בלעדי: תמונות ראשונות מהחניות הוורודות ברחובות, המיועדות לנשים בהריון

פרסום ראשון: יש יוזמות שעיריית רחובות עוד לא מספרת לכם – ובדיוק לשם כך אנחנו כאן! הנהגים שנסעו הבוקר ברחוב סימילנסקי כבר יכלו לראות כי העירייה בחרה בדרך מקורית להקל על ציבור נשים הריוניות ואלו שלאחר לידה ביצירת חניות מיוחדות הצבועות בורוד, בסמיכות לבתי עסק ומרכזי קניות ובריאות.

החניות, שהפכו לטרנד בינלאומי יאפשרו לנשים אלו אשר ברשותן תו מיוחד שיונפק מראש לשנה, יאפשרו גישה נוחה ויקלו על הנשים במהלך ההריון בכך שלא יצטרכו ללכת מרחקים ארוכים עד למרכז הבריאות, בניין העירייה או מרכזי הקניות והמתחמים הציבוריים וכן בחודשים הראשונים שלאחר הלידה.

0

טרנד החניות הוורודות כבר קיים בעולם ואף גרמו למהומה תקשורתית. בשנת 2012 ספגה העיריה בטרייברג הגרמנית ביקורת קשה על החניות הללו ובכיריה אף כונו “חזירים שוביניסטיים” כאשר נטען נגדם שמדובר באפליה משום שהחניות לנשים רחבות ומוארות יותר לעומת הגרסה הגברית. גם באוסטריה ואיטליה ישנן חניות המיועדות לנשים בלבד.

בסין דיווח העיתון של מחוז קיאנג’יאנג, ה”Qianjiang Evening News” על מרכז קניות בעיר האנגזו שמציע לנשים המגיעות למתחם – חניה משלהן שלא רק שמורה לנשים, אלא עוצבה עבור נשים ורחבה ב-50 אחוז יותר מחניות “רגילות” וגם על כך נשמעה ביקורת. אגב, בישראל כבר קיימות חניות ורודות בערים תל אביב, רמת גן וראשון לציון ונראה כי באמצעות היוזמה הזו, רחובות הופכת את עצמה לעיר ידידותית לנשים.

הכל החל מפניה של תושבת העיר, אירית ענקי אהרוני שפנתה לסגן ראש העיר, עו”ד מתן דיל, בשל הקושי במציאת חניה קרובה לבניינים ומוסדות, בבקשה לסייע בפתרון שיקל עליה. “כל הזמן דיקלמתי: ‘הריון זאת לא מחלה’ עד שהגיע ההריון השני שלי, לקראת חודש 7 העובר ישב על העצב ולא יכולתי לזוז הרגשתי מוגבלת פיזית. כשהגעתי למקומות נאלצתי ללכת מרחקים שהיה לי קשה לגמוע בהליכה בשל היעדר חניות קרובות וכך נולד למעשה הרעיון. פניתי לסגן ראש העיר מתן דיל בכדי שיעזור לי להניע את היוזמה בנושא החשוב ואני שמחה שהנושא נפתר ואנחנו הראשונים בארץ שמתחילים לרוץ בנושא”.

כאמור, סגן ראש העיר מתן דיל היה זה שהרים את הכפפה יחד עם ליאור שוקרי, מנהל אגף תנועה, שילוט ופיקוח וראש העיר רחמים מלול שאישר את המהלך ונתן את ברכתו. “כשאירית פנתה אלי, החלטתי שאני חייב למצוא פתרון שיאפשר להקל עליה ועל נשים בהריון בעיר”, אמר דיל, “חקרתי את הנושא ומצאתי שבחו״ל משריינים חניות לנשים בהריון על ידי סימון מיוחד. החלטנו לייבא את הפתרון הזה לישראל. ראש העיר רחמים מלול נתן את ברכת הדרך ואגף התנועה נרתם ליוזמה המקורית ושיכלל אותה לכדי ביצוע. בתוך מספר שבועות כבר בנינו נוהל וצבענו את החניות המיועדות. רחובות היא עיר ידידותית גם לזוגות צעירים ועלינו מוטלת החובה למצוא את התשובות היצירתיות לכל בעיה שמועלית בפנינו. זו חובתנו כלפי התושבים״.

ליאור שוקרי הוסיף: “חלק מתפקידנו באגף החניה הוא להקל על ההתנהלות בכל הקשור בחניות בעיר, מעבר לאכיפה. כשהוצגה בפנינו הבעיה, שמחנו להיות חלק מהפתרון ולבנות את נוהל החניה השמורה לנשים בהריון. הנושא קיבל אצלנו עדיפות בטיפול ויושם במהירות. נדאג לאכוף את כיבוד הזכות לנשים בהריון לחנות קרוב לבניינים ומוסדות״.

ראש העיר רחמים מלול: ״רחובות קשובה לכל צורך ולכל פניה. היוזמות הטובות ביותר מקורן בפניה של תושבים ואנו מקווים כי הפתרון שמצאנו ישרת היטב את הנשים הזקוקות לו וכי נוכל להכתיר את הפיילוט בהצלחה ולעבור לשלב היישום בכל העיר״.

3 החניות הכלולות בפיילוט ממוקמות בסמוך למרפאות מרכזיות בעיר ברחובות בנימין, סימילנסקי ושד׳ חן אשר נצבעו בוורוד והוצב לידן השילוט המתאים. בתוך כך יצוין כי העירייה תאכוף את הנושא ותחלק דוחות במידה ורכב שאינו נושא תו של אשה בהריון יחנה במקום. נשים תושבות יוכלו ליהנות מהזכות הזו לאחר שיקבלו תו מתאים באגף התנועה עם הצגת אישור רופא, שיהיה בתוקף ל-16 שבועות כך שהן יוכלו ליהנות ממנו גם לאחר הלידה על מנת להקל עליהן גם בשבועות הראשונים המצריכים בדיקות עם התינוק והתנהלות עם עגלה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן