אנשים עם לב רחב: אלפים התנדבו ביום המעשים הטובים

יום המעשים הטובים
איסוף מצרכי מזון בשיתוף ארגון “לתת” עבור משפחות נזקקות התקיים בקריית החינוך למדעים.

זה היה חודש שכולו טוב: פעילויות וולונטריות רבות הופעלו ברחבי העיר באמצעות המסגרות השונות והשיא הגיע לכדי אלפי מתנדבים שהתקבצו ביום שלישי האחרון ועשו רק טוב לציבור. הצלחה גדולה רשמו ילדי הצהרונים של החברה העירונית אשר מכרו את כל הצמידים והבקבוקים שהכנסותיהם יועברו אל עמותת משאלת לב.

יום אחד בשנה זה קורה: כל הגופים הגדולים בעיר שמים את הפוליטיקה בצד וגם את הלחצים ומהעשייה היומיומית לטובת דבר אחד: לעשות טוב לזולת. זה קרה ביום שלישי, השבוע, ביום מעשים טובים שנערך בתמיכתו של ראש העיר רחמים מלול ובשיתוף פעולה פורה בין כלל הגורמים: עיריית רחובות, רשת חוויות, החברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש, ה.ל.ר – החברה לפיתוח רחובות וארגוני המתנדבים עם הירתמות מיוחדת של מערכת החינוך העירונית, המערבת בכלל הפעילויות את הילדים ובני הנוער. במסגרת היום המיוחד, אשר יצוין בכל רחבי המדינה, התקיימו מגוון פעילויות, ביניהן עבור הגיל השלישי, לרבות אירוח קשישים על ידי ילדי העיר, איסוף מוצרי צריכה ומזון למשפחות מעוטות יכולת, סיירת תיקונים ושיפוץ מבנים ואפילו הפנינג קהילתי ייחודי בהפעלת בני נוער. מנכ”ל העירייה דורון מילברג אמר כבר לפני חודש כי בשנה זו צפוי להישבר שיא של מתנדבים – ואכן כך היה כאשר אלפי תושבים בהם ילדים, בני נוער ומבוגרים – האירו את היום לאזרחים, לחיילים ופשוט עשו טוב. “אור קטן יכול לגרש חושך גדול ומעשה חסד קטן יכול להאיר, להקרין ולשנות את חייו של כל אדם”, אמר המשנה לראש העיר ויו”ר דירקטוריון חוויות, עו”ד יניב מרקוביץ’, המשמש כיו”ר ועד ההיגוי של יום המעשים הטובים. מילברג ומרקוביץ’ יחד עם ראש העיר רחמים מלול וסגנו הגיעו להשתתף ולתמוך בעובדים ובמתנדבים הרבים שלקחו חלק בעשרות הפעילויות. מרקוביץ’: “תושבי רחובות הוכיחו חוסן חברתי בעצם עשייתם המשותפת למען הזולת ומחויבות אישית לערבות הדדית. היה מרגש לראות את הילדים וההורים לוקחים חלק ועושים מכל הלב. תודתי הרבה לשותפים להצלחת היום, בתקווה שהצלחנו לשמח את כל הנותנים והמקבלים”.

ראש העיר רחמים מלול, ביקר בצהרון ניצנים של החברה העירונית, בבית הספר בכור לוי בו ארזו הילדים צעצועים עבור ילדי משפחות מעוטות יכולת והכינו תמונות על קנבס לכל ילד מאושפז בקפלן. בצהרוני ניצנים של החברה העירונית פעלו בסימן “עושה טוב לעשות טוב” שגיבש הצוות החינוכי בניהולה של מיכל קרקוף ובמסגרת זאת נמכרו ב-22 מוסדות חינוכיים, צמידים עליהם מוטבעים ציטוטים של ילדים חולים ב-5 שקלים לצמיד ובקבוקי שתייה בעלות של 20 שקלים כל אחד. הכסף שנאסף ייתרם לעמותת “משאלת לב” הפועלת להגשמת משאלות של ילדים החולים במחלות מסכנות חיים. אשתקד נחל המיזם של מנכ”לית החברה העירונית, יוספה חליבה, הצלחה גדולה עם גיוס של 26 אלף שקלים. בנוסף, צוותי הצהרונים בבתי הספר השונים ברחבי העיר יזמו פעילויות התנדבותיות שונות: תלמידי רמון, ויצמן ושריד העניקו מתנות למנקי הרחובות; בהרצוג הכינו משלוחים לחיילים ובנוסף יצרו שיתוף פעולה עם איחוד הצלה וחשפו את הילדים לפעילותו הברוכה של הארגון; בבית הספר בן צבי הושם דגש על החיבור בין ילדים מרקעים שונים כמו דת, גזע ובעלי מוגבלויות.

פעילות דומה התקיימה בבתי הספר נבון ובגין, שם הושם דגש על החיבור עם האחר והבעת תודות למי שעשה טוב. בבית ספר פרחי מדע נערך הפנינג של שוק “תן וקח” שהכנסותיו יועברו לעמותת “הגשמת חלומות” ונשלחו מארזים מתוקים לתלמידי פנימייה בנווה אילן. בניצני המדע אספו מזון לנזקקים בשיתוף “המלאכיות של רחובות”. היחידה לקידום נוער הוציאה עשרות תלמידים מתוכנית הילה לגן נעמת, שם הקימו גינה טיפולית עם צמחי נוי וצמחי מאכל, לילדי הגן. כ-100 חניכים של תנועות הנוער למען רחובות פעלו בארבעה מוקדים: אריזת מצרכי מזון בסניף בני עקיבא מרכז; מועדונית רווחה אושיות – צביעה וקישוט המועדונית מבפנים, עיצוב וגינון מחומרים ממוחזרים בחצר ואיסוף פריטים; חלוקת בלונים, פתקים וסוכריות לאנשים השקופים – מאבטחים ומנקים; שוק קח תן שכונתי המשותף לבני עקיבא כפר גבירול והנוער העובד והלומד ברחובות ההולנדית ושבט יאיר של הצופים. מועצת הנוער הרשותית הפעילה ילדים במסגרת פרויקט “לייק להתנדבות” ואף העבירה מתנות לחדר המתנות בקפלן המיועד לילדים המאושפזים במרכז הרפואי. בנוסף חברי המועצה העבירו בבתי הספר מערכי שיעור בכיתות בנושא “עגלת המתנות” – פרויקט המשותף לילדי בית החולים קפלן, עיריית רחובות והמועצה.

קבוצת נאס”א הפעילה מתנדבות ומתנדבים בפרויקט “נוער מחזיר לקהילה”, שפעלו ב”נווה יהודה” עם ילדים בעלי קשיים אישיים וחברתיים וקיימו פעילות משותפת בנושא אלימות וקבלת השונה. קבוצת הבנות “רק את” הפעילה מתנדבות בפעילות בין דורית במסגרתה קיימו פעילות יצירה עם דיירי “לב אבות”. בקריית החינוך מדעים התקיים שבוע שלם של מעשים טובים, המהווה סיכום לפעילות מתמשכת המתבצעת לאורך כל השנה. הפעילות המסכמת כללה טיול מפנק שאירגן צוות של”ח לעובדי המנהלה, אבות הבית וכל המנקות, איסוף מצרכי מזון בשיתוף ארגון “לתת” עבור משפחות נזקקות, מועצת התלמידים מכרה עוגות כאשר הכסף נתרם לילדים חולי סרטן ועמותת “שכולו טוב” המתמחה בשיקום תעסוקתי לאנשים המתמודדים עם מוגבלות נפשית הוזמנה למכירה של המוצרים המיוצרים במפעלים. לוי נצחיה, רכזת החינוך החברתית סיכמה: “אנחנו מאמינים במעורבות חברתית כדרך חיים ותפיסה חינוכית ערכית – ולפיכך כולנו נרתמים ויוצרים שינוי חברתי”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן