44 ימים אחרי: יחידה 360 ממשיכה לנקות את הדם מיישובי העוטף

מתנדבי יחידה 360 מערך הסיוע הלאומי, בתיאום עם אוגדת עזה המשיכו לפעול גם היום ביישובי העוטף לניקוי דם הנפש והבאת כל הממצאים לקבורה

44 יום אחרי התופת: מתנדבי יחידה 360 מערך הסיוע הלאומי, בתיאום עם אוגדת עזה המשיכו לפעול גם היום ביישובי העוטף לניקוי דם הנפש והבאת כל הממצאים לקבורה.

בתוך כך, ח”כ אפרת רייטן (העבודה) נפגשה היום עם הנהלת יחידה 360 – מערך הסיוע הלאומי, שמתנדביה פועלים לילות כימים מאז ה-7.10 בפינוי וניקוי זירות הטבח.

ח”כ רייטן פגשה את חזי שבקס מייסד היחידה, ישראל מורגנשטרן יו”ר היחידה, אלחנן רוט מפקד היחידה, הרב חיים הורביץ רב היחידה ומתנדבים נוספים, אשר שיתפו בפעולות הקודש, הגבורה והמוסר אותם מבצעים ללא לאות מאז הטבח הארור. המתנדבים עדיין עוסקים בזירות שטרם טופלו בקיבוצים, במיגוניות ובמחנה שורה.

הפגישה התקיימה בהמשך להצעה לסדר שהעלתה ח”כ רייטן למליאה בשבוע שעבר שאושרה ועברה לוועדת הפנים. מתנדבי יחידה 360 שמורגלים מתוקף תפקידם להיחשף למראות קשים, מעידים כי מדובר באירוע מזעזע בסדר גודל שישראל והם עצמם לא הכירו ושיתפו במקצת ההתמודדות הנפשית שלהם נוכח הזוועות, וכן אודות המחירים האישיים והכלכליים שהם עצמם משלמים עקב המשכות ימי המלחמה ומספר הזירות והנרצחים.

ח”כ אפרת רייטן: “אין מילים לתאר את עבודת המתנדבים היקרים צדיקי אמת שישראל התברכה בהם. אחריות המדינה לא להפקיר את כל המתנדבים שעדיין פועלים ללא לאות להביא את ישראל לקבורה ולהעניק להם גמול ראוי בגין ימי ההתנדבות הרבים, וכן לתמוך בהם נפשית ללא פשרות בעקבות המראות הקשים מנשוא והאינטנסיביות של עבודתם. המלחמה הציפה מחדש את הצורך בהסדרת של עמותות זק”א, ביניהן נמנית יחידת 360 ולא להסתמך על טוב ליבם של האזרחים ורוח ההתנדבות בלבד. מסירה את הכובע בפני הארגון ואנשים יוצאי הדופן שעושים עבודה מדהימה, על-אנושית, באירוע הטרור הרצחני והקשה ביותר שידעה ישראל מאז השואה”.

יו”ר יחידה 360 ישראל מורגנשטרן: “מאות המתנדבים עובדים מסביב לשעון בדרום ובמחנה שורה, ומוסרים את זמנם וביתם לדבר גדול זה. חשוב לציין שאנחנו רואים את כל עם ישראל התאחד יחד, ימין ושמאל מכל העדות והחוגים, כי אחים אנחנו וכולנו תפילה שהאחדות הזאת תישאר לנצח”.

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

צילום: יחידה 360

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן