בעיריית מודיעין מכבים רעות שמים את הקהילה במרכז

עיריית מודיעין מכבים רעות הייתה בין החלוצות בישראל שהקימו אגף קהילה, מהלך שהוכיח את חיוניותו במיוחד במהלך מלחמת חרבות ברזל. כיום העירייה לוקחת חלק פעיל ב"קהילה מקצועית" ארצית, שמטרתה להעשיר ולהתמקצע בפיתוח מהלכים קהילתיים מחזקים.

השנה האחרונה חיזקה את ההבנה כי קהילה חזקה היא המפתח ליצירת חוסן חברתי וליכולת התמודדות מוצלחת מול האתגרים שהמציאות בישראל מציבה בפנינו. מחקרים מראים כי קהילות מלוכדות מייצרות חוסן אישי וחברתי, תורמות בצורה משמעותית להתמודדות עם אתגרי התקופה, מחזקות את תחושת השייכות ומסייעות בהפגת בדידות. בנוסף, הקהילות ממלאות תפקיד מרכזי בפיתוח היישובים והערים ובשותפות בהובלת תהליכים מקומיים.

עיריית מודיעין מכבים רעות הייתה בין הראשונות בישראל לזהות את חשיבות הקהילה והקימה אגף קהילה כחלק מהחזון של ראש העיר, חיים ביבס, במטרה לחזק את הקשר עם התושבים ולשפר את איכות חייהם.

בראש האגף עומדת זיוה אסא, הפועלת במסגרת תפקידה ליצירת מענים מגוונים ושירותים קהילתיים לתושבים. אגף הקהילה מסייע בגיבוש יוזמות חברתיות, מקדם פעילויות קהילתיות, ומאפשר לתושבים להיות שותפים בעיצוב המדיניות המקומית, תוך מענה לצרכים הייחודיים של כל שכונה ואוכלוסייה בעיר.

בשנה האחרונה לוקחת העירייה חלק ב"קהילה מקצועית" – יוזמה ארצית המפגישה מנהלי אגפי ומחלקות קהילה מ-30 רשויות בישראל לשיח עמיתים, שמטרתו לשתף ידע ולפתח רעיונות חדשים לטובת קידום הקהילה המקומית. במסגרת הקהילה המקצועית התקיימו לאורך השנה מפגשים  שכללו ימי עיון ולמידה, סמינר דו-יומי בנושא "שותפות רשות-תושבים", והפקת קמפיין המעודד רשויות נוספות להקים אגפי קהילה משלהן.

ראש העיר, חיים ביבס: "אגף קהילה הוא הלב הפועם של העיר שלנו. תפקידו להעניק לכל תושב הזדמנות לקחת חלק, לשתף ידע ולפתח רעיונות חדשים שמקדמים את הקהילה כולה. במציאות המשתנה של ימינו, שיתוף פעולה וחשיבה יצירתית הם המפתח לבניית חברה חזקה ומגובשת, ואגף קהילה מהווה גורם מרכזי בתהליך זה, תוך חיזוק הקשרים בין תושבי העיר וקידום יוזמות שישפרו את איכות החיים של כולנו".

מנהלת אגף קהילה ויועצת ראש העיר לאזרחים ותיקים זיוה אסא: "הקמת אגף קהילה זה תוצר של הבנה כי יש צורך להתאים את השירותים לתושבים בהתאם למציאות המשתנה ולצאת מהתפיסות השמרניות והישנות. ניהול קהילות הוא תפקיד חדשני שנועד לקרב בין העירייה לתושבים קרבה שמביאה עימה תפיסה שקהילה חזקה משמעותה חוסן חברתי, הן בימי שגרה והן בימי חירום".

 

◼️ חדשות מודיעין-מכבים-רעות לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ליווי משפחות שכולות - דוברות העירייה צילום זיוה אסא - פרטי צילום מפגש מנהלי אגפי קהילות - יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן