בעקבות דרישת ראש העיר ערד הנחה מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי: "לוודא כי השיטור העירוני לא מלווים את שיירות הסיוע ההומניטרי״

מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי במכתבו למפכ"ל: "…ביצוע משימה שכזו ע"י השיטור העירוני הינה בניגוד לחוק״.

בחדשות 08 דיווחנו לכם לראשונה על מכתבו התקיף של ראש העיר ערד, יאיר מעיין ודרישתו להפסיק לאלתר את ההנחייה שניתנה לשיטור העירוני לסייע בליווי שיירות הסיוע ההומניטרי, כל עוד החטופים שלנו נמקים בשבי.  

כעת מנחה מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי את המפכ"ל: "לוודא כי השיטור העירוני לא מלווים את שיירות הסיוע ההומניטרי״

מכתבו של יאיר מעיין ראש העיר ערד ולאחריו מכתבו של מנכ"ל המשרד לביטחון לאומי: 

 

אמש ליוו את כוחות השיטור העירוני את משאיות הסיוע ההומניטרי לחמאס בעזה כוחות השיטור העירוני, בעקבות כך, הורה השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שלא להקצות פקחים של השיטור העירוני לטובת ליווי המשאיות.

במכתב ששלח השר בן גביר באמצעות מנכ״ל משרדו, רפול אנגל למפכ״ל המשטרה ביקש השר בן גביר לוודא כי כוחות השיטור בעירוני לא מופנים למשימות שאינם בסמכותם, ופועלים בהתאם לחוק.

אנגל פתח את מכתבו: ״הובא לידיעתנו כי ביום 25.4.24 הופעלו פקחי השיטור העירוני בערד לשם ליווי שיירת משאיות סיוע הומניטרי שהיו בדרכם לחמאס בעזה וכן לשם פיזור הפגנה שהתפתחה באזור״.

אנגל ציין כי ״מבלי להביע עמדה בקשר עם חוקיות ההפגנה או מעבר שיירות הסיוע ההומניטרי, ביצוע משימה שכזו ע"י השיטור העירוני הינה בניגוד לחוק״.

לדבריו, ״התנאים לכך שפקח יסייע למשטרה מפורטים בסעיף 15 לחוק, בין היתר נקבע כי המשימה תהיה יהיה בתחום שיפוטה של הרשות המקומית ובמקום שקבע מפקד המחוז במשטרת ישראל. סעיף 15 מפנה לתוספת השניה, ומגביל את הפעילות לגנים ציבוריים, אזורי מסחר, חופי רחצה, חניונים, מקומות שבהם מתקיימים אירועים תחת כיפת השמים, אזורי בילוי ומרחבים חקלאיים – בהם קבע מפקד המחוז אפשרות להפעלת הפקח״.

״לאור זאת״, חתם אנגל, ״אבקשכם לוודא מול כלל יחידות השיטור העירוני בארץ שלא מתבצעות חריגות ופקחי השיטור העירוני לא מופעלים לשם ביצוע משימות המנוגדות להוראות החוק״.

 

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון, ערד ומגילות ים המלח בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: המשרד לביטחון לאומי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן