בצל הלחימה; 37 צוערים וצוערות סיימו את קורס החובלים

טקס סיום קורס חובלים מחזור 149 התקיים בבסיס זרוע הים בחיפה.  הטקס נערך בראשות סגן ראש המטה הכללי, אלוף אמיר ברעם, מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, מפקד בה״ד זרוע הים, אלוף-משנה תמיר שמש, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

את הקורס סיימו 34 חובלים ושלוש חובלות, במהלך הטקס נחשפו סיכות קצין הים והוענקו להם דרגות סגן. הטקס מתקיים בצל הלחימה של צה״ל במספר זירות, בה לוקחים כוחות זרוע הים חלק משמעותי.

במהלך החודשים האחרונים של הקורס, צוערי מחזור 149 הצטרפו לכלי השיט השונים עליהם עתידים לשרת ולקחו חלק בפעילויות מבצעיות שונות, חשאיות וגלויות, ואף ביצעו את כמות שעות הים המבצעיות הגדולה ביותר של מסיימי קורס חובלים. בוגרי הקורס קיבלו תואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה ורישיון סקיפר (משיט 30).

הקצינים הימיים מצטרפים החל מהיום לשורת הפיקוד של זרוע הים וישמשו כמפקדים בכלי השיט השונים של הזרוע.

מדברי סגן ראש המטה הכללי, אלוף אמיר ברעם“כמפקדים בים תידרשו להוביל את פקודיכם לשוט אחריכם בימים סוערים, תידרשו להקפיד, לדעת ולהכיר כל פרט ופרט בכלי השיט, להיות קשובים לכל שינוי בתנועות הספינה והים, ובד בבד גם לרחשי ליבם של אנשי הצוות שבראשו תעמדו- כי ‘פיקוד בים הוא אתגר לאדם’ ולא בצוללת ולא בספינת הטילים טמון הכוח, אלא באנשים שהופקדו בידיכם למשמרת. לא אוכל להבטיח לכם כאמרת הימאים: ‘ימים שקטים ורוחות טובות’ – אנחנו במלחמה! לעולם אל תאמינו שהמלחמה תהיה חלקה ופשוטה, או שמי שיוצא למשימה בים יוכל להעריך באופן מושלם את עצמת הגלים, את טיב האויב ואת סוג הסופות שבהן ייתקל – אך הכלים שרכשתם יאפשרו לכם לשוט בבטחה, האמצעים וכלי השיט יאפשרו לכם לבצע את המשימה, וכמובן האנשים, פקודיכם המצוינים. ספינה יוצאת לים מוכנה למלחמה! זכרו זאת כשתעמדו על סיפון הספינה, בבטן הצוללת או על גשר הפיקוד – אתם המשמר של מדינת ישראל! גם ביממה האחרונה נוכחנו לפגוש את מחיר המלחמה, שלושה מלוחמינו הטובים נפלו בגזרות השונות. לוחמי צה”ל ומפקדיו ממשיכים להלחם באויב בים באויר וביבשה ולפעול בכל העת בכל הגזרות תוך חרוף הנפש”.

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה“הטקס הזה מרגש מאוד עבור כל מי שנוכח כאן הערב. אלא שנוכח המלחמה, נוספו למעמד המיוחד הזה עוד רבדים של עומק ומשמעות. אנחנו מצויים בעיצומה של המלחמה על הזכות שלנו לחיות כאן בביטחון. אנחנו נלחמים כבר כמעט שנה ללא הפוגה. הבאנו להישגים חסרי תקדים, אך לצער כולנו – גם כאב עמוק ומחיר כבד. גם ביממה האחרונה איבדנו לוחמים בגזרות שונות. זוהי מלחמה שאין צודקת ממנה. יצאנו אליה בעל כורחנו, אך אנו חדורי מטרה ונחישות. יש בנו את אורך הרוח ורוח הקרב, ובעיקר- יש בנו אמונה בצדקת דרכנו. קצינים וקצינות יקרים, במהלך ההכשרה הפלגתם כולכם מאות רבות של שעות, הייתם שותפים מלאים לפעילות המבצעית, שותפים מלאים למאמצי הגנה והתקפה, בכל זירות הלחימה. ביצעתם זאת כצוערים – והחל מיום המחר תבצעו זאת כמפקדים, כאשר כובד האחריות מורגש על כתפיכם. אתם מצטרפים הערב אל נושאי הלפיד של מדינת ישראל, אל חובשי כובע הפלדה, אל מפעילי לוע התותח. אל לוחמי ישראל אשר אמונים על בטחונה יום-יום, שעה-שעה. מלאו את תפקידכם במסירות ובמקצוענות, קבלו החלטות ובצעו משימות. הגנו על המולדת שלנו, שמרו על צנעה, וחיזרו תמיד בשלום אל נמלי הבית”.

 

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן