-25 שמוביל מרכז הצעירים מיום הקמתו, במסגרתן קיבלו אלפי חיילים בני ובנות אילת, ארגז כלים לנחיתה רכה באזרחות.

את הסדנה פתח ראש העירייה – אלי לנקרי, שברך את החיילים על תרומתם ושירותם הצבאי, במיוחד בשנה האחרונה, וסקר בפניהם את פעולות העירייה בתחום הגיוון התעסוקתי, האקדמי והכלכלי באילת. את הסדנאות מוביל מידי שנה מרכז צעירים במינהל שח"ק בעירייה בשיתוף האגף והקרן להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון כנותן החסות לסדנה, קרן גרוס לקידום חיילים משוחררים, יחידת יה"ל וצה"ל המאפשרים לכל החיילים והחיילות שבוע צ'ופר מחוץ לפעילות הסדירה וליחידות הצבאיות בהן הם משרתים, וחברת תורן הנחייה, המנחה את הסדנה. כבכל סדנה, גם הפעם ארח הקמפוס האילתי של אוניברסיטת בן גוריון את החיילים האילתים בשמחה ובחום, ואליו נוספו בעלי עסקים אילתים, ביניהם מיקי את עודד חברה קבלנית, מוטי מנופים, משב מרקט וחיים סלטי, שנענו בשמחה ותרמו ברוחב לב צ'ופרים לרווחת החיילים.

במהלך חמישה ימים מרתקים וגדושים, קיבלו 90 חיילים וחיילות תושבי אילת, העתידים להשתחרר במהלך ארבעת החודשים הקרובים, מנה מרוכזת של מידע לקראת החיים באזרחות. בסדנא ניתן דגש למספר נושאים עיקריים המעסיקים את הצעירים בכלל ואת החיילים המשוחררים בפרט. החיילים קיבלו סקירה מקיפה על כלל הזכויות המגיעות להם בהיותם חיילים משוחררים ועברו במסגרת העבודה בקבוצה, תהליך פיתוח אישי בקבלת החלטות, הצבת מטרות ויעדים אישיים, כולל התנהלות כלכלית ובניית תקציב.

בתחום התעסוקה והקריירה נחשפו החיילים לעולם העבודה החדש, דנו בשיקולים בבחירת מקצוע, למדו על שאלון אבחון מקצועי, והתנסו בכתיבת קורות חיים, הכנה לראיון לעבודה ולמרכז הערכה. בנוסף פגשו החיילים נציגי מעסיקים גדולים בעיר, כין היתר את נציגי משטרת ישראל, רשת ישרוטל, ומרכז החדשנות סינוביישן, שעתיד לפתוח הכשרות מקצועיות חדשות עם אופק תעסוקתי משמעותי.

בתחום ההשכלה הגבוהה והאקדמיה, זכו החיילים למפגש חשיפה לעולם האקדמי הרחב והמגוון על ידי רכזת תכנית "הישגים" (התכנית להנגשת השכלה אקדמית בישראל), ופגשו ארבעה סטודנטים אילתים שלומדים לתארים אקדמיים שונים במוסדות אקדמיים באילת וברחבי הארץ.

מטרת הסדנא היא להכין את החיילים העומדים לקראת שחרור לחיים באזרחות, ולהציג להם את "מרכז הצעירים" העירוני, שהוא הכתובת הראשונה שלהם מיד עם השחרור מצה"ל. צוות המרכז, בראשותה של שרון מיר, ליווה את החיילים לאורך כל השבוע, דאג שתהיה להם סדנא טובה, נעימה ומועילה, הציג להם את מגוון השירותים והפעילות של מרכז צעירים, והזמין אותם להגיע למרכז צעירים להמשך ליווי אישי באזרחות.

 

◼️ לחדשות אילת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן