אסופה חדשה: "וְהַיֶּלֶד הַזֶּה הוּא אֲנַחְנוּ"

אסופה חדשה, "וְהַיֶּלֶד הַזֶּה הוּא אֲנַחְנוּ", הכוללת יצירות של 50 כותבים, מבקשת לשים את החרם במרכז ולהתייחס אליו מפרספקטיבות שונות | היוזמה לספר היא של עמותת "כנפי דרור" ו-"מרכז גלויה"

נושא החרמות וההדרה החברתית הוא אחד הנושאים הכואבים בכל חברה ומבין החששות הגדולים של כל הורה לילדו. והנה, לראשונה, ספר ייחודי, "וְהַיֶּלֶד הַזֶּה הוּא אֲנַחְנוּ", מאגד בתוכו אסופת שירים, תפילות ומאמרים הנוגעים כולם בדחייה, הדרה פוגענית וחרם חברתי בכל הגילים.

האסופה הייחודית כוללת בתוכה יצירות של מעל לחמישים כותבים וכותבות שבאים מרקעים שונים ומתייחסים לנושא באור שונה.

היוזמה לספר הייחודי היא של עמותת "כנפי דרור" שפועלת ברחבי הארץ למניעת הדרה חברתית ובחרמות וכן "מרכז גלויה" מתוך מטרה להעלות את המודעות לנושא וליצור שיח על הנושאים שנותרים לרוב כמוסים בחיינו האישיים והחברתיים.

מטרת הספר להעניק מודעות ולתווך אפשרות של "התערבות חכמה" בעת התרחשות חרם. הוא נועד לסייע בזיהוי אירועים בזמן אמת ובעיבוד מקרי עבר, תוך התייחסות להשפעות על משפחות, צוותים, קבוצות וקהילות. הספר מדגיש כי תופעת החרם רלוונטית בכל גיל, מגן הילדים ועד מושב זקנים, ומעודד פעולה אקטיבית ליצירת אקלים חברתי מכיל יותר. הספר הוא כלי עיבוד ייחודי לטיפול במעשי חרם ויוכל לסייע למשפחות, צוותים חינוכיים במסגרות פורמליות ולא פורמליות, בקהילות ועוד.

האסופה מורכבת מחמישה שערים העוסקים, כל אחד, בפן החרמות וההדרה החברתית בחברה. כך, הפרק "ציפורי עדר" עוסק בקבוצות, חוויות קושי והזכות למקום בטוח במסגרת חבורת ילדים. הפרק "דמעה בקצה העין" עוסק בשייכות, שונות ותחושות חברתיות של יחיד בתוך קבוצה.

"לבד בשני קולות, השער השלישי, עוסק בתחושת הבדידות ובניסיון לתת לה מענה וכך הלאה.

עורכי הספר הם הרבה אורית רז, מנכ"לית עמותת "כנפי דרור" ומפתחת שיטת "התערבות חכמה" לסיוע במקרי חרם או קושי חברתי. הרבנית שרה סגל-כץ, מייסדת ומנהלת 'מרכז גלויה' וחכם עדיאל שושני, מחנך ומורה שספרו, "עושה מקום" ראה אור בשנת 2022.

 

◼️ לקבוצת צרכנות ומבצעים: מה חדש על המדף? מה יורד מהמדף? לחצו כאן

◼️ לקבוצת תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יחצ | הילה שילוני

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן