הדיון בנושא היטל השמירה נדחה; עו”ד יקיר שינדלר: “הישג לאופוזיציה, אפעל בכל כוחי לבטל את המס המיותר הזה מתושבי קרית גת”

ישיבת מועצת העיר התקיימה כשעל הפרק נושא שנוי במחלוקת – היטל שמירה לתושבי קרית גת. מחד הובטח לתושבים על ידי ראש העיר אבירם דהרי בתקופת הבחירות, כי ההיטל יבוטל – אולם ההפך: בחודש שעבר ביקש דהרי משר הפנים אישור מיוחד להמשיך לגבות את היטלי השמירה – והנושא הועבר לדר היום בישיבת המועצה. בשלב זה הנושא בדיון רק נדחה.

יקיר שינדלר

**

בואו נעשה כאן סדר: בחודש מאי אשתקד, פרסמה עיריית קרית גת סרטון ובמרכזו מסביר דהרי את השתלשלות הדברים. “בשנת 2018 הגעתי למסקנה שהשיטור העירוני אמור להיכנס לקרית גת בשנת 2019 – ולאור העובדה הזאת החלטתי שהיטל השמירה יבוטל, מפני שכבר לא נצטרך אותו, לממן את כל העלויות של השירות החיוני הזה, נשמור על תושבי קרית גת ע”י שימוש במצלמות וע”י סיור מתוגבר”, אמר דהרי. “במקביל, חשבנו גם, שנוכל לבצע תכנית התייעלות שבד בבד עם כניסת השיטור העירוני נשחרר או נפחית את ההוצאות הנמסרות בנושא של השמירה, בפועל קרו מספר דברים: א. השיטור העירוני עדיין לא נכנס לפעילות, אני מקווה מאוד שעד סוף שנת 2019 ייכנס לפעילות. ב. תכנית ההתייעלות נתקלה בקשיים ועברנו לתכנית הבראה שהיעד המרכזי הוא איזון תקציבי ואחד מיעדי המשנה שלו הוא איזון בתקציב סוגיית השמירה. מכיוון שלא הפחתנו את ההוצאות לא יכולנו לוותר על ההכנסות – מה עוד שהחוק בתוקף עד סוף 2019. מכאן אנחנו למדים וברוך השם הסבב האחרון של ירי הרקטות הוכיח כמה חשובה השמירה, כמה חשוב תגבור הסיור, כמה חשובות המצלמות. אנחנו העיר היחידה בארץ שהתמודדה עם 3 זירות אמיתיות, נפילות אמיתיות במקביל, בצורה מעוררת כבוד”.

בהמשך הוסיף דהרי: “אם נצטרך עוד סבב – עד אז יהיה לנו או שיטור עירוני או שנמשיך עם היטל השמירה. כולי תקווה שבשנת 2020 השיטור העירוני יעבוד במלוא עצמתו וכבר לא נזדקק להיטל השמירה”.

בפועל כאמור לעיל, הדברים שונים. החוק הסתיים עם סיום השנה האזרחית – אך העירייה ביקשה להכניסו לתוקף שנה נוספת – גם ב-2020. האופוזיציונר, חבר המועצה עו”ד יקיר שינדלר, התנגד. שינדלר, כידוע, התמודד בבחירות המוניציפליות נגד דהרי, כאשר אחד הנושאים שהבטיח לציבור היה ביטול היטל השמירה הרבה לפני הבחירות.

ביולי 2016 העלה רשומה לרשת הפייסבוק ובה ציין: “היטל שמירה או כל שם אחר זה פשוט דרך נוספת לקחת למשפחות הקרית גתיות שגם ככה אינן עשירות ברובן אוכל מהצלחת. מי שמחפש כל בוקר דרך חדשה להתאכזר לתושבים סופו שיתאכזרו אליו באותה מידה. אבירם דהרי, אני יודע שאחרי שלוש עשרה שנים אתה משוכנע שנמשכת למלכות, ותושבי קרית גת הם נתינים שצריכים לספק את כל הצרכים שלך. היטל שמירה אתה קורא לזה, אבל ההיטל הזה לא נועד לשמור על בטחונם של התושבים, הוא נועד לשמור על הכסא שלך בשנה האחרונה כשתפזר את הכסף הזה ותיצור גירעון נוסף שיהפוך לאתגר נוסף עבור ההנהגה שתחליף אותך”.

ב-22 בדצמבר ה-וריד במצח של שינדלר התחזק לאחר שקרא כי דהרי ביקש להוסיף לתושבים שנה נוספת לתשלום היטלי השמירה. “אבירם דהרי מבקש היום ממשרד הפנים אישור להמשיך לגבות מהתושבים היטל שמירה. קראתם? כי אני הייתי צריך לקרוא את זה ארבע פעמים כדי להאמין. אבירם דהרי מבקש היום ממשרד הפנים אישור להמשיך לגבות מהתושבים היטל שמירה. אתם שואלים אם זה אותו ראש עיר שהבטיח לפני שנה וחצי לבטל את היטל השמירה. התשובה היא כן! אתם שואלים אם זה אותו ראש עיר שאמר שהוא נאלץ להחזיר את ההיטל כי משרד הפנים הכריח אותו? התשובה היא כן. אבירם דהרי הונה את התושבים בלי להניד עפעף בדיוק כמו שהוא עשה לעובדים, והיום בתוך המלחמה לשמור על כיסאו הכל מותר. כן דהרי, ככה דהרי ניצח את הבחירות על ידי ניפוח המנגנון בגובים והבטחות שקריות לציבור, כל מי שרוצה להחזיק בכסא ככה לא ראוי להיקרא שליח ציבור. ולנו נשאר רק לקרוא שוב את המשפט כי אולי עכשיו נאמין. אבירם דהרי מבקש ממשרד הפנים אישור להמשיך לגבות מהתושבים היטל שמירה”.

בינתיים נערכה ישיבה (ביום רביעי האחרון), שדנה בנושא זה ממנה נעדרו שני חברי הקואליציה, חיים אברג’יל ויקיר חג’ג’ – קצת מוזר שנעלמו דווקא ביום בו היה צריך לעמוד לצד התושבים ולמנוע מהם היטל. בכל אופן, כשהגיע הנושא לדיון ביקש אותו שינדלר את זכות הדיבור. במהלך דבריו דהרי קטע את הישיבה בטענה ששינדלר מפריע – והורה להוריד את הנושא מסדר היום.

אם כן, לא ברור האם דהרי ביטל את הדיון בשל ההפרעה של חבר המועצה שינדלר או בשל מיעוט חברי קואליציה להעברת החוק לשנה נוספת. אולם דבר אחד בטוח: בשלב זה תושבי קרית גת לא ישלמו היטל שמירה וזהו רבותיי, הישג לאופוזיציה ולאותו שינדלר העומד בראשה.

“במסגרת קמפיין הבחירות הבטיח דהרי תחת כל עץ רענן שיבטל את היטל השמירה מיד אחרי הבחירות, בפועל זו כבר השנה השנייה מאז הבחירות שהוא מנסה להטיל את המס זה על התושבים ללא כל הצדקה ובניגוד להבטחות”, אמר הבוקר שינדלר לחדשות אפס שמונה. “אני שמח על ההישג האדיר שבמסגרתו מנענו מתושבי קרית גת תשלום מס מיותר זה. זה הזמן גם להודות לחברי המועצה שעמדו בצורה איתנה אל מול דרישתו של דהרי ללא מורא ופחד וכמו כן לתושבים הרבים שהגיעו לישיבה ואף הפגינו מחוצה לה. אמשיך לפעול בכל כוחי על מנת לבטל את המס המיותר הזה מתושבי קרית גת״.

לעדכוני וואטסאפ בקריית גת לחצו כאן: https://chat.whatsapp.com/BW9goPGmLLE8qGVEZ3obOk

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן