ועדת השמות: בית העלמין ע"ש רבי יצחק בן שושן – מייסד חברת קדישא וגם הרב קוק זוכה לרחוב משלו

חברי ועדת השמות (המורכבת מסגני ראש העיר בעבר ובהווה) ממשיכים לזכות את העיר קרית גת ותושביה. הסגנים לשעבר ארז חסון (יו"ר הועדה) ושולמית סהלו, וסגנית ראש העיר בהווה מוריה זגורי, גיבשו שתי המלצות לפיהן: 

1. בית העלמין יקרא ע"ש מייסד חברת קדישא בקרית גת ומנהלה הראשון מאז 1956 ועד פרישתו לגימלאות באמצע שנות ה-90, איש התורה והחסד, רבי יצחק בן שושן זצ"ל. הוא עסק בגמילות חסד של אמת וצרכי ציבור וכאמור ייסד את החברה קדישא בקרית גת. שימש כמנהל החברא קדישא מ-1956 ועד ליציאתו לגמלאות באמצע שנות ה-90. הקים והנהיג קהילה בבית הכנסת ע"ש רבי עמרם בן דיוואן עד לפטירתו. חבר הוועד המנהל הראשון של המועצה הדתית ועובד המועצה הדתית ברבות הימים. מעובדיו הראשונים של בנק לאומי עת נפתח לראשונה בקרית גת. כיוון שידע עברית על בוריה יחד עם תפקידו בגמילות חסד פעל לסייע למרבית העולים ממרוקו בקרית גת, מול הרשויות והממסד… נהג להשכין שלום בית בין העולים, כתב מכתבים לרשויות עבורם, ולמעשה נתן מענה וסיוע במיצוי זכויות לרבים מתושבי העיר במשך שנים רבות. גולת הכותרת של פעילותו הציבורית הייתה מעשה חסד של אמת עם הנפטרים ומשפחותיהם, עוד מעת שהיו על ערש דווי ועד לטיפול בנפטר וסידורי לוויית המת. את כל אלה עשה בהתנדבות כממשיך דרכם של אביו וסבו שפעלו בחברת גומלי החסד עוד בחייהם במרוקו והוא ראה עצמו ממשיך דרכם וכך פעל. יצחק בן שושן נפטר בשנת התשס"ד.

2. רחוב מבוא קדמה (משכנה של ישיבת ההסדר) יקרא מעתה: רחוב הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, רבה האשכנזי הראשון של ארץ ישראל, פוסק מקובל והוגה דעות, אבי ומייסד הציונות הדתית בארץ ישראל, אשר הקים את הרבנות הראשית לישראל וייסד ועמד בראש ישיבת מרכז הרב בירושלים אשר העמידה רבבות תלמידים והרבתה תורה בכל רחבי הארץ. הרב קוק הקים את הרבנות הראשית לישראל וייסד ועמד בראש ישיבת מרכז הרב בירושלים שהעמידה רבבות תלמידים והרבתה תורה בכל רחבי הארץ. פסיקותיו והגותו מהוות יסוד לפסיקה בארץ ישראל בענייני שלטון יהודי, מדינה ומצוות התלויות בארץ. ספריו בענייני הלכה ואגדה, פילוסופיה ומוסר – יחד עם אהבתו העצומה והנלהבת את עם ישראל, את ארץ ישראל ואת התורה התמזגו וייסדו את הזרם הציוני הדתי, הנושא עד היום את בשורתו ומשנתו ועושה בבניית העם והאומה, עולם התורה, הצבא וההתיישבות בארץ ישראל. כתיבתו ושפתו העברית כפי שבאה לידי ביטוי בחיבוריו הרבים – גבוהה, יחודית ונשגבת ונושאת בתוכה את סודות ההווייה ויפי הבריאה של העולם כולו בכלל ושל האומה היהודית, על כוחותיה וסגולותיה בפרט. יהי רצון שתעמוד לתושבי העיר קרית גת כולם זכותו של הראיי"ה ונזכה לקיים כאן בקרית גת את מורשתו בבניין עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל.

המלצת ועדת השמות תובא לאישור בישיבת מועצת העיר אשר תתקיים ביום שלישי הבא.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן