בלי רחמים ובלי חמלה: לקחו לניצולי השואה בקרית גת את מועדון הערבה

אין רחמים ואין חמלה. באידיש רצוצה אמר אחד מניצולי השואה ששהה במועדון הערבה בקרית גת: “המועדון כמו הבית שלי כשיצאתי כבר חיכיתי להגיע עוד פעם”.

ברחוב הערבה בשער דרום בקריית גת פועל קרוב לשלוש שנים מועדון מופ”ת לניצולי שואה. 35 שורדי שואה בני 80-90 מגיעים בבוקר מאושרים למועדון: ההסעה, הארוחה החמה, הפעילות חברתית – הכל משולם על ידי משרד הרווחה. כעת עיריית קריית גת מוציאה אותם משום בטענה שהיא צריכה מעונות יום ומעבירה אותם, ככל הנראה לבית וקס, משם הוציאה את הקשישים ב-2018 בטענה שבבית וקס הוקם מרכז “תשושי נפש” והשניים לא יכולים לפעול בכפיפה אחת.

בחודש יוני 2018 פונה המתנ”ס בקריית גת לטליה ברנע, המפקחת הארצית על השירותים לאזרחים וותיקים במשרד הרווחה ומסביר לה שהם נאלצים להוציא מ”בית וקס” את פעילות מועדון מופ”ת לניצולי שואה הפועל במקום כמעט שנה – מחודש יוני 2017. במכתב מסבירים לגברת ברנע כי בבית וקס חונכים את מרכז היום ל”תשושי נפש” והשינוי הזה מחייב להוציא את ניצולי השואה למיקום חדש במועדון הערבה ברחוב הערבה “שיהווה מקום קבע חדש ויקלוט את פעילות מועדון מופ”ת במתכונת מלאה” -כך נכתב באותו מכתב.

הבקשה אושרה וניצולי השואה הועברו למועדון הערבה. בבקשת תגובה שהגיש בזמנו ה”מקומון” נמסר ממשרד הרווחה שלטענת קריית גת הפעילות של מועדון מופ”ת לניצולי שואה והפעילות של “תשושי הנפש לא יכולה לפעול במקביל באותו המקום. הפעילות של ניצולי השואה תשבית פעילות אחרת 3 ימים בשבוע 08:00-14:00. הפעילות של ניצולי השואה במועדון הערבה כל כולה על חשבון משרד הרווחה הערכה היא שסך המימון 300,000 ₪ בשנה.

את קבוצת הקשישים הנוספת שפעלה במועדון הערבה, הקבוצה של נלי, העבירו לפעילות במקלט. את ניצולי השואה ככל הנראה יעבירו לבית וקס מה שכמובן יגרום לאחת הקבוצות “תשושי הנפש” או ניצולי השואה להיפגע בהסתמך על טענות העירייה והמתנ”ס.
בעיתוי ציני משרד הרווחה הציע להגדיל את המימון למועדון מופ”ת ניצולי שואה במועדון הערבה ל 4 ימים ו- 50 ניצולים. כעת – זה כנראה לא יקרה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן