חצי חינם רכשה את אמריקן סיטי מהאחים משה ויגאל גינדי – הכתבה המלאה

חצי חינם – בקרוב גם ברחובות | צילום: יח”צ, ארכיון

האחים משה ויגאל גינדי מכרו את קניון אמריקן סיטי לבעלי חצי חינם, שווי העסקה נאמד בכ-185 מיליון ש”ח. אולם המשא ומתן בין הצדדים שהתרחש לאחרונה קרם כאמור לעיל עור וגידים ובמהלכו החליטה חצי חינם לרכוש את הקניון שהוקם בשנת 2003 ונחשב לפיל לבן, קניון כושל שמרביתו מאוכלס במחסנים ומשרדים.

באמצע השבוע זה סוף סוף קרה: האחים משה ויגאל גינדי הצליחו ‘להיפטר’ מהפיל הלבן, כך כונה לא אחת קניון אמריקן סיטי שנבנה ברוב פאר והדר לפני חמש עשרה שנה ומאז לא הצליח להתרומם.
כזכור, בשנת 2001 פרסמו מדורי הכלכלה בכותרות ענק כי האחים גינדי מקימים מרכז קניות בשווי 525 מיליון שקלים אשר יכלול קניון, מגדל משרדים ומגרשי חנייה. דווח כי מדובר בקונספט ייחודי בסגנון הקניונים בלאס וגאס והוא מוקם על שטח של כ-40 דונם וכולל קניון מסחרי ומשרדים ותחנת דלק בשטח כולל של כ-50 אלף מ”ר. המגדל העשוי זכוכית מתנוסס לגובה של 20 קומות, מיועד למשרדים בשטח כולל של 25 אלף מ”ר ואילו הקניון המסחרי כולל קומת חנייה בשטח של כ-12 אלף מ”ר, קומת קרקע מסחרית בשטח של 14 אלף מ”ר, 100 חנויות חיצוניות ופנימיות ושתי קומות נוספות. עלות מ”ר למכירה בשטחי המסחר בפרויקט נע בין 4,500-8,000 דולר. העסקים נפתחו ברעש גדול במתחם הענק אולם קרסו בזה אחר זה. עם זאת, עדיין פועלים במקום אולם אירועים וחדר כושר.

נפרד מאמריקן סיטי ברחובות. משה גינדי

סכום העסקה נאמד בכ-185 מיליון שקלים שיועברו אל האחים גינדי ממשפחת קרפילי וזכי שלום, בעלי רשת חצי חינם ואם השם מצלצל לכם – אינכם טועים. לאחרונה עלה שמו של זכי שלום בפרשת ח”כ דוד ביטן כאשר חשדות המשטרה היו כי שלום, מבעלי חצי חינם, כיסה חלק מחובותיו של ביטן תמורת הקלות בתשלומים לעירייה ובארנונה. אגב, בענף יודעים לספר כי בעלי חצי חינם שועלים ותיקים בתחום. אבי המשפחה צבי קופרלי התחיל את צעדיו בעולם הקמעונאי בבסטת פירות וירקות בשוק הכרמל בתל אביב שעד מהרה הפכה לחנות – ומאחוריה פתח מינימרקט שהתמחה בחומרי ניקוי שנמכרו בזיל הזול. בניו של קופרלי ששי ומוטי יחד עם בן דודם זכי שלום הצטרפו לעשיה והקימו מחסן למוצרי ניקוי בחולון. משראו הצלחה פתחו את המרכול הראשון שלהם, חצי חינם. לפני חמש עשרה שנה הקימו מחדש את חצי חינם – באזור, לאחר מכן הפכה החנות לרשת שמציעה מוצרים במחירים מוזלים ולא בכדי צברה לה לקוחות נאמנים בשבעה סניפים הפזורים ברחבי הארץ.

על ניהול העסק אמון זכי שלום, שידוע בענף כחיית קמעונאות, רווחי ויעיל, איש סחר מצוין שמתווכח על כל שקל בכדי להשיג את המחיר הטוב ביותר. מספרים עליו שלפני שהוא מכניס מוצרים לרשת הוא טועם ובודק אחד אחד ולא מהסס להוריד מוצרים מן המדף גם של היצרנים הגדולים ביותר, אם הדבר אינו משתלם לו מבחינה מסחרית. כעת, מעניין יהיה לדעת כיצד יסתדרו תשעת בעלי הנכסים שאוחזים בחנויות ריקות בקניון ומנהלים תביעות כנגד האחים גינדי מול הרוכש החדש. לטענתם, הם רומו ונגבו מהם דמי ניהול על חנויות שעמדו ריקות מאחר והקניון לא הצליח להתרומם, ככל הנראה בשל בעיית שיווק – בעיה, אגב, שאינה קיימת בחצי חינם.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן