אשדוד סורגת: חמ”ל סריגה עירוני למען החיילים

קהילת הסריגה מונה למעלה מ-400 סורגות פעילות כשבכל יום מצטרפות סורגות נוספות. ניתן לקחת את הצמר הביתה, יחד עם הוראות הסריגה ולמסור את הפריטים בהמשך. לכובעים וחמי הצוואר מצורפת אליהם תווית עליה כתוב “אשדוד סורגת אהבה”, הפריטים נארזים ונשלחים על ידי מתנדבים למוקדי איסוף הציוד המיועד לחיילים וחיילות בשטח.

מאות נשים ונערות הצטרפו לחמ”ל הסריגה העירוני שהוקם במרכז הקהילתי “נווה יהונתן” באשדוד, בו הן סורגות כובעי צמר וחמי צוואר לחיילים ולחיילות בעזה ובגבול הצפון.
המרכז הקהילתי “נווה יהונתן” בניהולה של חגית ענתבי, מטפח בשוטף את קהילת הסריגה של אשדוד. בימי שיגרה מתקיימות בו הדרכות מקצועיות וקבוצות סריגה קטנות של כמה עשרות נשים.

עם הידיעה שהימים הקרים בפתח, הוחלט על הקמת חמ”ל סריגה עירוני בהובלת החברה העירונית לתרבות ופנאי אשדוד, שרכשה כמויות גדולות של צמר סריגה בעבור סריגת כובעים וחמי צוואר לחיילים ולחיילות. על מנת לעודד סורגות וסורגים להצטרף לחמ”ל, החברה העירונית לתרבות ופנאי רתמה את רונית זוהר, אשדודית וותיקה שהייתה מנהלת בית ספר מיתולוגית וכיום היא סוגרת מקצועית ומדריכת סריגה בכירה, זוהר צילמה סרטוני הדרכה בעזרתם ניתן ללמוד לסרוג בקלות את הפריטים הדרושים. זוהר מדברת בנפלאות הסריגה והיותה מטיבה לגוף ולנפש: “הסריגה משפרת את היכולות הקוגניטיביות, מרגיעה, תרפיוטית, מעניקה תחושת סיפוק וגאווה, מפתחת יכולות ריכוז ודיוק, וכמובן קואורדינציה, אם סורגים בבית, אין חדשות!, שמים מוסיקה טובה ומתמסרים לסריגה”.

עם השקת הקמפיין קהילת הסריגה הקטנה גדלה בין לילה(!) וכיום מונה למעלה מ-400 סורגות פעילות כשבכל יום מצטרפות סורגות נוספות. מכיוון שלא לכולן מתאפשר להגיע ולסרוג פיזית בחמ”ל, ניתן לקחת את הצמר הביתה, יחד עם הוראות הסריגה ולמסור את הפריטים בהמשך. עם קבלת הכובעים וחמי הצוואר מצורפת אליהם תווית עליה כתוב “אשדוד סורגת אהבה”, הפריטים נארזים ונשלחים על ידי מתנדבים למוקדי איסוף הציוד המיועד לחיילים וחיילות בשטח.

בין הסורגות: קבוצה של אחיות מבית החולים “אסותא” בעיר, שסרגו בעבר תמנונים למחלקת הפגים, הן שמות את המסרגות וחוטי הסריגה בכיסי החלוק ובמשמרות הלילה הארוכות הן עושות אתנחתא וסורגות. לחמ”ל מגיעה רופאה בכירה כדי לסרוג יחד, כמו גם תשושות נפש, נשים מבוגרות, נערות צעירות שנהנות לסרוג ביחד, ומדי פעם מצטרף גם גבר למעגל הסריגה. חבילות הצמר חולקו גם בבתי אבות בעיר וגם שם נערכות הדרכות אישיות.

מועדון סורגות של מרכז יה״ל אשדוד, המשתייך לעמותת איכות בשיקום,  הוקם לפני כחצי שנה ומהר מאד נוצר שיתוף פעולה עם המיזם “אשדוד סורגת”. אחת לשבועיים נפגשות בנות משפחה של מתמודדי נפש לשעתיים של סריגה ושיח על חוסן נפשי בתקופת המלחמה שמניבים תוצרים נאים וחמים ללוחמים.

אחת המתנדבות ציינה: “המפגש מנתק אותנו לשעתיים של נתינה וקבלה ומאפשר לנו להרגיש משמעותיות בתקופה מאתגרת  זו. והמשובים שאנו מקבלות מהחיילים שמתרגשים מהמחווה מטעינות אותנו בכוחות חדשים”.

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

צילום: נתן מאור

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן