דרוש/ה: ראש/ת עיר עם ביצים/ת; הבחירות באילת יתקיימו ב-10.8, חלק מהמועמדים כבר 'תופרים' ג'ובים

נתחיל מהסוף: אילת צריכה ראש עיר או ראשת עיר עם ביצים וואחאד גדולות. לא לארג' ולא אקסטרא לארג' אלא מנהיגה או מנהיג עם אקסטרא אקסטרא לארג'. נכון, לאישה אין ביצים, אבל כולנו יודעים שבלי ביצית – אף גבר בעולם לא יוכל להביא לעולם את הדור הבא – ובואו, לדור הבא של אילת הגיעה העת לדאוג.

קחו את המילים שלי, ותעשו איתם מה שתרצו: תגידו שאני חוצפנית, שהכתיבה רדודה, שלא משתמשים במילים כאלה, שמדובר בתועבה וכו', אך בשורה התחתונה – לעיר הזו, עיר התיירות והנופש הנצחית אילת, דרוש/ה חתיכת מנהיג או מנהיגה, שאף אחד לא יוכל להחזיק בביצה, כל סוג של ביצה.

ובכן, בעשרה באוגוסט, בעוד כחודש וחצי זה יקרה: תושבי אילת יצביעו ברגליים ויבחרו את ראש העיר החדש שלהם – בתקווה לשינוי שלאחר עידן מאיר יצחק הלוי שכידוע, שובץ כחבר כנסת מטעם 'תקוה חדשה'.

האם התושבים יתנו לאלי לנקרי, ראש העיר הזמני-נוכחי את המושכות או שירצו לממש את זכותם להציב מועמד אחר לאיוש התפקיד? ימים יגידו. בינתיים, רשימת השמות לרשת את הכסא המאוד לוהט שהשאיר יצחק הלוי גדולה ולא מעט עסקנים בה, לצד שמות חדשים-ישנים.

•••

מאז הודיע מאיר יצחק הלוי על האפשרות שיעזוב את התפקיד מספר 1 בעיר רבים לטשו עיניים לכיסא הכבוד וצצו שמות רבים שעשויים לרשת את המשרד הנוצץ של ראש העיר (והרשימה עוד לא נסגרה).

בהתאם לסעיף 38א לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), תשכ"ה-1965, קבוצת בוחרים המגישה הצעת מועמד חייבת להפקיד בידי מנהל הבחירות עירבון כספי בסך של 21,000 ש"ח. העירבון יינתן בשיק בנקאי בלבד משורטט ועשוי לפקודת משרד הפנים. הצעות המועמדים יתבצעו ב-7.7 וב-8.7.

•••

ואלו השמות 👇

הדס מילוא – כן, כן, אישה! היא ילידת אילת, מורה לחינוך גופני ומחנכת בעיר כבר 27 שנים. נשואה לד"ר יואב מילוא ואם לשלושה. לדבריה, "במהלך החודשים האחרונים נפגשתי עם צעירים ופעילים חברתיים ששבו את ליבי, עם אנשי עשייה ויזמות חברתית, אנשי ציבור מובילים ובעלי מקצוע רבים מתחומים שונים ומגוונים. יחד בנינו חזון, מיפינו את הצרכים ואת התחומים הדורשים שיפור, שינוי ושימור. אקיים מערכת בחירות צנועה, ללא לקיחת תרומות כלל, שתוביל לצניעות שלטונית ותהווה 'אבן דרך' לתחילתו של תהליך היפרדות מתופעת ה-"הון שלטון". יש לנו הרבה עבודה".

גבי קדוש – אקס ראש העיר (1993-2004) שזוכה לאהדה בציבור התומכים הישנים, אלו שמכירים את פועלו בקצת יותר מעשור בתפקיד, לפני עידן יצחק הלוי. אגב, קדוש מקבל תמיכה גם משלמה ביטון ששמו גם עלה כאופציה להתמודדות – אך כמו שהאופציה עלתה במהירות, כך ירדה במהירות מן השולחן – וכן מחברי מועצה נוספים. הפה של קדוש: "אנחנו יוצאים יחד לדרך חדשה ומרגשת. הדרך הזו לא תהיה קלה אבל אני בטוח שאתם, בדיוק כמוני, מבינים את גודל האחריות המוטלת עלינו לטובת אילת. נפלה בחלקנו ההזדמנות ליצור שינוי אמיתי בעיר האהובה שלנו ואני מזמין אתכם להצטרף אליי. זה צו השעה וכולנו צריכים להתייצב למשימה החשובה הזו".

סגן ראש העיר יהודה מורדי – איש עסקים, יודע לנהל היטב את עסקיו, אך האם יידע לנהל את כלכלת העיר? באוגוסט 2020 ראיינתי את מורדי, שלא חסך בפנינים. "אני יכול להגיד לך שבמאה אחוז אהיה ראש העיר הבא", אמר מורדי, נצר לשושלת קברנים מטהרן (הסבא קבר 2,000 יהודים), אילתי שורשי, שנולד עם ערכים של כבוד ונתינה מתוצרת איראן ובעיקר אדם עם עיניים שקטות ופה שיפקה – מהסוג הזה שאני מאוד אוהבת לראיין. לראיון המלא עם מורדי – לחצו כאן. אגב, ייאמר לזכותו שכבר לפני שנה, העז לנפק כותרות עם המטרה המאוד ברורה: להיות ראש העיר הבא. האם יצליח לו?

סגן ראש העיר מתן בארי – עסוק מאוד בלימודים לתואר, לא בטוח שירצה לקחת חלק בבחירות הקרובות וישקיע את מרבית המאמצים בבניית הקן המשפחתי עד לבחירות 2023, אם כי עשה כאב ראש לא קטן למאיר יצחק הלוי ולו די שנזכיר את פרשת המעטפה החומה שהניח על שולחנו. על הפרשה ההיא נכתב לראשונה בחדשות 08 בספטמבר 2020 – לתזכורת ניתן ללחוץ כאן  כבר אז ציינתי כך: "ההערכה היא כי המשחק הפוליטי הזה עשוי להסתיים כשנה לפני הבחירות, כאשר צעירי אילת בראשות בארי יעשו סוויץ' ויבינו כי הם מסוגלים לכבוש את הראשות. בארי יהיה אז בן 36 ועשוי להיות הרוביק דנילוביץ' הבא, אותו צעיר שכבש את באר שבע בסערה וגרף 92% מקולות הבוחרים בעיר הנגב. מאיר יצחק הלוי לא ימשיך – בוודאות, הוא יכהן עד אז כשני עשורים – (אלא אם יחליט לפרוש במהלך הדרך), מה גם שהפרשיות השונות הנקשרות לעירית אילת אינן תורמות לתדמיתה של העיר בכלל ושל העיריה. שמות נוספים שעשוים להתמודד על התפקיד הנכסף הם אלי לנקרי, יהודה מורדי – שכבר הצהיר על כך ומספר עסקנים".

המשנה לראש העיר ואקס סגן ראש העיר סטניסלב דינקין – הוזז לאחרונה מהתפקיד הרשמי לטובת התפקיד הסתמי. ייתכן שדווקא לאיש עם ניסיון שזכה ב 4,043 קולות בסיבוב הראשון בבחירות הקודמות, יהיה מה לתרום? נזכיר שבקיץ 2018 הכריז על מועמדותו לראשות העיר. וכך כתב: "כפי שידוע, הכרזתי על מועמדותי לראשות העיר, יחד עם חברי ברשימת אילת אחת ביתנו למועצת העיר. בחרתי לחבור ולהרכיב רשימה של אנשים מצוינים, אילתים מושרשים שאינם פוליטיקאים, מקצוענים כל אחד בתחומו, כאשר לכולנו יחדיו משאת נפש אחת, והיא לראות את אילת ותושביה במקום לו הם ראויים, במקום המצוין. סוד גלוי הוא, כי העיר שלנו במצב של קיפאון, גרעון כלכלי עצום, ושיקולי דעת מוטעים לכאורה, הם שמנחים את ההנהגה הקיימת, המכהנת מזה 15 שנים. למען ההוגנות אציין כי להנהגה הנוכחית היו מספר הישגים בתחילת דרכה, אך לצערי, בקדנציה האחרונה העיר שלנו צעדה לאחור בהרבה מאוד נושאים, כמו חינוך, פרנסה, רפואה, בנייה ופיתוח, תיירות ועוד".

"אי שביעות הרצון של תושבי אילת, הכאב והמצוקה זועקים מכל עבר, ולראיה, בפעם הראשונה בתולדות העיר, יתמודדו לראשות העיר מספר רב של מתמודדים, שכנראה יהיה דו ספרתי. מה שמצביע רק על דבר אחד, התושבים אינם מרוצים!!! וזאת בלשון המעטה". בפועל, כולם יודעים איך זה נגמר. מהר מאוד הצטרף לקואליציה, הצטרף למאיר יצחק הלוי וקיבל את הסגנות. האם ירצה לנסות שוב?

דובי כהן – התמודד מול מאיר יצחק הלוי והפסיד בסיבוב השני. אבל, חשוב לזכור את ההישג הענק שלו לקראת הסיבוב השני כאשר ארבע סיעות תמכו בו: סיעת ׳צעירי אילת׳ בראשות מתן בארי, סיעת ׳ים׳ בראשות יהודה מורדי, סיעת ׳אחדות׳ בראשות משה אלמקייס והרב יואב חנו, וסיעת ׳אילת מחשבת מסלול מחדש׳ בראשות שלמה ביטון.

אגב, כהן ציין ברשומה שפרסם בפייסבוק ב-17 בדצמבר 2018 לאחר נאום לא קצר, מילים שהופנו ליצחק הלוי: "אני מאחל לך להצליח ולשרוד את כל הקדנציה באופן מלא כך שנוכל לסכם את שנות כהונתך כשנים מוצלחות בעבור תושבי העיר וילדיהם, שהם דור העתיד שלנו". יצחק הלוי לא שרד את כל הקדנציה ועבר לכנסת. האם הגיעה העת של כהן לרשת את המקום בו חשק? אולי כדאי שנזכיר לו את הג'ינגל בו השקיע בבחירות האחרונות עם הסלוגן הבלתי נשכח "אנהיג את המהפך??

עו"ד יוסף (יוסי) בדש – התמודד לבחירות לראשות העיריה בבחירות האחרונות ופרש. אם כן, במי מדובר? הוא חובש כיפה, מקרית אתר במקור, קצין חיל הים, שהשתחרר כדרגת סרן, קצין משטרה שהשתחרר בדרגת רפ"ק, הדריך לאורך השנים נוער וטיפח קבוצות חלשות, בגיל 60 הפך לעורך דין לוחם לתיקון עוולות ולחילוץ נוער ומשפחות מצוקה.

במנשר שהוציא בריצתו לבחירות ב-2018 ציין בדש: "כל פעם ששואלים אותי 'מי אתה בכלל? למה אתה חושב שמגיע לך להנהיג את העיר?' אני חושב על המנהיג הגדול של ההיסטוריה של עמנו, משה רבנו, שאומר לריבונו של עולם 'זהו, הם לא יאמינו לי ולא ישמעו בקולי'. משה חושש שהעם לא יקשיב לו ולא יראה בו מנהיג. משה קיבל מ-ה' סדרה של הוכחות עבור העם – המטה שהפך לנחש, מי היאור שהפכו לדם – וראו לאן הצעיד את עמנו. לנו אין הוכחות כאלה אבל האמונה היא אותה אמונה. כשמישהו אמור להנהיג – כל הדרך שעבר תתמצה למסלול שיוביל אותו להנהגה. למען הציבור, לטובת הציבור, בעזרת הציבור".

ליאור אזולאי – מ"מ יו"ר סניף הליכוד באילת. המפלגה של ביבי מנפקת מועמדים לא מעטים והשאלה האחת היא האם יבוצע סקר מקדים בכדי לבחון למי יש את הסיכויים הגבוהים ביותר להצעיד את הליכוד להישגים טובים עם מטרה מאוד ברורה: כסא ראש העיר. האם זה יהיה אזולאי שמוערך מאוד במפלגה, שאגב, נכלל ברשימתו של שלמה ביטון שרץ לראשות בבחירות הקודמות (זוכרים? 'אילת מחשבת מסלול מחדש'…).

הפה של אזולאי: "בעקבות הליכתו של ראש העיר היוצא מאיר יצחק הלוי לכנסת ישראל, שכאילתי לאילתי בפן האישי אני מאחל לו רק טוב , אנו יוצאים למערכת בחירות בסיומה ימונה ראש/ת עיר חדש/ה לעירנו האהובה. זוהי הזדמנות חד פעמית לעירנו לפתוח דף חדש באחת מתקופותיה המאתגרות ביותר ולממש את הפוטנציאל הייחודי והאדיר הטמון, הטובה היפה בערי ישראל, הבית שלנו! לפני שאני ישראלי אני אילתי מלידה והעיר היא בבת עיני, פנינו קדימה למען טובת העיר ותושביה. מחל/יטים נכון! יחד בשם השם נעשה ונצליח". אגב, ברכה כבר קיבל ישירות מקבר רבי מאיר בעל הנס ועל פי המברך, 'ליאור בן סוזן הוא ראש העיר הבא של אילת'.

גם שמותיהם של מנכ"ל החברה הכלכלית אבי כהן ואינג' עדי גורשניק מרחפים בחלל האוויר כמועמדים פוטנציאליים לרשת את הכסא של מאיר יצחק הלוי (שמקורב מאוד לכהן). אם מתייחסים לפרשה האחרונה בה היו מעורבים כהן בפרט והחברה הכלכלית על שלל אזכוריה בכלל, אולי עדיף להם לנשום אויר ולחכות לבחירות 2023? מצד אחד הרבה מאוד דיבורים על יחסי הון-שלטון, שוחד לכאורה, שיתופי פעולה עם עסקנים מקומיים – ומצד שני, אי אפשר לקחת לאבי כהן את ההישגים שצבר בחלוף השנים, החזון והשאיפות לבנות את אילת לשנים רבות ולחזקה במעמד עיר התיירות של ישראל. מה גובר על מה? הציבור היחיד שיכריע.

עוד נקודה למחשבה

למועמדים לראשות העיר – אלו שבסופו של דבר יחליטו להגיש את המועמדות ולא יקבלו פיק ברכיים בדרכם לאיציק חי מנהל הבחירות של אילת – צריכה להיות סיבה טובה לרוץ לראשות העיר ותפירת ג'ובים היא לא אחת מהן.

בינתיים, כל כך הרבה מידע והקלטות מגיעות אל חדשות 08 על כאלו שעשויים להתמודד וכבר מדברים על הסכמים לתפירת ג'ובים, הבטחות על תפקידים בכירים ומשרות בעיריה – וזה בהחלט עצוב. עוד לא דרכתם רגל בעיריה, וכבר מיניתם לכם יועצים ומנהלים? אם אתם מספיק טובים, יסייעו לכם בבחירות גם בלי תפירת ג'ובים. נכון, זו הפוליטיקה המסריחה, אבל רציתם לעשות שינוי? תתחילו בשינוי שתעשו בעצמכם – קבלו אהדה אמיתית מהציבור, גבשו תכנית מאה ימים (כן, בשלושה חודשים אפשר לחולל שינוי), הראו רצון אמיתי להנהיג עיר ולא לרשת את התואר 'ראש עיר'. עם תארים ונכסים אף אחד עד היום לא הלך מהעולם הזה, גם לא עם זוג גרביים.

ברכה והצלחה לכולם!

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן