אושר בקריאה ראשונה: הארכת גיל הפטור ממילואים

השרה אורית סטרוק: "כולם צריכים לשאת בנטל של שירות המילואים, זה בנפשנו. מצדיעה לכל חיילי המילואים הגיבורים ונשותיהם הגיבורות" 

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 27) (העלאת גיל הפטור – חרבות ברזל – הארכת הוראת שעה), התשפ"ד-2024. 51 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 47 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתיקבע באיזו ועדה תידון ההצעה.

 

 

מוצע להאריך את תוקפה של הוראת השעה בעניין גיל הפטור ממילואים בשלושה חודשים, עד ליום כ"ז באלול התשפ"ד (30 בספטמבר 2024). הוראת השעה קובעת העלאה בשנה של הגיל שבו יינתן פטור מחובת שירות ביטחון, כך שעבור יוצא צבא שאינו קצין הפטור משירות מילואים יינתן בגיל 41, ועבור יוצא צבא קצין יינתן פטור ממילואים בגיל 46. בנוסף, קובעת הוראת השעה כי גיל הפטור של יוצאי צבא המשרתים במקצועות או בתפקידים מסוימים שנקבעו בצו בידי שר הביטחון יועלה לגיל 50.

 

 

כמו כן, לפי הוראת השעה, אם הגיע יוצא צבא לגיל 40, 45 או 49 לפני סופה של שנת 2023 – פטור משירות מילואים יינתן לו בסוף חודש דצמבר 2024. בהמשך להארכת הוראת השעה, מוצע לתקן את ההוראה כך שיובהר שחובת הדיווח החודשי לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת וכן התגמול המיוחד הניתן לחיילי המילואים אשר ביצעו שירות מילואים בהתאם להוראת שעה זו, ימשיכו לחול לאורך תקופת הוראת השעה.

 

 

שר התקשורת, שלמה קרעי, הציג את ההצעה בשם שר הביטחון: "נוכח גיוס החירום ותרומתם המשמעותית של אנשי המילואים למאמצי הלחימה, שחרורם של אלפי אנשי מילואים בתפקידי לחימה ותומכי לחימה עלול לפגוע באופן משמעותי בכשירות המבצעית וביכולת הלחימה של צה"ל. לפיכך אישרה הכנסת כהוראת שעה תיקון לחוק המאפשר להעלות בשנה את הגיל בו יינתן פטור מחמת גיל. לאור הלחימה המורכבת ועל מנת להימנע מפגיעה בכשירות המבצעית וביכולת הלחימה של צה"ל במהל שנת 2024 מוצע להאריך את הוראת השעה בשלושה חודשים נוספים".

 

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק: "אנו עוסקים כאן בהעלאת גיל הפטור לחיילי המילואים. כולם צריכים לשאת בנטל הזה וכולם בעזרת השם יישאו בנטל הזה כי הנטל הזה הוא זכות עצומה, הוא בנפשנו, כי רק כך נציל את עצמנו מהמצב שבו אנו נמצאים. אני מצדיעה מכאן לכל חיילי המילואים הגיבורים ולכל נשותיהם הגיבורות".

 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הארכת הוראת השעה נובעת מצורך מידי, מהיקף המשימות ומהעדר אפשרות לענות על צורך מבצעי זה באמצעים אחרים, שכן גריעה של אותם משרתי מילואים תוך כדי הלחימה עלולה לגרום לפגיעה בכשירות וברציפות התפקוד של היחידות, בייחוד לגבי היחידות הלוחמות. כמו כן, ההארכה נדרשת בשל הצורך למלא את השורות ולהרחיב מסגרות לוחמות".

 

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – משרדי ממשלה – אקטואליה ופוליטיקה ארצית ומקומית לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: נועם מושקוביץ / דני שם טוב, דוברות הכנסת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן