באר שבע התייחדה עם נרצחי השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל

"זה המסע שלנו העם היהודי בארץ הטובה הזו. זה מסע שלא יסתיים לעולם. זה מסע של עם הנצח." אמר ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ'

טקס הזכרון של העיר באר שבע לציון שנה לאירועי השבעה באוקטובר – מלחמת ״חרבות ברזל״ נערך הערב באתר ההנצחה לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה

טקס יום הזיכרון הלאומי לציון שנה לשבעה באוקטובר נערך באתר ההנצחה לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה בשכונה ט' בבאר שבע, במעמד: משפחות שכולות, ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ', יו"ר ארגון "יד לבנים" סניף באר שבע דוד קורקוס, מפקד תחנת משטרת באר שבע ניצב משנה שלומי דראי , יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה אייבי מוזס, סגני ומ"מ ראש העיר, חברי מועצת העיר.

הטקס נפתח בדקת דומייה לזכרם של הנופלים והנרצחים בשבת השחורה, ובחודשים הארוכים והקשים שבאו בעקבותיה במהלך השנה האחרונה.

לאחר אמירת תפילת 'יזכור', קרא סגן ראש העיר באר שבע, הרב אושרי אביכזר פרק 'תהילים'. 'קדיש' נאמר על ידי דוד בוזקשוילי, אביו של ניצב משנה יצחק בוזקשוילי ז"ל שנפל בשבעה באוקטובר 2023. "אל מלא רחמים" נאמר על ידי ציון חדד, אביו של סמל אורי חדד ז"ל אשר נפל במלחמת חרבות ברזל באחד ביולי 2024.

בטקס נשאה את דבר משפחות החללים רונית מלכא, אימו של רב סמל יהונתן מלכא ז"ל, אשר נפל במלחמת חרבות ברזל, בחמישה בדצמבר 2023. קטיה בייזר אמו של רב"ט ניק בייזר ז"ל, תושב באר שבע שנחטף ונרצח ברצועת עזה קראה מונולוג קורע לב.

לאחר מכן, בתום הקרנת מצגת ונשיאת תפילה להחזרת החטופים בריאים ושלמים בגופם ובנפשם, נשאה דברים נציגת משפחות חללי פעולות האיבה, סוזנה ליברמן, אימו של טל דניאלי ז"ל, שנהרג בעת מילוי תפקידו בכרם שלום.

באירוע נשאה דברים גם גולדי פוירשטיין, נציגת קהילת קיבוץ נירים, שמתגוררת כעת, יחד עם משפחתה בב"ש. בסיום דבריה התקיים טקס הנחת זרים.

בתום הטקס לאחר שירת התקווה הוקרנו: הטקס האלטרנטיבי מפארק הירקון ומיד לאחריו הטקס הממלכתי שהתקיים באופקים.

הטקס לציון שנה לטבח שבעה באוקטובר משותף לעיריית באר שבע בהובלת החברה לתרבות הפנאי 'כיוונים', בית "יד לבנים" וארגון "יד לבנים".

מדברי ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ' הערב בטקס לציון שנה לטבח שבעה באוקטובר:

זה רגע היסטורי במסע שלנו, העם היהודי במאבק על הקיום שלנו, בארצנו.
האחיות והאחים שלנו, הנרצחות והנרצחים, הנופלות והנופלים הם מגדלור, אבוקת אש של גבורה, של נתינה, של אהבה, אהבת המולדת.

זה המסע שלנו העם היהודי בארץ הטובה הזו. זה מסע שלא יסתיים לעולם. זה מסע של עם הנצח. היכולת שלנו להמשיך להתקיים כאן היא אך ורק בזכות האחדות שביננו. היכולת שלנו לחבר ולכבד, להכיר ולהכיל בין האחד לשני בין האחת לשניה זה החוסן שלנו. כשאנחנו ביחד אף אחד לא יכול לנצח אותנו.

 

◼️ לחדשות באר שבע והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דיאגו מיטלברג ואושר בן שטרית

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן