8 חשודים ממזרח ירושלים נעצרו בחשד לעבירות הסתה ותמיכה בטרור

“נמשיך לפעול לחשוף ולעצור את כל מי שמסית לטרור ואלימות ותומך בטרור, בין אם מאחורי מקלדת או בכל מקום אחר, ונפעל למצות עמו את הדין”.

 

בהתאם להנחיית מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן לריכוז מאמץ מודיעני ומבצעי נגד מסיתים ותומכי טרור, הוקמה לאחרונה מפקדת חקירות משימתית מיוחדת במרחב קדם של מחוז ירושלים, לטיפול ממוקד במסיתים ועבירות הסתה ותמיכה בטרור, לאחר ניטור הפרסומים וקבלת אישור מתאים לחקירה מפרקליטות המדינה ו/או מבימ״ש.

 

בסוף השבוע בוצעה פעילות למעצר מסיתים ותומכי טרור במזרח ירושלים בהובלת מרחב קדם ויח׳ המודיעין של מחוז ירושלים. בפעילות השתתפו כוחות בילוש, שוטרי יס”מ ירושלים, לוחמי מג”ב ירושלים וכוחות שיטור נוספים, שבוצעו לאחר פעילות ניטור במרשתת של חמ”ל התודעה במשטרת מחוז ירושלים בשיתוף פעולה עם גופי הביטחון השונים, ופעילות מאומצת מקדימה בציר המודיעיני והחקירתי.

בפעילות נעצרו על ידי כוחות המשטרה ומג”ב ירושלים בשכונות מזרח ירושלים 8 חשודים בעבירות הסתה, תמיכה ועידוד למעשי טרור, והם הועברו לחקירה.

אחד העצורים תושב שכונת ש׳יח ג’ראח בשנות ה-20 לחייו, נעצר בחשד לעבירות הסתה ותמיכה בארגון טרור ובמחבלים. בין פרסומיו במרשתת, אותרו סרטון המהלל את המחבל עודאי תמימי שרצח את החיילת נועה לזר ז”ל ופצע מאבטח אזרחי בפיגוע ירי שביצע במחסום מ.פ שועפאט, וסרטון המהלל את בכיר ארגון הטרור חמאס, אל ערורי שחוסל בראשית השנה ומגדירו- “גיבור”. כנגד חשוד זה הוצא צו מעצר בבימ”ש, והלילה הוא נעצר והועבר לחקירה.

מבין העצורים הלילה חשוד נוסף, תושב שכונת עיסאוויה בן 18, שנעצר לאחר שפרסם לאחרונה סרטון באינסטגרם ובו תיעוד פעילות טרור של ארגון טרור ומחבלים חמושים. בנוסף נוטרו ואותרו סרטוני תמיכה בטרור ובמבצעיו שאותם פרסם החשוד. כמו כן, החשוד נעצר ונחקר גם בגין חשד להשתתפותו בהפרת סדר אלימה בתקופה האחרונה, שכללה יידוי אבנים ושיגור זיקוקין בשכונת מגוריו לעבר כוחות המשטרה ומשמר הגבול.

עצור נוסף – תושב מ.פ שועפאט בשנות ה-30 לחייו, נעצר בגין עבירות פרסום דברי שבח ועידוד למעשי טרור, זאת לאחר שבמהלך החודשים האחרונים פרסם פרסומים שונים שיש בהם הסתה להשתתפות במלחמה נגד מדינת ישראל, תוך קריאה לביצוע מעשי טרור והסתה לכך. כנגד חשוד זה הוצא צו מעצר בבימ״ש, וכאמור הוא נעצר הלילה לחקירה.

כל ששת החשודים שנעצרו, הועברו לחקירה במפקדת החקירות המשימתית שהוקמה במרחב קדם שבמחוז ירושלים.

רפ״ק יובל עזרא מפקד מפקדת החקירות המשימתית שהוקמה לאחרונה במרחב קדם ציין:

״לאורך כל ימי השנה ובמהלך החודשים האחרונים בפרט, פועל מחוז ירושלים תוך מיקוד קשב ומיצוי יכולות מבצעיות ומודיעיניות במשימת ניטור וסיכול פרסומי הסתה ושנאה נגד מדינת ישראל ואזרחיה במרחבי הרשת. ניסיון העבר מלמד כי קיים קשר ישיר בין הסתה לטרור למעשי טרור.

בהתאם כלל היחידות ושוטרי מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג״ב ירושלים בסיוע, הכוונה וליווי של חמ”ל התודעה הפועל במחוז, מבצעים סביב השעון פעילות ניטור וסיכול נגד מסיתים לטרור, ונגד אלו הקוראים לפגוע באזרחים ובמדינת ישראל. שוטרי המפקדה המשימתית שהקמנו מוכוונים לטיפול ממוקד בנושא ההסתה ומחולליה. נמשיך לפעול לחשוף ולעצור את כל מי שמסית לטרור ואלימות ותומך בטרור, בין אם מאחורי מקלדת או בכל מקום אחר, ונפעל למצות עמו את הדין”.

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

תמונות מפעילות המעצרים שביצעו שוטרי מחוז ירושלים ביממה האחרונה במזרח ירושלים ומפעילות (ארכיון) חמ”ל התודעה במחוז ירושלים.

צילום: דוברות המשטרה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן