“לא גדלתי עם כפית זהב בפה, הבריחה למקומות שליליים הייתה קלה ומפתה”

IMG-20180620-WA0014

אי אפשר לקחת ממנו את ההצלחה: יו”ר אגודת הסטודנטים במרכז האקדמי פרס, יניב אלטיט, הגיע עם נקודת פתיחה לא מזהירה וסיים בהצטיינות יתרה את לימודי התואר במשפטים. כעת, הוא מסכם את התקופה

נציג החוג למשפטים ויו”ר אגודת הסטודנטים, יניב אלטיט, אשר סיים את לימודי התואר בהצטיינות יתרה עלה על הבמה בטקס הסיום וקבלת התעודות, התרגש וריגש את מאות הנוכחים בדבריו. “הרשו לי לקחת אתכם שני עשורים אחורה במסע חיי. במקום בו גדלתי הסיכוי לעמוד כאן היה קלוש, נקודת הפתיחה שלי לא הייתה מזהירה, לא גדלתי עם כפית זהב בפה, הבריחה למקומות שליליים הייתה קלה ומפתה, אך יתרון גדול עמד לזכותי – משפחתי היקרה”, פתח כך את נאומו. “הערכים עליהם גדלתי וחונכתי: אהבה לזולת, נתינה לאחר, השאיפה למצוינות והכי חשוב האמונה, כי ניתן להתעלם מרעשי רקע של מציאות אובייקטיבית והאפשרות לפרוץ כל תקרת זכוכית בכדי ליצור מציאות אובייקטיבית חדשה היו נר לרגליי. הקרקע הייתה מוכנה לאפקט הפיגמליון ‘נבואה המגשימה את עצמה’,  אך ערכים אלו הביאו אותי להבטיח לעצמי כבר בגיל חמש עשרה שנבואה זו לא תחול עלי וכידוע לכם הבטחות צריך לקיים”.

בהמשך אמר: “רק אנו אחראים להצלחתנו לא אף אדם אחר. מצוינות בלימודים אקדמיים היא ללא ספק מרכיב נכבד מאוד מהצלחה אבל לא רק, חשוב שנזכור לפני הכל כי מצוינות אמיתית נמדדת בין אדם לחברו. על תפקידו כיו”ר סיפר: “השתדלתי להטמיע מסורת חדשה לרווחת הסטודנטים, כי עבורי הסטודנט תמיד במרכז, כולי תקווה שעמדתי בציפיותיהם. במהלך התואר נפלה בחלקי הזכות להכיר פסיפס מדהים של אנשים, מרקם מיוחד שלא יכול היה להיווצר בשום סיטואציה אחרת. התחלנו את דרכנו בשתי כיתות נפרדות ושונות שהתגבשו לסיירת מובחרת אחת של חברות אמיתית, של נתינה הדדית, של אהבה ענקית, סיירת מובחרת שתמשיך לצעוד הלאה ולפרוץ גבולות”.

ההתרגשות הייתה ניכרת גם על פני המכובדים שישבו בשורה הראשונה, בהם עפרה אלול – מייסדת ומנכ”לית המרכז, פרופ’ רון שפירא – נשיא המרכז, דיקאן ביה”ס למשפטים- פרופ’ אשר מעוז, סגנית דיקאן ביה”ס למשפטים – ד”ר חמדה גור- אריה, הסגל האקדמי והמנהלי, משפחות הסטודנטים וכמובן בוגרי ובוגרות המרכז האקדמי פרס. “אני יודע שכל מוסד אקדמי ניחן במרצים טובים אך רק במרכז האקדמי פרס ממש מאחורי קיימת מעבדה סודית הרוקחת באופן מדעי תרכובת משובחת של חוקרים מהשורה הראשונה מרצים בחסד עליון, סגל מנהלי לתפארת ולא פחות חשוב מכך אנשים מדהימים עם נתינה אינסופית שרואים בתפקידם כשליחות אמיתית”, אמר אלטיט שהוסיף “הרי איפה נפגוש דיקאן שמגיע לחגוג עם הסטודנטים שלו את חג המימונה או מרצה שמזמין אותנו כל שבוע למסע דיג בז’ בסיוון”.

“בקורס תורת המשפט למדנו אודות פילוסופים רבים, אך אימרה אחת צדה את עיניי במיוחד: ‘אני חושב משמע אני קיים’ ומעל במה זאת אני קורא לכם, אל תפחדו להביע את מחשבותיכם – הטילו ספק, אל תיקחו דבר כמובן מאליו, אלו הן אבני החושן של המשפטן: תעזו, תפרצו, תביעו את עמדתכם, אתם קיימים, אתם נוכחים, אתם העתיד של עולם המשפט, אתם העתיד של מדינת ישראל”. את נאומו אשר גרף תשואות רמות, סיים אלטיט בפניה לחבריו הסטודנטים ובציטוט של גדול הכדורסלנים מייקל ג’ורדן: “‘החטאתי מעל 9,000 זריקות בקריירה שלי. הפסדתי כמעט 300 משחקים. בעשרים ושש הזדמנויות סמכו עלי לקחת את הזריקה המכרעת במשחק – ופספסתי. נכשלתי שוב ושוב ושוב בחיי וזו בדיוק הסיבה להצלחתי’. אל תפחדו מהכישלונות תלמדו מהם, תפקידם לעצב אותנו לקראת המטרה הבאה שלנו”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן