״שולחן אחים״ למען החטופים בלוד

בית הספר עתיד למדעים לוד, מרשת החינוך עתיד, יזם מיצג מרגש בסימן החגים ולמען החטופים: שולחן חג עם 101 צלחות שממתינות להן. המסר: אף חג לא שלם עד שכולם חוזרים הביתה
חגי תשרי תשפ"ה כבר כאן ושנה חלפה מאז טבח השבעה באוקטובר. השבוע צוינו בטקסי זיכרון ברחבי הארץ את האסון הגדול ביותר שפקד את המדינה ואת המלחמה שפרצה מאז ועדיין לא רואים את סיומה. גם תלמידי בית הספר עתיד למדעים לוד, מרשת החינוך עתיד, לא שוכחים והם בחרו בדרך מיוחדת להזכיר לכולנו שבשבי החמאס עדיין נמצאים 101 חטופות וחטופים שלא יכולים לחגוג עם בני משפחותיהם את החגים, המסמלים יותר מהכל את המשפחה.
מדובר במיצג בשם "שולחן אחים" אשר במרכזו עומד שולחן חג ערוך עם 101 צלחות שממתינות לכל חטוף, יחד עם מחברת בה כל תלמיד יכול לשתף את משאלותיו ותקוותיו לחזרתם הביתה. המיצג נמצא ברחבה המרכזית של בית הספר, מקום בו עוברים התלמידים והמורים כל יום, והוא סמל לערבות ההדדית של כולנו בחברה הישראלית.
לצד השולחן מוצגים ציורים של החטופות והחטופים, פרי עבודתה של התלמידה עמית פיכמן. "קיבלתי משימה מאוד לא פשוטה: להראות שלחן חגיגי ואת החטופים. שני הדברים האלה סותרים אחד את השני", הסבירה עמית. לדבריה, "החג כבר לעולם לא היה מלא,  אבל גם לא נכון לחשוב שלא יהיה לנו חג. אנחנו ננצח ונמשיך לחגוג, נבנה משפחות ונזכור. כחלק מהמיצג החלטתי לצייר על המפה החגיגית הלבנה שמסמלת הזמנת אורחים ומשפחה, רגעים פשוטים בחיים: רגעים של חיבוק, חום ואהבה, רגעים של געגועים…כל הרגעים האלה בונים אותנו כבני אדם ובזמנים קשים שומרים עלינו ונותנים לנו את  האומץ  להתגבר".
התלמיד גיא רגב, שהוביל פרויקט המיוחד עם התלמידים והנהלת ביה"ס, אמר השבוע: "הפרויקט נועד להזכיר לכולנו שאין חג שלם עד שכולם יחזרו הביתה. זו זכות גדולה להזכיר לכולנו מהי המטרה החשובה בגללה החיילים שלנו נלחמים – שכולם יחזרו בשלום. אני מודה לכל מי שלקח חלק במיזם החשוב הזה ובמיוחד לתלמידים, לצוות המורים, ולמנהלת גאולה סתי שתמיד נותנת לנו את המקום ליצור ולהוביל".
רכזת החינוך החברתי בביה"ס, רחלי פרייברון, ציינה כי המיצג "שולחן אחים" ריגש את התלמידים ולמעשה מדובר במיזם אחד מתוך כמה עבודות מיוחדות שהתלמידים יצרו. מיזם נוסף, למשל, הוא תערוכה המוצגת במבואת הכניסה לביה"ס ונקראת "שדה הקרב יהפוך לשיבולים". במסגרת העבודות יצרו התלמידים ביטוי חזותי המבטא את המעבר  מכאב לצמיחה. לשם כך, השתתפו תלמידי שכבות ט'-י' בסדנה עם עופרה סרי, אמנית קהילתית המלווה את התלמידים. במסגרת התערוכה מוצגים ציורים של מפת ארץ ישראל מדממת לצד יונת שלום, חייל עם ורדים מאחוריו ועוד.
מיצג נוסף הוקדש לכל החטופים והחטופות בשבעה באוקטובר. לצד כל תמונה של חטוף יש פרפר בצבע שונה המעיד על הסטטוס שלו: פרפר לבן – גופתו בעזה: פרפר צהוב- חטוף בעזה: פרפר כחול – שוחרר מהשבי: פרפר כתום – לסמל את מבע השיער הג'ינג'י של בני משפחת ביבס ועוד.

◼️ לחדשות לוד והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עתיד למדעים לוד 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן