יו”ר וועד נהגי המוניות, שי דיין, מזהיר: “פוגעים בפרנסה שלנו, אם נצטרך נשרוף מוניות בכל המדינה”

מחאת המוניות עולה שלב והפעם נראה ששום דבר לא יעמוד בדרכם. שי דיין, יו”ר וועד נהגי המוניות, שעומד בראש המחאה, החליט לרוץ לכנסת במפלגת צומת, ומבין שזו הדרך הטובה ביותר לאפשרות של ביטול הרפורמה שרה”מ צפוי להעביר, ולנסות ולהציל את פרנסתם שעלולה להיפגע קשות. דיין אף מודיע חד משמעית: “אין לי ספק שאם נתאגד, אנחנו נביא 5 מנדטים”.

כזכור לפני כחודש נהגי המוניות בתל אביב פצחו במחאה על השינוי בחישוב מחירי הנסיעה שתפגע לטענתם בשכרם בעשרות אחוזים. בישיבת  ההנהלה המורחבת של איגוד נהגי המוניות הארצי ומשרד האוצר שהתכנסה, לא הגיעו הצדדים להבנות. נהגי המוניות טוענים כי נערכו בדיקות שטח המשוות בין שיטת החישוב החדשה לזו הקיימת שמהן עולה כי הכנסתם תרד בכ-30% בנסיעות הבין עירוניות, ההכנסה בנסיעה העירונית תעלה רק בכ-6%. מבדיקתם עולה כי שכר הנהגים צפוי להיפגע בשיעור של כ- 25%-30%.

כעת, נהגי המוניות לא מתכוונים לומר נואש, ומתכוונים לחזק את המועמד שי דיין, מספר 2  במפלגת צומת. בנוסף, מספר לחדשות 08, שראשי המדינה דחקו אותם לפינה, והמחאה תעלה שלב בכל מחיר: “עקב הנסיבות, הצטרפנו למפלגת צומת, כשאני אהיה מספר שתיים ברשימה שמטפל בענייני תחבורה ובטיחות. התחברתי לכל ארגוני האוטובוסים ולכל וועדי המוניות, הסעות, משאיות. כולם מכירים במצב ויתמכו בנו ויעבירו את הבשורה. נערכו יותר מ-8-9 מחאות, חלקן היו מתוכננות וחלקן ספונטני. הגענו גם לבצלאל סמוטריץ’, אך הבנאדם עיקש כאשר חרט על דגלו להמשיך את הרפורמה של ביבי בכניסת אובר”.

דיין מספר שהרפורמה הכתה חזק בנהגי המוניות מבלי שאיש קולט: “יש לנו נהגים שעושים נסיעות עירונית ובינעירוניות. מי שנוהג רק בינעירוני יקרוס ולא יוכל להחזיר את ההלוואות שלו בגלל המוניות שרכש. מבחינה כלכלית רובם יפרשו, ואני אישית אתאכזב מאוד לגלות שהנהגים עלולים לאבד את עבודתם, רובם חיים מהיד לפה בשביל לפרנס משפחות”. כעת יו”ר וועד המוניות מבין שהדרך הבטוחה ביותר היא לרוץ לכנסת: “לא באמת מעניין את השרים על הבעיות שלנו, לכן המפלגה שלנו היא הקול הזועק, אני שמח שכולם מתאגדים ותומכים. כל השרים  לא מתעניינים במצב שלנו ועל הבטיחות בדרכים. אנחנו עומדים על 300-400 הרוגים בשנה ומה שמעסיק אותם זה אירן וכל העולם שבעצם כאן המלחמות האמיתיות שלנו”.

על המחאה שמתוכננת: “תהיה מחאה ארצית גדולה עם כל תחנות המוניות בארץ. זה לוקח זמן, נצטרך לארגן כספים מהסיבה הפשוטה שנהגים יצטרכו לשרוף מוניות, להעליב שוטרים ואף להיעצר, מה שיצריך מאיתנו להוציא כסף רב. אני לא רוצה שזו תהיה הדרך, אנחנו לא אנשים שדוגלים באלימות, אנחנו שומרי חוק, על אף שמנסים לפגוע בתדמית שלנו כתוצאה מהפקעת מחירים ובריחה ללקוחות כדוגמה. אך הבנו כמו במחאת האתיופים, שרק כך קולנו ישמע”.

דיין נשמע אופטימי לקראת כניסתו למפלגה: “נכון לרגע זה, הליכוד הולך לאבד את כל הקולות של בוחרי הימין. יש לנו תמיכה גדולה, אנחנו מאמינים שאפשר להגיע ל-5 מנדטים, ואם צריך אגיע לכל מקום כדי לומר לכולם שהפרנסה חשובה לנו ועד כמה קריטי שיצביעו עבורנו”.

(צילום ממחאת נהגי המוניות במחלף יבנה, ארכיון)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן