3 תערוכות חדשות בגלריית עופר בתל אביב: "פתח לנו שער" – מתוך תפילת נעילה של יום הכיפורים

"רק מנעי קולך מבכי ועינייך מדמעה, כי השער יפתח לו, יבוא בו בסערה כשישובו לגבולם" (עידן רייכל)

תערוכה חדשה תיפתח ביום שני, 14.10.24 בגלריית עופר  רמת אביב "פתח לנו שער" שבה מציגות 3 אמניות ישראליות משקפות דרך יצירותיהן את המצב בו החברה הישראלית נמצאת בשנה האחרונה.

אירית וינברג פלץ, אמנית פלסטית רב תחומית מחיפה,  מציגה את השערים בהשראת שיר הילדים הנודע של קדיה מולודובסקי :"פתחו את השער פתחוהו רחב, עבור תעבור בו שרשרת זהב…" בתערוכה היא מתייחסת לשרשרת הדורות ובמיוחד למציאות המורכבת בישראל מאז אירועי ה 7 באוקטובר. התערוכה נעה בין שבר וחורבן לתקווה ותקומה ובין האישי לקולקטיבי.

שיר נברו שץ, בת 32, משאר ישוב, מפונה מביתה, מתגוררת בשנה האחרונה בתל אביב . עוסקת בתחום ניהול תיקי לקוחות בחברה פרטית, אוטודידקטית בתחום האמנות. "האומנות היא השפה המדויקת ביותר עבורי ולפעמים אני מצליחה לצייר על הבד חלקים נרחבים, ואף שלמים מנשמתי. במהלך השנה האחרונה, שבה התהפך העולם של כולנו, שפת האמנות עזרה לי לבטא הרבה מאוד חלקים כואבים וקשים שלא הצלחתי להביע במילים, בדרך החיפוש אחר שגרת חיים שאנו כל כך מנסים ליצור בכדי להמשיך להתקיים בתוך הטירוף. ציוריי יוצאים מתוכי על הבד בדרך אינטואיטיבית ומכלל קשת הרגשות אשר אני חווה גם בימים אלו וברוח התקופה הקיימת. כיום עולים יותר רגשות של כעס, עצב, ופחד מחד, ומנגד חיפוש אחר נקודות של אור ותקווה, אותם אני מוצאת לעיתים בדברים הקטנים." בתערוכה מוצגים ציורים המתייחסים לארועי ה7 באוקטובר באופן ישיר, ציורי נוף, ציורים פסיכודליים, ציורים של מצבים נפשיים בשחור לבן  ועוד.

ספיר ברוורמן, בת 34. נושאי הציור שלה מתמקדים בדיוקנאות, ובתחושות של אנשים הבאות לידי ביטוי בהבעות הפנים שלהם. מושאי הציור שלה הם האמנית פרידה קאלו, שמאד ריתקה אותה באישיותה ובמיוחד בכמיהה שלה לאימהות, הפנים של הבת שלה, שילי (SHAILY) ודיוקן שלה עצמה. שאר הציורים הם של דמויות פרי דמיונה. העבודות הן לרב בצבעי אקריליק על בד למעט רישום אחד של אישה בחוט ברזל כשהסגנונות נעים בין הפיגורטיבי למופשט.

אוצרת התערוכה: איילת אמוראי בירן

התערוכה תתקיים לקהל הרחב בגלריית עופר רמת אביב החל מה 14.10.24 עד ה 30.10.2024

ב-14.10.24 תתקיים הרמת כוסית  לרגל פתיחת התערוכה, בשעה 19:30, ברחבה החיצונית של עופר רמת אביב

הכניסה לתערוכה חופשית.

 

◼️ לקבוצת תיירות בארץ ובעולם לחצו כאן

◼️ לקבוצת תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ | ספיר ברוורמן |

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן