מה התהליך להעסקת עובד זר?

זקוקים לעובד זר? במאמר זה נסביר כל מה שצריך לדעת מבחינת הזכאות להעסקת עובד זר, סוגי העבודות האפשריות, מהו תהליך ההעסקה ועוד!

Care Worker Helping Senior Man To Get Up Out Of Chair

המשמעות של עובדים זרים

כדי שנוכל לענות על כל השאלות בנוגע לעובדים זרים, חשוב תחילה להבין מהי בכלל המשמעות של מושג זה. אם כן, המוגש עובדים זרים מתייחס לעובדים, המגיעים ממדינות שונות כדי לבצע עבודות שונות בישראל. על פי רוב, העובדים הזרים מגיעים ממדינות כדוגמת סרי לנקה, מולדובה, רומניה, בולגריה ועוד.

מתי העובדים הזרים נחוצים?

אמנם עובדים, זרים או מקומיים, יכולים לבצע כל עבודה, אבל העבודה העיקרית שבה אנו נעזרים בעובדים זרים היא עבודת הסיעוד באמצעות חברת סיעוד נתן סיעוד לדוגמה. עבודת הסיעוד כוללת תמיכה באנשים, שאינם מסוגלים לטפל בעצמם ונזקקים לעזרת הזולת לביצוע פעולות יום יומיות. על פי רוב, מדובר על צורך בעזרה צמודה ולכן פעמים רבות העובד הזר יתגורר עם המטופל שאצלו הוא עובד.

עובד זר מבחינה חוקית

חשוב לדעת, שעל פי החוק, לא כל אחד יכול להעסיק עובד זר והחוק מגדיר בדיוק מי יכול ומי לא. אם כן, הזכאות להעסקת עובד זר ניתנת על ידי המוסד לביטוח לאומי ולפי הקריטריונים שלו, כאשר אחד החשובים שבהם הוא הצורך של המטופל לקבל סיוע ברוב שעות היממה והוא איננו שוהה במוסד כזה או אחר, אלא אם מדובר על קשיש, השוהה במוסד שאין בו שירותי סיעוד והוא אכן זקוק להם.

העבודות המתבצעות בפועל

עבודת הסיעוד היא מאוד מגוונת ולכן חשוב להבהיר אילו עבודות סיעודיות מעניקים העובדים הזרים וכלולות במסגרת התפקיד שלהם. אם כן, העובד הזר מסייע למטופל בעיקר בדברים הבאים: סיוע בהלבשה, הזנה ורחצה, סיוע בניידות (עם כיסא גלגלים או הליכון), השגחה בעת קבלת טיפולים רפואיים, סיוע בהגעה למפגשים משפחתיים או חברתיים ולביקורים אצל הרופא, סיוע בשירותים ובהחתלה וכדומה.

תהליך ההעסקה

כפי שוודאי כבר שמעתם, התהליך של העסקת עובד זר הינו תהליך ארוך, שמטרתו היא להביא עובדים זרים שיעשו את עבודתם היטב ויאפשרו למשפחות לישון בשקט בלילה. תהליך זה כולל מיון של עובדים פוטנציאליים הכולל בדיקת אמינות, בדיקת כשירות רפואית ועוד, תהליך הכשרה לקראת העבודה הסיעודית ושיבוץ של העובד הזר לעבודה אצל המטופל המתאים.

הדרך הקלה

אם התעייפתם רק מלקרוא את התקציר של תהליך העסקת עובד זר, ודאי תשמחו לדעת שישנה דרך קלה הרבה יותר לעשות זאת! הכוונה היא לפנייה לשירותיה של חברת סיעוד נתן סיעוד, שתעשה את תהליך ההעסקה עבורכם. כך תוכלו לדעת, שהעובד הזר שאתם מעסיקים הוא עובד איכותי, שייתן את המענה הנחוץ לכם וליקיריכם ויאפשר לכם לחוש ביטחון מלא בטיפול וההשגחה שיקיריכם מקבלים באופן יום יומי.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן