1.2 מיליון דולר מענק לכימאי מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב 

המענק היוקרתי מטעם תוכנית Human Frontier Science ניתן לפרופ' מיכאל מיילר מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב ועמיתיו הבינלאומיים שיחקרו כיצד זני חיידקים והאותות הכימיים שלהם משפיעים על התנהגות אנושית, כמו חרדה ומתח.

פרופסור מיכאל מיילר קיבל מענק יוקרתי בסך 1.2 מיליון דולר מענק שנועד לטובת פתרון חלק מהפאזל המרכיב את ציר המעי-מוח.

המחקר יעמיק בשאלה כיצד חיידקים מסוימים והאותות הכימיים שלהם משפיעים על התנהגות אנושית, כמו חרדה ומתח. המעיים של כל היונקים מכילים טריליוני חיידקים.

 

לבעלי חיים ככלל יש קשר דו-כיווני עם החיידקים הללו והם מתקשרים עימם באמצעות אותות כימיים המשפיעים על רווחתו של הגוף האנושי ואף על אופן פעולת המוח. עם זאת, המולקולות האחראיות לדו- השיח הזה והחיישנים שמקבלים את האותות הללו נותרו ברובם עלומים.

כעת, פרופ' מיכאל מיילר מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ועמיתיו הבינלאומיים- פרופ' קרינה קסבייר, ממעבדת איתות חיידקיםFundação Calouste  Gulbenkian בפורטוגל, ופרופ' בריטני נידהם, מהמכון למדעי המוח סטארק באוניברסיטת אינדיאנה בארה"ב, יעמיקו בניתוח התנהגותם של חיידקי המעי והשפעתם על מערכת העצבים המרכזית וההתנהגות האנושית.

34 פרויקטים הכוללים 108 מדענים מ- 23 מדינות נבחרו לשנת 2024 ע"י תוכניתHuman Frontier Science (HFSP), תוכנית בינלאומית התומכת במחקרים חדשניים, עצמאיים ומקוריים בתחומי מדעי החיים. תמיכה זו מתאפשרת הודות לשיתוף פעולה בינלאומי הנתמך כלכלית על ידי יפן, אוסטרליה, קנדה, הנציבות האירופית, צרפת, גרמניה, הודו, ישראל, איטליה, יפן, ניו זילנד, נורבגיה, הרפובליקה של קוריאה, סינגפור, דרום אפריקה, שוויץ, בריטניה, צפון אירלנד וארה"ב.

 

מאז 1990, יותר מ-8,500 חוקרים מיותר מ-70 מדינות נתמכו עד כה, מתוכם 29 קיבלו בהמשך פרס נובל.

" אנו שואפים לחשוף ממד חדש של תקשורת בין הגוף האנושי לחיידקים", הסביר פרופ' מיילר. "כדי לחקור את הרעיון המסקרן הזה, נשתמש בטכניקות מתקדמות שיחשפו תובנות חדשות על הקשר המורכב שנוצר במעיים, בין הגוף האנושי לחיידקים".

 

 

◼️ לקבוצת חדשות באר שבע והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן