גיבור מקומי: נתנאל איזק השיק את ספרו עם צמרת הממשלה

שר המשפטים סער ונתנאל איזק צילום: יוסי זליגר

“יש מלחמות בלי שם”, ספר הביכורים של מנכ”ל משרד ירושלים והמורשת נתנאל איזק תושב לוד, הושק ביום ראשון באירוע מרכזי בלוד  (3/4/2022) בנוכחות סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער, חברת הכנסת שירן השכל, ראש העיר לוד עו”ד יאיר רביבו ואישי ציבור רבים שהגיעו לברך. 

לאירוע ההשקה הגיעו גם מנכ”לי משרדי הממשלה וחברי מועצת העיר לוד, קצח”ר תת אלוף אופיר ליוויוס ועשרות לוחמי גולני. ספרו של איזק – “יש מלחמות בלי שם” מספר על שירותו הצבאי והלחימה ההירואית כנגד ארגוני הטרור בזמן האינתיפאדה השנייה. איזק, לוחם בפלח”ן גולני, התגייס בשנת 2000 היישר לנקודת הרתיחה וההתנגשויות בין ארגוני הטרור בערים הפלסטיניות ובעזה לבין צה”ל ואזרחי ישראל. במהלך שירותו הצבאי, הקפיד לתעד ולכתוב בזמן אמת את אירועי המלחמה ואת המבצעים בהם השתתף כולל מבצע “חומת מגן” ובהיתקלויות רבות באיו”ש ורצועת עזה. כעת, 20 שנים ויותר לאחר מכן, הוא איגד את אסופת הדפים לספר.

במהלך האירוע, אמר שר המשפטים סער כי בתקופה שאיזק כותב עליה בספרו, נרצחו המוני ישראלים בכל מקום. “20-30 הרוגים בפיגוע אחד, אחרי אוסלו איבדנו את האחיזה בשטחי A אבל כעת אנחנו שולטים במקומות הללו גם מודיעינית וגם מבצעית. איזק וחבריו היו שם כדי לבלום את הטרור הרצחני.” אמר סער שגם בירך את איזק לרגל הוצאת הספר המיוחד. קצין חינוך ראשי תת אלוף אופיר ליוויוס שהיה מפקדו של איזק, הגיע אף הוא לאירוע ההשקה של הספר ואמר כי יצאנו לחומת מגן לאחר שאיבדנו 1100 אזרחים שנהרגו במתקפות טרור בתוך שנה וחצי. “מספר בלתי נתפס אבל בכל אירוע, בכל מבצע, בכל התקפה שלנו, היינו נחושים, מצד אחד לנצח אך מוסריים מאוד כדי לא לפגוע, לא ברכוש ולא בחפים מפשע”.

במהלך האירוע הוקרן סרט מיוחד שצולם בזמן הלחימה לפני כ-20 שנה והוא מלמד הרבה הל התקופה ההיא שהייתה רוויה במבצעים צבאיים והיתקלויות רבות. בסרט מופיע איזק הצעיר לצד אלירז פרץ ז”ל, חלל צה”ל שנהרג ברצועת עזה בשנת 2010. איזק עצמו אמר כי “מבחינתו זהו הרגע לסגור מעגל אישי ולהנחיל לדורות הבאים את הגבורה והנחישות של דור הלוחמים ההוא. בימים ההם נלחמנו לילה אחר לילה בתוך מחנות הפליטים והקסבות מתוך אמונה ותחושת שליחות כי נגד טרור נלחמים בשטח האויב. חומת מגן הייתה השיא אך אחריה ביצענו מאות מעצרים ונלחמנו בעשרות היתקלויות כדי להשיב את השקט על כנו. ברוך ה’ שזכיתי לתעד ולהוציא לאור את ימי הלחימה ההם”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן