בעיריית ירושלים שמים את הקהילה במרכז

עיריית ירושלים הייתה בין החלוצות בישראל שהקימו אגף חברה, המתמקד בקהילה המקומית, מהלך שהוכיח את חיוניותו במיוחד במהלך מלחמת חרבות ברזל. כיום העירייה לוקחת חלק פעיל ב”קהילה מקצועית” ארצית, שמטרתה להעשיר ולהתמקצע בפיתוח מהלכים קהילתיים מחזקים.

השנה האחרונה חיזקה את ההבנה כי קהילה חזקה היא המפתח ליצירת חוסן חברתי וליכולת התמודדות מוצלחת מול האתגרים שהמציאות בישראל מציבה בפנינו. מחקרים מראים כי קהילות מלוכדות מייצרות חוסן אישי וחברתי, תורמות בצורה משמעותית להתמודדות עם אתגרי התקופה, מחזקות את תחושת השייכות ומסייעות בהפגת בדידות. בנוסף, הקהילות ממלאות תפקיד מרכזי בפיתוח היישובים והערים ובשותפות בהובלת תהליכים מקומיים.

עיריית ירושלים הייתה בין הראשונות בישראל לזהות את חשיבות הקהילה והקימה אגף חברה  כחלק מחזון ראש העיר, במטרה לחזק את הקשר עם התושבים ולשפר את איכות חייהם.

בראש האגף עומד אליסף פרץ, הפועל במסגרת תפקידו ליצירת מענים מגוונים ושירותים קהילתיים לתושבים. אגף חברה ונוער בעיריית ירושלים אחראי על המנהלים הקהילתיים, מודל ירושלמי ייחודי שמאפשר מעורבות של התושבים ויכולת להשפיע אל אורחות חייהם ועל העשייה העירונית והחברתית בתוך השכונות בהן הם מתגוררים. האגף מסייע בגיבוש יוזמות חברתיות, מקדם פעילויות קהילתיות, ומאפשר לתושבים להיות שותפים בעיצוב המדיניות המקומית, תוך מענה לצרכים הייחודיים של כל שכונה ואוכלוסייה בעיר.

בשנה האחרונה לוקחת העירייה חלק ב”קהילה מקצועית” – יוזמה ארצית המפגישה מנהלי אגפים ומחלקות חברה וקהילה מ-30 רשויות בישראל לשיח עמיתים, שמטרתו לשתף ידע ולפתח רעיונות חדשים לטובת קידום הקהילה המקומית. במסגרת הקהילה המקצועית התקיימו לאורך השנה מפגשים  שכללו ימי עיון ולמידה, סמינר דו-יומי בנושא “שותפות רשות-תושבים”, והפקת קמפיין המעודד רשויות נוספות להקים אגפי קהילה משלהן.

לדברי אליסף פרץ, החבר בקהילה המקצועית של מנהלי אגפי חברה וקהילה ברשויות: “אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל הוכיחו מעל לכל ספק כי אגפי חברה ממלאים תפקיד מרכזי  בתמיכה בעורף, וממחישים את חשיבות של האגף במצבי חירום כמו גם בשגרה. ה”קהילה מקצועית”, המאגדת תחתיה את מנהלי אגפי חברה וקהילה מרשויות שונות תורמת משמעותית לפיתוח הידע המקצועי, להחלפת רעיונות ולעשייה הרבה יותר מקצועית וטובה בתחום שאנו אמונים עליו, למען התושבים”.

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: צילום פרטי | יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן