רחובות | אחרי הבלגאן והביקורת: נפתחה שנת הלימודים מחדש, העירייה: "הפתיחה הבוקר עברה חלק וללא כל תקלות"

ראש עיריית רחובות רחמים מלול, ממלא מקומו ומחזיק תיק החינוך זהר בלום, מנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן ומנהלת מחלקת בתי הספר היסודיים בעיריית רחובות שרה והב – כולם הגיעו הבוקר (שלישי) חמושים במסכות ואלכוג'ל לפתח שערי בתי הספר "מעלות משולם" ו"שז"ר" ופיקחו מקרוב על פתיחת הלימודים.

סביב הנושא היה בלגאן גדול לאחר שמערכת החינוך בעיר, בראשה עומד זהר בלום, אמורה הייתה להיפתח כבר לפני יומיים. בשישי האחרון אף התהדרו בעירייה כי במוכנות הצוותים אלא שמוצ"ש משרד החינוך ומשרד הבריאות הורו על הנחיות חדשות שלא ניתן היה ליישם – ולפיכך הודיעו בלום ושות' על דחיית הלימודים להיום.

כידוע, מי שתפס טרמפ על הבלגאן הוא יו"ר האופוזיציה מתן דיל שמיהר להעלות רשומה בפייסבוק וציין: "בושה של עיריה. הילדים שלנו כבר הלכו לישון נרגשים עם חיוך ענק שמחר סוף סוף חוזרים ללימודים ואילו כעת מתברר שלא נערכו שם נכון (לצערי לא רק בנושא הזה). להכין את צוותי ההוראה, מדחומים, אלכוג'ל, לחטא ולנקות את בתי הספר כמו שצריך ולתכנן כיצד לקלוט את הילדים שלנו בצורה האחראית ביותר. אין בעיה לקבל החלטה לדחות כפי שעשו ערים אחרות, אך לא בגלל רשלנות ובכזאת התראה. לצערנו קיבלנו מידע עד כמה בתי הספר לא ערוכים ולא קיבלו את הסיוע הדרוש מהעיריה. כרגיל, יוצאים בהצהרות וכותרות ובסוף נזכרים לחשוב".

לחבר המועצה ומחזיק תיק הנוער והצעירים, אסף אל-בר היו השגות בנושא. "התגובה של מתן דיל היא דוגמה לפופוליזם זול ודיסאינפורמציה. מתן דיל יודע טוב מאוד שהבעיה איננה בעיריית רחובות, אלא בממשלת ישראל. הוא יודע שמדובר בתקלה חמורה של משרד החינוך ותקלה של חוסר תיאום בין משרד החינוך ומשרד הבריאות. אי תיאום שנובע מהתנהלות הממשלה. מתן דיל שהיה מנהל מטה השטח של הליכוד במערכות הבחירות האחרונות יודע טוב מאוד איך דברים עובדים והוא בוחר להטעות את הציבור ולהאשים את מי שלא אשם. מי שאשם במצב הזה הוא מי שמתן היה ראש מטה השטח שלו בבחירות האחרונות – ראש הממשלה ביבי נתניהו שלא דואג לתיאום בין משרדי הממשלה השונים. הבושה פה איננה של עיריית רחובות, להפך, הבושה היא בהוצאת פוסטים שכאלה".

גם בתו של מלול, אביטל פוגל, הגיבה לו בפוסט שפורסם בקבוצת 'רחובותי אורגינל': "עד ליום שישי בשעה מאוחרת זה היה ברור שהלימודים נפתחים ביום ראשון!! ואז משרד החינוך החליט שיש הנחיות נוספות שצריך למלא..ולא רק זה, אלא גם הודיעו שהערב יצאו הנחיות נוספות ומחמירות שאותם העירייה תצטרך לבצע..כמובן שבדקה ה90 קשה להתארגן להנחיות חדשות ומחמירות..זו חוצפה של משרד החינוך ואין שום קשר לעירייה.. זה שמתן מחפש לחמם זה לא חדש..רק חבל שזה על חשבון הילדים שלנו שהאינטרס של כולנו וגם של העירייה זה להחזיר אותם בבטחה!! אבל לאופוזיציה אין מה להועיל בימים אלה..אז נותר להם רק להוסיף שמן למדורה..".

אז איך היה היום הראשון ללימודים בתקופת הקורונה? מעיריית רחובות נמסר כי "בכל בתי הספר נערכו מראש, ועיריית רחובות השלימה בימים אלה את היערכותה לקראת החזרה ללימודים: בתי הספר עברו ניקיון יסודי, כל המשטחים הפנימים והחיצוניים עברו חיטוי כנדרש, המגרשים נוקו. העירייה הכינה מבעוד מועד חומרי הסברה בדבר השמירה על ההיגיינה , ושלטי "ברוכים הבאים" שנתלו בפתח בתי הספר בעיר, איגרות מיוחדות הוכנו לתלמידים , בתי הספר צוידו בחומרי חיטוי ומיגון, במגבוני חיטוי ואלכוג'ל, ובכמות נוספת של חומרי ניקיון וסבוני ידיים. ביומיים האחרונים הושלמה ההיערכות לפיה התלמידים ילמדו בהתאם להנחיות משרד הבריאות ממוצאי שבת, מסדירות את פעילות בתי הספר באופן מפורט. הפתיחה הבוקר עברה חלק וללא כל תקלות, כאשר שיעור הנוכחות הממוצע שדווח על ידי המנהלות והמנהלים בבתי הספר הממלכתיים והממ"ד הוא למעלה מ-80%".

בלגאן סביב ההחלטה לדחות את הלימודים ליום שלישי | מתן דיל: בושה של עירייה"; אסף אל-בר: "פופוליזם זול ודיסאינפורמציה"

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן