בין זיכרון לתקומה – במועצה אזורית יואב מציינים שנה ל-7 באוקטובר

"עתידנו אינו תלוי במה יאמרו הגויים, אלא במה יעשו היהודים. העתיד בידינו. מה שנעשה היום, כאן ועכשיו, יקבע את עתידנו המשותף. אנחנו בוחרים להמשיך לזכור, להמשיך לפעול, להמשיך לתמוך ולבנות עתיד בטוח יותר וטוב יותר עבורנו ועבור עתיד ילדינו ונכדינו"

ברחבת מועצה אזורית יואב התקיים אירוע לציון שנה ל-7 באוקטובר בהשתתפות משפחות שכולות, משפחות חטופים וחטופות, מאות תושבות ותושבי המועצה ובני נוער.

את תפילת ה"יזכור" הקריא אמיר רוזנטל מקיבוץ כפר מנחם אביו של סמל ראשון אפיק רוזנטל זכרו לברכה, שנפל ביום כ"ב בתשרי תשפ"ד, שבעה באוקטובר בקרב על קיבוץ נחל עוז.

בשם משפחות החטופים והחטופות נשאה דברים הדס צוברי מקיבוץ כפר מנחם, דודתה של נעמה לוי החטופה מזה שנה בשבי החמאס. בבוקר 7 באוקטובר 2023, נחטפה נעמה ממוצב נחל עוז על ידי מחבלי החמאס, במהלך מתקפת הפתע על ישראל.

בין השאר ציינה הדס בדבריה: "סתיו, חורף, אביב וקיץ כבר עברו. ושוב אנחנו בסתיו ונעמה ויתר החטופים עדיין במנהרות המוות. יש כל כך הרבה דברים שקרו לפני שנה שאסור לנו לשכוח. אבל חשוב גם לזכור, שאנחנו משפחות החטופים עדיין שם בשביעי באוקטובר. האירוע לא נגמר. ובזמן שאנחנו מדברים כאן, יש 101 בנות, בנים, אחים, הורים, וסבים שעוברים גיהנום ברגעים אלה ממש במנהרות המוות. אני פונה אל כל אחד ואחת מכם. אל תשכחו את החטופים. תנכיחו אותם בכל שיחת מסדרון. דברו עליהם בכל פגישה תזכירו בכל מצגת. ותעזרו לנו להדהד בחברה הישראלית את המסר שאסור לנו להמשיך כרגיל בחיינו כל עוד הם לא כאן".

את תפילת החטופים נשא כרמל עידן מכפר הרי"ף, אביו של צלם ynet רועי עידן, שנרצח על ידי מחבלי חמאס יחד עם אשתו סמדר בקיבוץ כפר עזה. נכדתו אביגיל, בתם של רועי וסמדר נחטפה לעזה ושוחררה בעסקת החטופים. שני אחיה הגדולים יותר (עמליה ומיכאל) התחבאו בארון במשך 14 שעות בביתם וניצלו.

ראש המועצה האזורית יואב נתי לרנר ציין בטקס כי בדברי הנביא ירמיהו אנו מוצאים תקווה ואמונה בעתיד: "כֹּה אָמַר ה' מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי וְעֵינַיִךְ מִדִּמְעָה כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ נְאֻם ה' וְשָׁבוּ מֵאֶרֶץ אוֹיֵב. וְיֵשׁ תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ נְאֻם ה' וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם" (ירמיהו פרק ל"א).

עוד הוסיף ראש המועצה: "התקווה הזו היא המפתח להתמודדות שלנו. מתוך הכאב והזיכרון של השנה שחלפה, אנו שואפים קדימה – לתקווה לשובם של החטופים, לחזרתם בשלום בגופם ובנפשם של כלל החיילים וכוחות הביטחון, לתקווה לשיקום והתחזקות של קהילת העוטף וגבול הצפון, ולתקווה לעתיד שבו נחיה חיים בטוחים יותר, מלאי שותפות ואמונה .תוך השנה, אולי הקשה והטראומטית בתולדות הציונות ומדינת ישראל אני רוצה דווקא לסיים במילים של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, שמסכמות בעיניי את התמצית של הרוח הישראלית: "עתידנו אינו תלוי במה יאמרו הגויים, אלא במה יעשו היהודים. העתיד בידינו. מה שנעשה היום, כאן ועכשיו, יקבע את עתידנו המשותף. אנחנו בוחרים להמשיך לזכור, להמשיך לפעול, להמשיך לתמוך ולבנות עתיד בטוח יותר וטוב יותר עבורנו ועבור עתיד ילדינו ונכדינו".

את הטקס ליוו בשירה ונגינה נוגה ון דר ולדה, עדי דרגצקי וניר אקיאיי ממרכז המוסיקה יואב.

בתום הטקס נערכה שיחה מעוררת השראה בין אור הלר כתב חדשות 13 לאורן סמדג'ה, אב שכול, מדליסט אולימיפי ומאמן נבחרת ישראל בג'ודו בשלוש האולימפיאדות האחרונות.

צילום: מועצה אזורית יואב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן