במסגרת יום האשה הבינלאומי בחרנו 7 נשים חזקות, איכותיות ומובילות דעה המביאות כבוד רב לרחובות. פותחת את הרשימה: הגברת הראשונה, זהבה מלול

מכנים אותן "נשים חזקות", אלו הן נשים דעתניות, מובילות דעה, בעלות משפחה, אינטיליגנטיות וצנועות עם רפרטואר עשיר, כל אחת בתחומה, אשר עשייתן תורמת רבות לתדמיתה של רחובות. לכבוד יום האשה הבינלאומי, מערכת "רחובות היום", מצדיעה ל7 נשים, כולן תושבות העיר, העוסקות בתחומים שונים ומביאות כבוד גדול לעיר המדע האהובה על כולנו. ברור לכל הוא כי הרשימה יכלה להיארך עד אינסוף, שכן הנשים מובילות כיום בכל הפרמטרים הקיימים. חג אישה שמח.

"אשה תומכת, העוגן של ראש העיר". זהבה ורחמים מלול
"אשה תומכת, העוגן של ראש העיר". זהבה ורחמים מלול

1. זהבה מלול – אשת ראש העיר
הגברת הראשונה של העיר, רעייתו של רחמים מלול ואם ילדיו מטפחת בית כשר, פתוח בדעותיו, עם חינוך ליברלי. אומרים, שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה, וזה באמת כך: מלול מצליח להוביל את העיר במגוון תחומים, הרבה בזכות השקט אותו מעניקה לו רעייתו. הגברת מלול פותחת את הרשימה המפוארת בעיקר בזכות התמיכה מזה שנים רבות. היא אינה מקפידה להתבלט או להתלוות באירועים פוליטיים אם כי ב2009, כאשר בעלה ירש את הכסא של שוקי פורר, לאחר שגבר בקרב צמוד ומתח ביותר על המועמד עוזי סלנט, היא ציינה: "אני נרגשת ושמחה במיוחד. רחמים הוא אדם שכל כך אוהב ויודע להעניק לציבור, והציבור מעניק לו אהבה, ובגדול". אגב, הגברת מלול הינה פנסיונרית של משרד החינוך וגם לאחר שבעלה החל לכהן כראש עיר היא המשיכה לנסוע לעבודתה באוטובוס לעיר אשדוד כפי שעשתה כל חייה. מלול התנדבה כמיילדת בקפלן שם למעשה יילדה את רוב נכדיה.

2. יוספה חליבה – מנכל"ית החברה העירונית לתרבות, נופש וספורט
האשה הצנועה שנחתה בעיר לפני כעשור מירושלים, נחשבת לאשה הכל יכולה בעיר, אהובה על הבריות ואשת מקצוע משכמה ומעלה. חליבה בת ה46 נשואה לאילן ואם לאורי. היא בעלת תואר ראשון רב תחומי במדעי החברה והמדינה ותואר שני במינהל ציבורי ושלטון מקומי מאוניברסיטת בר אילן. לפני שהחלה את תפקידה, אי שם בשנת 2011, היא כיהנה במשך ארבע שנים כמנכ"לית קרן רחובות זאת לאחר שנים רבות ומוצלחות במגזר הציבורי-ממשלתי. בין היתר עבדה עם השרים שולמית אלוני, משה שחל ולימור לבנת. משנת 2001 עבדה במשך שש שנים במשרד החינוך, התרבות והספורט כראש מטה השרה.

האשה הכל יכולה ברחובות. יוספה חליבה
האשה הכל יכולה ברחובות. יוספה חליבה

3. עו"ד ליאת מרקוביץ' – המרצה האהובה בישראל
בדצמבר האחרון נבחרה ליאת מרקוביץ', מרצה למשפטים בקריה האקדמית אונו, כאחת מ57 המרצים המובילים בישראל. למעלה מ-1,800 סטודנטים השתתפו במחקר מקיף שנערך על ידי התאחדות הסטודנטים, ובחרו את המרצים שעוררו בהם ההשראה. בבחירתה הלא מפתיעה ציינו הסטודנטים כי "מדובר במרצה מרתקת, שמעוררת חשק להקשיב וללמוד. היא מרצה מכל הלב, מעניינת, סבלנית ומצחיקה, עם תקשורת בינאישית מעולה. כיף ללמוד אצלה". לצד עבודתה כמרצה, עו"ד מרקוביץ, שתחגוג במהלך החודש הזה יום הולדת, עובדת במשרד עפר שפיר ושות', כשתחומי העיסוק העיקריים שלה בתחום האזרחי-ציבורי עם התמחות במשפט המוניציפלי על כל רבדיו. אגב, אם שם המשפחה מצלצל לכם, כדאי שתדעו שמדובר באחותו הבכורה של המשנה לראש העיר ויו"ר דירקטוריון חוויות, עו"ד יניב מרקוביץ'.
המרצה הטובה בישראל. עו"ד ליאת מרקוביץ'
המרצה הטובה בישראל. עו"ד ליאת מרקוביץ'

4.ח"כ ציפי חוטובלי – סגנית שר החוץ
היה צפוי שחוטובלי, סגנית שר החוץ ויושבת ראש הוועדה לקידום מעמד האישה תיכלל ברשימה המכובדת. חוטובלי בת ה39 סיימה בהצטיינות תואר ראשון ושני במשפטים באוניברסיטת בר-אילן. היא הצטרפה לליכוד בנובמבר 2008 בעקבות קריאתו של ראש הממשלה ביבי, התמודדה בפריימריז, מוקמה כמועמדת ה-18 וגם נבחרה לכנסת ה18. בין הצלחותיה: העבירה את החוק המאריך את חופשת הלידה מ-14 שבועות ל-26 שבועות ואת החוק האוסר צילום נפגעי עבירות מין לשם פרסום התמונה בכלי התקשורת. בפריימריז, שנערכו בנובמבר 2012, נבחרה למקום ה-12 ברשימת הליכוד. בשל השריון לנשים קודמה למקום העשירי ברשימה. כידוע היא נבחרה לכנסת ה-19 ומונתה לסגנית שר התחבורה והבטיחות בדרכים. לאחרונה יזמה לקראת יום האישה הבינלאומי סקר ברשתות החברתיות הקורא לנשים לדרג את מה שהן באמת רוצות כדי לקדם את מעמדן בישראל. חוטבולי נישאה לפני 4 שנים למשפטן אור אלון, והם מתגוררים בעיר עם שתי בנותיהם.
ח"כ חוטובלי
מצליחה בעולם הפוליטי. ח"כ חוטובלי

5. ד"ר רוני באום – מחזיקת תיק אוכלוסיות מיוחדות וקהילה
החיוך של באום, דוקטור להיסטוריה, לא מסגיר ולו במעט את העבודה הקשה שלה מסביב לשעון. באום בת ה50, נשואה ואם לשלוש בנות, היא ילידת רחובות לתערובת של תימני יליד הארץ וניצולת שואה מיוגוסלביה. בין תפקידיה כחברת מועצה, היא משמשת כמחזיקת תיק ותיקים, אוכלוסיות מיוחדות וקהילה והיא פועלת לקדם את המגזרים האלה כאשר הזכורים הם הקמת קבוצת ריצה והליכה לאנשים בעלי מוגבלויות; "ישראל נגלית לעין" – מיזם קהילתי לתיעוד, גיבוי והצלה של תמונות המדינה והארץ, תושביה ותולדותיה והיד עוד נטויה.
הדוקטור להיסטוריה שדואגת למוגבלים. ד"ר רוני באום
הדוקטור להיסטוריה שדואגת למוגבלים. ד"ר רוני באום

6. עו"ד נאוה פינצ'וק – מייצגת באחד התיקים המתוקשרים נגד רה"מ ורעייתו
שמה הולך לפניה, לא רק בגלל שהיא מייצגת בימים אלה את מני נפתלי ואת גיא אליהו נגד מעון ראש הממשלה בתיקים שזוכים לסיקור נרחב ותהודה ציבורית, אלא הרבה קודם לכן.
שמה הולך לפניה. עו"ד נאוה פינצ'וק
שמה הולך לפניה. עו"ד נאוה פינצ'וק

פינצ'וק בת ה53, נולדה בירושלים וגדלה ברמת אביב. לאחר מכן עברה להתגורר במשך מספר שנים בארה"ב ובאנגליה, כיום מתגוררת ברחובות עם בעלה, הפרופסור לפיסיקה במכון ויצמן, טל אלכסנדר ולהם שני ילדים. פינצ'וק בעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב, תואר שני במשפטים במסלול גישור ויישוב סכסוכים באוניברסיטת בר-אילן, כתבה עבודת תזה בתחום הפנסיה והשוויון המגדרי, והיא מומחית לענייני עבודה. לא אחת השתתפה בתיקים תקדימיים ונאבקה בהצלחה לקידום חופש ההתארגנות וכנגד אפליית גיל ומין. אחד התיקים הנחשבים כהצלחה משפטית מסחררת עליה חתומה פינצ'וק, הוא בעניין שרה אלחנני. פסק הדין הזה היה הראשון שיצק תוכן ממשי לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד, והביא להכפלת השכר והפנסיה של העובדת לאחר שהוכיח כי המדינה מפלה לרעה באופן שיטתי נשים בשירות המדינה.

7. ד"ר מרה קנבל – יו"ר הפורום לקידום מעמד האשה
רופאת המשפחה הידועה, המשמשת בעשור וחצי האחרונים כחברת המועצה עושה עבודת קודש כיושבת ראש הפורום לקידום מעמד האישה. היא פועלת להעצמת נשים, העלאת המודעות בציבור לקידומן של נשים וההכרה בשוויון בין המינים. ד"ר קנבל הובילה פרויקטים חשובים, לרבות ירידים, הרצאות וטיולים לנשים, יזמות עסקית לנשים, מניעת אלימות כלפי נשים ובכלל זה הטרדה מינית ועוד. בעבר שימשה כממלאת מקום וסגנית ראש העיר וברור לכל כי היא אשת ציבור בנשמתה. לאחרונה אף יזמה את ערב ההוקרה לנשים מצטיינות, במהלכו צויינו העובדות החשובות כי עיריית רחובות זכתה במקום השלישי מבין 256 רשויות על מדד מגדר גבוה בתחום הנשים בתפקידים סטטוטוריים בכירים בהנהלת העירייה המאוישים על ידי נשים ובמקום הרביעי בין הרשויות בשילוב דירקטוריות בדירקטוריונים עירוניים.

ד"ר מרה קנבל, רופאת משפחה וחברת מועצה
ד"ר מרה קנבל, רופאת משפחה וחברת מועצה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן