מיוחד – זהר בלום, בעקבות האירוע המזעזע בבית הספר שפרינצק: "נפעל במלוא הכוח, ביחד עם משטרת רחובות למיצוי הדין עם הנערים"

זהר בלום חדשה

מחזיק תיק החינוך בעיריית רחובות, זהר בלום, בראיון מיוחד הערב (שלישי) בו הוא מתייחס לאירוע שזעזע עיר שלמה. כזכור, אתמול בערב, התקיים חוג ריקודים לילדות בנות 10 ו12, בבית הספר שפרינצק הממוקם בצפון העיר, במהלכו ארבעה נערים חדרו לחוג, כשהם בגילופין, סחבו את הילדות אל השירותים, כיבו עליהן סיגריות ונעלו אותן. הסיפור פורסם לראשונה ב"רחובות היום".

"עיריית רחובות וכמובן אני כמחזיק תיק החינוך רואים את המקרה כמקרה קיצוני ביותר והמסר המרכזי הוא אפס סובלנות בנושא אלימות. אנו נפעל במלוא הכוח, ביחד עם משטרת רחובות למיצוי הדין עם הנערים שעשו את זה. בימים האלה מגבירים את השמירה מסביב לבית הספר שפרינצק, נגביר את התאורה והמדריכים קיבלו הנחיות איך לפעול בשעות הערב, הכל בשילוב החברה העירונית ומחלקת הספורט", אמר הערב בלום.

"הנושא לא נעים", הוסיף בלום, "זהו נושא קיצוני שבני נוער, בוגרי בית ספר הלומדים במערכת החינוך העירונית, בזמנם הפנוי ואני מדגיש בשעות הערב שקשה לנו להיות בכל מקום, מגיעים על מנת להפריע ולהציק לבני נוער אחרים או לרקדניות כמו שקרה הפעם ולכן צריכים כולם לדעת: אפס סובלנות כולל פתיחת תיקים במשטרה, וכל אחד גם צריך לחשוב על העתיד שלו לפני מה שהוא עושה".

אפשר לומר שבנס הילדות האלה לא עברו אונס?
"אני לא יודע מה שבדיוק קרה, עדיין לא קיבלנו דו"ח מהמשטרה אבל המקרה הוא מקרה חמור ביותר וכך אנחנו רואים את זה, לכן באותו רגע שקיבלתי את ההודעה מנהל הביטחון שלנו התחיל לעבוד מול החברה העירונית ומול המשטרה ויהיו נוהלים מחודדים לאיך פועלים ומה עושים בחוגים בשעות הערב, תיבחן סוגיית השמירה בשעות הערב – אם צריך או לא צריך בחוגים עירוניים".
20170213_194841
האם היה פה מחדל מבחינת שמירה?
"לא, החוק קובע שלא צריך שמירה. מי שנותן הנחיה האם צריך שמירה או לא זו משטרת ישראל ורק מבנה שיש בו יותר ממאה תלמידים באותו הזמן מצריך שמירה. שם היו רק התלמידות וההנחיה כעת היא לנעול את המקום כשיש את החוג".

האם הילדות מטופלות באמצעים כלשהם?
"באותו הרגע שבו קיבלנו את ההודעה, השירות הפסיכולוגי נכנס לפעולה, הוא ידבר עם ההורים, עם הילדות והמדריכות ומחר (רביעי) בשעה 13:00 יהיה כינוס של כולם יחד, לפי בקשה משותפת עם ההורים. רצינו כבר היום להתחיל את הכינוס אבל יש צוותים בתוך בתי הספר שפועלים".

בתוך כך יצויין כי הנערים אשר אחראים לביצוע העבירות הגיעו הבוקר עם הוריהם אל תחנת המשטרה שם נחקרו ושוחררו, בשל גילם הצעיר.

גולשים יקרים, לקבלת החדשות בזמן אמת, הנכם מוזמנים להוריד בחינם את האפליקציה של "רחובות היום" מחנות ההורדות שבסמארטפון שלכם.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן