אחד על אחד עם אייל שמש, ממאמני הטאקוונדו הטובים בישראל

ענף הטאקוונדו היה ענף אולימפי אנונימי יחסית בישראל עד שהגיעה אבישג סמברג, זכתה במדליה אולימפית והעלתה את קרנו של ענף זה בישראל. מאז ענף זה נמצא בשיא פריחתו בישראל – ילדים וילדות חולמים להיות המדליסט/ית הבאה של ישראל. להיות אבישג סמברג הבאה – וזוהי סיבה מצוינת לראיון ‘אחד על אחד’ עם אייל שמש מאמן קבוצת הטאקוונדו בשוהם, מהמאמנים המובילים בענף.

מה היקף המשתתפים במועדון? 

“היקף המשתתפים כ 120 משתתפים”

האם אתה רואה כישרון מיוחד אצל הלוחמות/לוחמים אצלו המועמד/ת לנבחרת ישראל ? 

“יש לי כרגע שני ספורטאים בולטים בקדטים: רוני אברהמי אלופת ישראל 3 פעמים ואביתר רוכוולד”.

האם הטאקוונדו בולט בשוהם מעל תחומי ספורט אחרים?  

“כן הטאקוונדו הוא הענף המוביל בתחום אומנויות הלחימה בשוהם. גם בכמות וגם בהישגים”.

למה לפתוח מרכז טאקוונדו דווקא בשוהם - שדי סמוכה לשני מרכזים חזקים אחרים (רמלה, פתח תקוה)? 

“שוהם לא פחות חזק מפתח תקווה והייחודיות שלי מעבר להיותי מקצועי מאוד ועם הישגים רבים גם בתור ספורטאי. הוא היחס האישי שכל משתתף שנכנס למועדון וזה ניכר לעומת חוגים אחרים בשוהם. תשומת הלב לצרכים הפרטיים של כל חניכ/ה ומתן עזרה בתחומים שאינם במסגרת המועדון. ומתן כלים להתמודדויות שמעבר למסגרת האימון”.

מה החזון שלך ביחס למרכז הטאקוונדו בשוהם?

“להפוך למרכז כמו ברמלה עם ספורטאים רבים המייצגים את הענף משוהם”.

ספר עליך קצת? מתי התחלת התאמן? הישגים גדולים? סיפור אישי מעניין? 

“לגעת בכל ילד/ה ולתת לו/ה כלים משמעותיים בספורט ובחיים. להעצים ילד/ה ולתת בו את האמונה שהשמיים הם הגבול בעוד שבבית הספר הוא נאבק כל הזמן יש אינספור סיפורים משנה חיים שקיבלו חניכים רבים שהתאמנו אצלי. כך לדוגמא את אורי בדש שמתאמן אצלי, הוא לקח החלטה החלטה שהוא נכנס לאורח חיים בריא בסוף כיתה י’ בעת ששקל 105 קילו והיום שנתיים אחרי אחרי אימוני טאקוונדו סדירים ותזונה נכונה הוא עשרים קילו פחות. נתנו לו את הכוחות ואת היכולות להאמין בעצמו שהוא יכול ומסוגל לזה. טאקוונדו זה לא רק ספורט – זה דרך חיים. העיסוק בספורט זה גם מוביל לאורח חיים בריא יותר וגם נותן את הכוחות והיכולות לספורטאים ולספורטאיות בתחום זה להאמין בעצמם ולהגיע להישגים גדולים. אבישג סמברג מובילה את הדרך להרבה ספורטאים וספורטאיות צעירות ששואפות להיות כמוה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן