אלי לנקרי בכנסת: “רכבת לאילת תביא לצמיחה מאוזנת של העיר ולהפיכתה למטרופולין נוסף”

אילת לבשה חג – בכנסת בכינוס מיוחד שכל כולו דן בעתידה של העיר אילת

אילת מציינת 74 שנים לשחרורה גם בכנסת ישראל בכינוס מיוחד שהתקיים במעמד יו”ר הכנסת – אמיר אוחנה, ובהשתתפות חברי כנסת מכל סיעות הבית, ראש העיר אלי לנקרי, חברי מועצת העיר אילת ונציגי העיר מתחומי התיירות, האקדמיה, העסקים ועוד.

יום אילת נפתח בדיון של ועדת חינוך, תרבות וספורט כולל הכרזה על אילת כעיר ספורט בינלאומית, המשיך עם כינוס מיוחד בהובלת חברי הכנסת גדי אייזנקוט ושלום דנינו בהשתתפות חברי כנסת מכל סיעות הבית, הכרזה על הקמת שדולת אילת בהובלת חבר הכנסת דוד ביטן, דיונים על אילת בוועדות הכנסת ועוד. ראש העירייה – אלי לנקרי ברך על התמיכה וההזדהות המלאה של כל חברי הכנסת ואמר: ״אם ממשלת ישראל תאמץ את התכנית להפיכת אילת למרכז לוגיסטי בינלאומי, אילת לא תהיה נטל על כלכלת המדינה אלא תוסיף לכלכלתה״.

בפתחו של הכינוס שיבח יו״ר הכנסת – חה״כ אמיר אוחנה על התפתחות העיר מאז שחרורה בשנת 1949 ואמר: ״חוק אזור סחר חופשי שחוקק בשנת 1985 וחוקים נוספים הם תרומתה של הכנסת לחיזוק העיר אילת. בשם הכנסת אני מברך את מייסדי העיר, תושביה והנופשים בה ומאחל לה שתמשיך להיות סמל לשלווה, לרוגע ולחופש״.

כל חברי הכנסת שנכחו בכינוס המיוחד, ביניהם: גדי אייזנקוט ושלום דנינו מובילי היום, יפעת שאשא ביטון, חיליק טרופר, סימון דוידסון, נאור שירי, רמי בן ברק, יצחק פינדרוס, מיכאל ביטון, אברהם בצלאל, אלעזר שטרן, אלי דלל, יבגני סובה, אוריאל בוסו, בועז ביסמוט, רון כץ, חנוך מילויצקי, צגה מלקו, ברכו את אילת ביום חגה וקראו לחזק את אילת בתיירות ובספורט, בבריאות ובתחבורה, בעיקר בחיבור העיר למרכז כדי לממש את הפוטנציאל האדיר שלה בדגש על רכבת. הנושאים הללו יעלו בדיוני הוועדות בכנסת, בהם ישתתפו נציגי אילת בתחומים השונים. כולם אף הביעו תמיכה מלאה בדיון על קידום הרכבת לאילת לצד קידום החלטת ממשלה לחיזוק אילת כהמשך להחלטת הממשלה משנת 2019 וכמענה לאתגרים עמם מתמודדת העיר.

ראש העירייה אלי לנקרי את האתגרים והזדמנויות של אילת וציין, כי הרכבת לאילת שקרובה מתמיד, תסייע לאילת להתמודד עם האתגרים שלה בתחומי בריאות, תעסוקה ותחבורה וגם לממש את ההזדמנויות שלה להפוך למטרופולין חזק ויציב המהווה את המרכז הכלכלי הדרומי של ישראל. “רכבת לאילת תביא לצמיחה מאוזנת של העיר ולהפיכתה למטרופולין נוסף” אמר ראש העירייה וציין, כי לאחר כברת דרך ארוכה, זוכה הרכבת להכרה לאומית עם העברתה מהוועדה המחוזית לוות”ל כולל הקצאת תקציב להשלמת התכנון וההליך הסטטוטורי. ״שיפור דרכי ההגעה לאילת באוויר וביבשה הכרחיים לקיומה והתפתחותה של העיר וזה דבר שתושבי העיר זכאים לו” הבהיר ראש העירייה והדגיש: “אנחנו באים עם פתרונות ולא עם בעיות. אם ממשלת ישראל תאמץ את התכנית הכלכלית שהוגשה לה, אילת תמצה את הפוטנציאל הגדול שלה”.

בתוך התכנית ציין ראש העירייה את הפיכת אילת למרכז לוגיסטי בינלאומי המשמש כתחנת ביניים לשינוע סחורות מהמזרח הרחוק לאירופה, למזרח התיכון ואפריקה במגוון אפשרויות הובלה: ימית אווירית ויבשתית. סביב המרכז הלוגיסטי תקום פעילות סחר ענפה, בדומה לסינגפור ודובאי. לצד זאת תהפוך אילת למרכז פיתוח לאומי לטכנולוגיות לוגיסטיקה עתידניות כגון: רחפנים, רכבי משא ומטוסי מטען אוטונומיים, מחסנים רובוטיים, תוכנות ניהול לוגיסטיקה מתקדמות, נמלים אוטונומיים וכיו”ב. אלה כמובן יתאפשרו עם שדרוג המארג התחבורתי של אילת באוויר, בים וביבשה. עוד ציין ראש העירייה את הפיכת אילת לעיר עצמאית אנרגטית כמי שמייצרת 100% מצריכת החשמל ביום ואת הפעולות לגיוון מקורות התעסוקה בתחומי חקלאות ימית. ״כדי לקדם את כל התכניות הללו נדרשת דחיפה של הממשלה. תביאו לנו את החכה אנחנו נביא את הדגים״ סיכם ראש העירייה והודה לכל חברי הכנסת על התמיכה בחיזוק העיר אילת.

נושאים ודגשים נוספים העלו חברי מועצת העיר אילת, ביניהם סגן וממלא מקום ראש העירייה – מתן בארי, שהעלה את נושאי הבריאות והאקדמיה, המשנה לראש העירייה – יהודה מורדי העלה את נושא הקהילה בדגש על מצוקות העולות משכבות שונות באוכלוסיה. יו״ר ועדת איכות הסביבה – שמוליק שלם העלה את האיום של קצא״א על מפרץ אילת.

לאחר הכינוס בו כאמור זכתה אילת לתמיכה מלאה של חברי כנסת מכל סיעות הבית, קואליציה ואופוזיציה כאחד, הוכרזה הקמת שדולת אילת בהובלת חה״כ דוד ביטן – יו״ר ועדת הכלכלה ובהשתתפות חברי הכנסת גדי אייזנקוט ושלום דנינו. ״אילת ראויה וזכאית לתמיכה ולסיוע של ממשלת ישראל משום מאפייניה הייחודיים״ אמר חה״כ ביטן והוסיף: ״לכן אנחנו כאן״. כפעולה ראשונה יתקיים דיון על אילת בוועדת הכלכלה לצד ועדות הכנסת בתחומי פנים, בריאות ועוד.

צילום: דוברות עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן