לידור מזרחי הודח מראשות אגודת הסטודנטים במרכז האקדמי פרס; הסיבה: עבירת הונאה. מחליפתו: נוי פארג’

ב-30.12.2018 פורסמו תוצאות הבחירות לאגודת הסטודנטים של פרס ונשלחו בדואר האלקטרוני אל כל הסטודנטים וכך נכתב כי “בהמשך לפרוטוקול ספירת הקולות החתום מיום 28.12.18 הח”מ מתכבדת להודיע על היבחרותו ברוב קולות של מר לידור מזרחי לראשות אגודת הסטודנטים המרכז האקדמי פרס ברחובות”.

מדוע לידור מזרחי הודח מהמרכז האקדמי פרס? ובכן, תלונה הוגשה כנגד מזרחי אשר בסמסטר ב’ בשנת הלימודים 2018 (תשע”ח), פתח קבוצת ווטסאפ בשם “צוות מנצח”, לקראת בחינה בקורס דיני חוזים, וצירף אליה מספר סטודנטים במנהל עסקים ומספר בוגרים מבית הספר למשפטים במרכז. משהחלה הבחינה, שלח מזרחי לקבוצה צילום של הבחינה, וזאת לשם קבלת תשובות הבוגרים השייכים לקבוצה במהלך הבחינה. אחד המצורפים לקבוצה (איימן אבו אחמד) טען כי צורף לקבוצה בלא הסכמתו ובכדי שלא לשתף פעולה עם ההונאה, כתב בקבוצה כי משגיחי הבחינה אוספים את הטלפונים, הגם שהדבר לא היה נכון. איימן הוסיף עוד כי מדובר בדפוס התנהגות ידוע של מזרחי, הנוהג לעשות שימוש בטלפון הנייד במהלך בחינות ואף מצלם בחינות. כמו כן טען כי אדם העובר עבירות משמעת כה חמורות אינו ראוי להוות מודל לסטודנטים. לתלונה צורפו צילומים של קבוצת הווטסאפ, הכוללים התכתבויות חברי הקבוצה, עת חלק משמות המשתתפים בה טושטש על מנת למנוע זיהויים.

לשם השלמת התמונה, צוין כי שבועות ספורים לפני הגשת התלונה התקיימו במרכז בחירות לאגודת הסטודנטים. בבחירות אלה, התמודדו שני הנילונים לתפקיד יו”ר אגודת הסטודנטים ובמהלכן, נבחר לידור מזרחי ליו”ר האגודה. עוד יצוין כי הבחינה בדיני חוזים, נשוא התלונה, התקיימה בתאריך 8/7/2018, קרי כחצי שנה טרם הגשת התלונה. עם קבלת התלונה וצרופותיה, עלה החשד כי המתלונן איימן שותף לעבירת ההונאה עליה התלונן. על כן, הוגשה תלונה משמעתית אף כנגד איימן, בחשד להונאה הקשורה בבחינה. לאור החשד לעבירות הונאה חמורות שבוצעו על ידי הנילונים, ובהתאם לסעיף 4(ג) לתקנון המשמעת, מינה נשיא המרכז את ד”ר דליה צמריון-חלק ואת ד”ר חמדה גור-אריה לכהן עם הממונה על המשמעת בהרכב שיברר את שתי התלונות.

לאור החשד לעבירות הונאה חמורות, ובהתאם לסמכותו בהתאם לסעיף 4(ז) לתקנון משמעת הסטודנטים, הודיע הממונה על המשמעת לנילונים כי במידה שיתברר שיש ממש בתלונות, ייתכן שיושת על כל אחד מהם עונש של הרחקה מהלימודים, כי הנילונים זכאים להיות מיוצגים על ידי עו”ד בעת הבירור המשמעתי וכי עליהם להודיע באם הם מעוניינים בייצוג כאמור. בהתאם למצוות התקנון, הנילונים קיבלו ארכה של שבועיים לפני עריכת הבירור המשמעתי.

בתאריך 7/2/2019 התקיים בירור משמעתי, אליו הגיעו שני הנילונים. בתחילת הבירור נשאלו הנילונים באם הם מעוניינים בייצוג משפטי ושניהם הודיעו כי הם מוותרים על ייצוג כאמור. לידור הודה עוד כי משהחלה הבחינה, צילם את הבחינה שהייתה בידיו והעלה אותה לקבוצה, בה היו חברים איימן – שנבחן אף הוא באותו המועד – ובוגרי המשפטים שצורפו מבעוד מועד לקבוצה. לדבריו, למרות כל אלה לא הסתכל במכשיר הטלפון במהלך הבחינה על מנת לברר אם הגיעו תשובות מחברי הקבוצה, שכן הניח הטלפון בצד. לידור אף טען כי צילום הבחינה נעשה “ליתר בטחון”. לדבריו, הרעיון היה לצלם הבחינה ולהעבירה לחברי הקבוצה האמורים לסייע ובמידת הצורך, לשאלם במהלך הבחינה מהי התשובה לשאלה זו או אחרת. לידור טען כי הגשת התלונה, במועד בו הוגשה, נועדה לחבל בניצחונו בבחירות לאגודה, טען כי לא סיפר לאיימן על ענייניו המשמעתיים וכי להערכתו, המידע שיש בידי איימן הגיע מגורמים אחרים, המנסים לפגוע בזכייתו בתפקיד. לדבריו, בשל הרצון לפגוע בו הגיש איימן התלונה, על אף שהיה מעורב כמוהו באירועים אלה. בסכמו את טענותיו, לידור חזר והודה באחריות, משותפת עם איימן, להקמת הקבוצה ואף הודה בצילום טופס המבחן במהלך המבחן. לידור הביע צער על התנהגות זו והדגיש כי בפועל לא העתיק בבחינה שכן לא קיבל תשובות מחברי הקבוצה.

בהחלטה צוין כי לאחר שמיעת עדויותיהם של שני הנילונים, נשאלו מספר שאלות לרבות מטרת הקמת הקבוצה ומהי אחריותם, אם בכלל, לאירועים שתוארו. נבחנו התכתבויות הקבוצה ואף גרסאות הנילונים ומידת מהימנותן. מתוך כל שתואר נקבעו ממצאים עובדתיים ומידת העונש הראויה, עם העתקים לנשיא המרכז האקדמי פרס, רקטור המרכז האקדמי פרס, דיקן בית הספר למנהל עסקים, דיקן הסטודנטים, ראש מנהל אקדמי, ראש מנהל סטודנטים ותיק אישי – כדלקמן:

העבירות שביצע לידור חמורות באופן מיוחד הן בשל התכנון המוקדם המאפיין אותם, הן בשל גיוס “סייענים” לשם ביצוע העבירות והן בשל התנהגותו במהלך הבחינה עצמה. מעשיו של לידור חמורים במיוחד נוכח קיומה של הרשעה משמעתית קודמת, הקשורה באופן ישיר לאירוע נשוא תלונה זו. בחודש מאי 2017 הורשע לידור בעבירה משמעתית של הונאה בבחינה, לאחר שהודה כי החזיק והשתמש במכשיר טלפון במהלך בחינה בדיני חוזים (תיק משמעת מס’ 40/2017). במסגרת החלטה משמעתית זו, נפסלה בחינתו של לידור, נפסל הקורס דיני חוזים אותו ביצע ונקבע עונש של הרחקה על תנאי לתקופה של סמסטר. בשל פסילת קורס זה, חזר לידור על הקורס דיני חוזים ולקראת הבחינה, הקים את קבוצת הווטסאפ שתכליתה הונאה בבחינה.

הנה כי כן, לאחר שהורשע בעבירת הונאה בקשר לקורס דיני חוזים וביצע הקורס בשנית, החליט לידור לבצע עבירת הונאה מתוכננת באותו הקורס בדיוק, כשהוא מנצל היכרות עם בוגרי החוג למשפטים הנובעת מפעילותו כנציג ציבור הסטודנטים.
התנהלות זו מחייבת להבנתנו ענישה מחמירה באופן מיוחד. על כן, אנו קובעים את העונשים הבאים:
א) פסילת הבחינה בקורס דיני חוזים, שהתקיימה בתאריך 8/7/2018.
ב) פסילת הקורס דיני חוזים, שאותו למד הסטודנט.
ג) הרחקה מהלימודים לתקופה של ארבעה סמסטרים, החל מסמסטר ב’ תשע”ט. תקופה זו כוללת הפעלת עונש ההרחקה על תנאי שהוטל על הסטודנט.
ד) הרחקה על תנאי מהלימודים לצמיתות. תנאי זה יעמוד בתקפו במשך כל תקופת לימודי הסטודנט והוא יופעל באם ימצא הסטודנט אחראי בעבירה דומה.

*

ומי החליפה אותו? נוי פארג’, בת 23 מאשדוד הלומדת מנהל עסקים שנה שלישית, ומשלבת במקביל תואר שני. בעברה הייתה מפיקת אירועים, ביחסי ציבור של חיל האוויר מול דובר צה”ל והיא עובדת בתחום השיווק האסטרטגי. מיותר לציין כי עבדה עבור מזרחי במהלך תקופת הבחירות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן