ברשימת בתי הספר המצטיינים בישראל לשנת הלימודים תשע”ז: אמי”ת, ישיבת הדרום, אורט, דה שליט וקציר

סגן ראש העיר זוהר בלום ויו"ר וועד ההורים הבית ספרי שי סאסי

משרד החינוך מפרסם היום (שני) את רשימת מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בשנת הלימודים תשע”ז בתחום הערכי, החברתי והלימודי וביניהם: ישיבת הדרום, קציר, תיכון דה שליט, חמ”ד אמית הלל ואורט ע”ש מקס שיין. בתוך כך יצוין כי 14 מוסדות מרחובות עברו את תנאי הסף ונכללו בחישוב לבדיקת זכאות – חמישה מהן כאמור הצטיינו וייהנו מתגמולים בסך כספי הנע בין 3,000 ש”ח לכ- 8,000 ש”ח.

בית הספר המצטיין עם הדירוג הגבוה ביותר, אמית רחובות (ארכיון)

את הסכום הגבוה ביותר יקבל התיכון הממלכתי דתי חמ”ד אמית הלל שזכה לדירוג 1, משמע מענק של 8,285.23 ש”ח. ישיבת הדרום ואורט ע”ש מקס שיין יקבלו כ”א מענק דירוג 2, בסך של 6,213.92 ש”ח ואילו תדה שליט ותיכון קציר שזכו לדירוג בסולם 4 יקבלו כ”א מענק של 3,106.96 ש”ח.

בחירתם של בתי הספר התקבלה על סמך חישובם של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר אשר חוללו אותם מוסדות חינוך באותם מדדים ובהשוואה להישגי השנה הקודמת. לאור הישגיהם ובהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר במסגרת הרפורמה “עוז לתמורה”.

בשנת הלימודים הנוכחית נכללו בסך הכל 714 חטיבות עליונות בחישוב הזכאות לתגמול, כאשר מתוכן 285 חטיבות זכו בתגמול. כמידי שנה, משרד החינוך מתגמל עובדי הוראה בגין הישגי בית הספר. הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת ההסכם “עוז לתמורה”. בהלימה לתמונה החינוכית – גם במסגרת התגמול הדיפרנציאלי בתי הספר נמדדים על היבטים רחבים בעשייה הבית ספרית והחישוב לרבות ממדים חברתיים, ערכיים ולימודיים בהם מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה”ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות ומידת השיפור.

הקריטריונים לתגמול מכוונים לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב תלמידיהם ביחס לשנה הקודמת ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר. הדגש ניתן על שיעור השינוי ולא רק על הציון הסופי.

ראש העיר רחמים מלול ,סגן ראש העיר זהר בלום ויו”ר וועד ההורים שי סאסי באמי”ת (ארכיון)

שר החינוך, נפתלי בנט אמר כי “במסגרת רפורמת התמונה החינוכית שהנהגתי במערכת החינוך, נקבעו שורה של מדדים אשר נועדו לשקף את העשייה המבורכת והמגוונת של בתי הספר. כך גם מתווה התגמול הדיפרנציאלי, הוא כולל שורה של מדדים חינוכיים, שמציגים את מכלול העשייה המבורכת של המנהלים והמורים. חוסנה של החברה הישראלית טמון באיכות מנהליה ומחנכיה. אני מברך את המנהלים ועובדי ההוראה שהצטיינו בטיפוח ובעיצוב הערכים של הדורות הבאים. הם חיבקו את תלמידי החינוך המיוחד, חיזקו את המימד החברתי ולא ויתרו לרגע על מצוינות ועל הישגים לימודיים. בשם התלמידים, בשם החברה הישראלית ובשמי אני רוצה לומר לכם, עובדי הוראה יקרים, תודה”.

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב הוסיף: “מערכת החינוך צועדת קדימה, בכל הפרמטרים, וזאת בזכות עובדי הוראה מצטיינים שחוללו שינוי משמעותי בקרב תלמידיהם. אני מברך את בתי הספר הזוכים על פעילותם לחינוך לערכים, לטיפוח מצוינות ולתרומה לחברה ולקהילה. משרד החינוך מקדם שיח חינוכי שמשלב ערכים, הישגים לימודיים, מניעת נשירה וטוהר בחינות, וניכר שבתי הספר שזכו בתגמול הדיפרנציאלי השכילו לקדם ערכים אלו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן